Ik ben iemand die graag van reizen houd en doe dat dan ook graag. Het liefst met het vliegtuig want alles wat met vliegtuigen te maken heeft vind ik fantastisch! Ik doe aan spotten op schiphol bijv.
Maar een andere hobby van me is Safety Cards sparen. Je weet wel, die kaarten met de veiligheidsinstructies.
Op dit moment heb ik er een stuk of 300, maar in de wereld zijn er wel duizenden verschillende kaarten te vinden, en aangezien dit een forum is met veel reislustige mensen, dacht ik dat ik hier wel een grote kans maak om mensen die bereid zijn kaarten mee te nemen en naar mij te sturen te vinden (Op mijn kosten natuurlijk)
Dit zou ik zeer waarderen!
(Ik hoop dat door deze eerste post ik niet te brutaal overkom. Als dit bericht niet wordt gewenst dan hoor ik dat wel)
Meestal staat er op de safetycard: Do not take out of aircraft.
Een luchtvaartmaatschappij heeft dat dus liever niet, en sommige stewardessen/stewards dus ook niet. Toch is het niet verboden, dus niet in een wet/policy opgeschreven. Het gaat er om dat als je de kaart meeneemt, een stuk veiligheid wegneemt, wat overigens niet waar is, want na elke vlucht wordt er gekeken of alles nog in de zakken zit. En indien een kaart mist dan doen ze er gewoon een nieuwe in. (Ik ken trouwens een steward die af en toe kaarten voor me meeneemt)
Dus, als je een kaart meeneemt, dan doe je 'm gewoon in een plastic zakje en is er niks aan de hand.
Dus mensen, a.u.b. geen reacties van: Gevaarlijk! etc.
Ik verwachtte dit soort reacties wel, maar dat is uw eigen mening.
Ik spaar lekker door en doe dit met veel plezier. Dus als er mensen zijn die wel iets voor me hebben in plaats van commentaar waar ik niet om had gevraagd, dan hoor ik het graag, BEDANKT!
Ik heb veel vrienden die in de luchtvaart zitten, en paar daarvan sparen ook safety cards. het is hetzelfde als postzegels verzamelen. Er bestaan er duizenden van, net zoals bij safety cards die er elk anders uit zien en ook heel mooi kunnen zijn. Er bestaan ook zeldzame zoals kaarten uit russische toestellen (bijv. tupolevs) en of regionale aziatische luchtvaartmaatschappijen. Dat maakt het sparen leuk, en elke kaart is dus anders.