RV West USA in april met twee kids - routesuggesties?

Begin april vertrekken wij (met twee kids, resp bijna 2 en bijna 4) voor drie weken naar de VS om met een RV een mooie tocht te gaan maken.

Inmiddels al het een en ander gelezen op dit en op andere fora, maar blijft erg lastig om goed beeld te krijgen van wat haalbaar is, welke keuzes we moeten maken en ondertussen in het achterhoofd te houden dat het voor de mannetjes ook nog prettig moet zijn (ergo, speelplek op de campground, niet te lang reizen, af en toe een goede plek om te rusten aan/met water).

Onze ervaringen in Nieuw Zeeland toen onze oudste 15 maanden was, waren erg goed (vliegen met twee zal wel weer een ander verhaal zijn, maar goed, gelukkig is het wat dichter bij:-))

Ons, zeer voorlopig, reisschema ziet er als volgt uit. Er zit nog wat ruimte in om wat rustmomenten te creeren of nieuwe dingen toe te voegen. Maar ook wel veel vraagstukken. Kiezen we wel de juiste plekken om te rusten, kiezen we wel de mooiste en/of makkelijkste plekken (het ziet er - ondanks toch aardig wat reiservaringen - qua gebied sowieso erg mooi uit) en - niet onbelangrijk - waar kunnen we het beste overnachten (met aan de ene kant de wens om de kids ook wat vertier te geven en aan de andere kant onze natuurlijke hang naar rust en een mooie omgeving (lees: geen RV parkeerplaats).

Enfin, benieuwd naar suggesties en reacties, waarvoor vast dank!

7-apr camper LA Carson ophalen – vertrek naar iets in de buurt, relaxen met lekker weer en zwembad (Palm Springs of iets dichter bij LA waar het prettig toeven is?)
8-apr rustdag
9-apr ? – Joshua Tree NP (campground in park)
10-apr JTNP – Blythe of Kingman (of zijn er betere ‘tussenstops’ tussen JTNP en GC?)
11-apr Blythe/Kingman – GC (Mather Campground)
12-apr GC – page
13-apr rustdag in Page
14-apr Page – monument valley
15-apr mmt valley –bluff - moab
16-apr moab – arches
17-apr arches - canyonlands np
18-apr canyonlands np – capitol reef
19-apr capitol reef – bryce
20-apr bryce - bezoeken/rustdag
21-apr bryce – zion
22-apr zion – lv
23-apr lv – death valley (stovepipe)
24-apr death valley – sequoia
25-apr PM
26-apr PM
27-apr - iets redelijk in de buurt van carson LA
28-apr – 9:00 uur camper inleveren - overnachting lax
29-apr vliegen naar asd

Hi
Ik kan je niet helpen met campgrounds helaas.
Vwb je route:
Hoe laat kan je de RV ophalen in Carson? (Je zal eerst een overnachting moeten regelen voor je de RV kan ophalen). Je zal ook nog boodschappen moeten doen maar dat kan in Palm Springs. Ga in ieder geval niet naar PS rijden tijdens de spits (zeg maar na 3 pm) en je moet ook tijd tellen voor de instructies voor de RV. Dus met een early pick up kan je nog naar PS. Reken op ongeveer 2.5 uur zonder files.
Het is maar een korte rit naar Joshua Tree NP dus je hebt daar nog het grootste deel van de dag.
Vergeet Blythe. Niet op weg naar GC. Kingman is beter maar reken op 4 uur rijden.
De ritten tussen GC en Page, Page naar Monument Valley en Monument Valley nemen resp. 3, 2.5 en 3.5 uur maar dat is zonder stops. Een dag in Page is een goed idee. Wah Weap campground is een goede keus maar is ca 6 miles ten westen van Page.
In Monument Valley probeer Goulding’s Campground en in Moab heb ik goede berichten gehoord over Devils Garden campground maar geen eigen ervaring.
Moab naar Torrey is een dikke 3 uur rijden maar je mag de kinderen niet Goblin Valley onthouden dus de reis zal langer nemen.
In Capitol Reef is Fruita Campground. Zag er mooi uit.
Ik zou ook zeker 2 nachten plannen in Zion ipv Bryce maar omdat ik van mening ben dat je Sequoia het best uit de route kan laten kan je ook een nacht in Bryce toevoegen of bv in Death Valley in april.
Ik zou dus na DV niet naar Sequoia Kings Canyon NP gaan. De weg er naar toe via 198 kent restricties voor RV’s en er zijn 300 bochten. Is ook een lange rit van DV naar Seki.
Wat ik zou doen is:
Death Valley-Lake Isabella
Lake Isabella naar Los Angeles.
De dagen die je overhoudt kan je dus elders plannen.
Je hebt een mooie route uitgestippeld!
Houd er rekening mee dat het nog behoorlijk koud is 's avonds en 's nachts in plaatsen als GC, Moab, Capitol Reef en Bryce. Er kan zelfs nog sneeuw vallen of liggen in GC en Bryce.
Yeehaw.

Tnx Yeehaw,

de fora zo lezend begin ik me af te vragen wat je nog meer doet dan mensen van reistips voorzien en heel veel reizen in deze omgeving:-) (geen antwoord nodig uiteraard!) Top!

Weet nog niet zeker of we een early bird gaan doen bij Cruise America. Kost aardig wat, en ik ga ervan uit dat ik toch die dag grotendeels kwijt ben. Naast de ruimte om te kunnen uitslapen na ongetwijfeld een vermoeiende vlucht met midden in de ‘nacht’ wakker wordende kids, moeten we ook inderdaad fors boodschappen doen, nog iets met kinderzitjes regelen etc. Daarom denk ik ook dat het verstandig is echt in de buurt van LA een eerste plekje te zoeken (hoewel je idee om in PS boodschappen te doen ook wel een goede is, ben gewend snel boodschappen te moeten doen omdat dat verderop in de route moeilijker is, maar dat is hier natuurlijk niet zo)

Wat betreft je route suggesties, nog paar vraagjes:

• wat is er dat kingman leuk maakt. Verstandig om in of in de buurt te gaan zitten, of juist er buiten. Zie dat er ook in Lake havasu veel is, maar lijkt me erg druk, of valt dat mee?
  • bij moab - torrey ga je dan uit van die scenicbyway die je ergens noemde. Ziet er mooi uit, maar wellicht ook wel lastig met 30ft camper?
  • neem aan dat mmt valley minder fris zal zijn. Geldt dat ook voor Zion, of ligt dat net zo hoog als bryce etc?
  • Zijn de locaties in DV het waard (voor woestijnliefhebbers) en met twee kids in april ook voldoende safe om meerdere dagen te verblijven, evt op verschillende plekken?
  • bedenk me dat van DV/Lake Isabella richting LA het ook mogelijk is om aan noordkant LA nog wat te doen. Zijn daar nog leuke plekken (hoewel ik niet zeker weet of er nog veel tijd over blijft, met wat aanpassingen die ik op basis van je suggesties doe.)

tnx

De weg naar Goblin Valley is geheel verhard. Geen enkel probleem met welk voertuig dan ook.
Death Valley kan al knap warm zijn in april. Tot wel 30 graden of meer. Bij Stovepipe Wells resort is een campgrouind met hook ups en je kan er ook gebruik van het zwembad maken.
Uitslapen na een vlucht vanaf Nederland zal er niet bij zijn. Je bent heel vroeg wakker, reken daar maar op. Hoe moeilijk dat ook is, ik wil je aanraden de dag van aankomst niet te vroeg te gaan slapen. Wij proberen het te rekken tot ca 10 pm. Niet dat dat altijd gelukt :wink:
Kingman is gewoon een overnachtingsplaats. Je vindt hier ook alle winkels zoals een Safeway (met een Starbucks er in…) en een Walmart en nog veel meer supermarkets. Er is een R66 museum langs Andy Devine (R66) met buiten een locomotief en een R66 restaurant (Mr. D’z) er tegenover.
Een gemakkelijk stu R66 is tussen Kingman en Seligman. Zeker stoppen in Seligman en de kinderen en jullie iets te eten geven bij Delgadillos Snow Cap. De bijkomende show is gratis. Er is ook nog een restaurant met de opmerkelijke naam Road kill cafe. Er is ook nog een stuk R66 tussen Topock en Kingman via Oatman maar dan moet je na Oatman over Sitgreaves pass en niet iedereen vindt dit prettig met een grote RV.
Lake Havasu City heeft de London Bridge maar niet veel meer. Is ook een mogelijkheid natuurlijk. Neem dan ca62 van Twentynine Palms (Joshua Tree) naar Vidal Junction en via Davis Dam (80% onder water) naar LHC. 62 is een verlaten weg met veel “dips” (uitholling overdwars).
Zion ligt op 5000’ en is een stuk aangenamer dan Bryce vwb het weer.
Death Valley is het grootste park in de 48 staten. Af en toe zal je een kort stukje over een dirtroad moeten rijden maar dat is te doen met elk voertuig. Wat de kinderen wel leuk zullen vinden is de korte wandeling over een boardwalk naar Salt Creek waar een stroompje is met de pupfish.
Met een RV mag je niet helemaal naar Dante’s View en de Artist drive is ook verboden voor RV’s langer dan 25’ Wellicht is een nacht DV genoeg maar dat kan je altijd nog ter plaatse bekijken. De weg van Bakersfield naar Los Angeles is weinig interessant.
Ik geef graag wat tips op WW maar mijn aantal posts hier maakt minder dan 5% uit van het totaal aantal posts (vooral Tripadvisor) dat ik op de diverse travelforums plaats… Tijd genoeg en we zijn de meeste jaren toch wel een week of 10 in de USA. De laatste jaren maken we uitsluitend coast to coast trips.
Nog even dit, brandstof is een stuk goedkoper in Arizona dan in California.
Yeehaw

Je mag met een camper niet door death valley rijden.

Dat is niet juist. Je mag alleen in de zomermaanden niet door DV van je verhuurbedrijf maar wel in april.

ok dan heb ik het verkeerd

Ga in Death Valley, als deze open is, op Furnace Creek staan. Leuker dan Stovepipe wells. Je kunt daar ook gebruik maken van het Zwembad.

Wellicht kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen van 2009 en 2011.

@yeehaw: dank, ga het nog eens goed bekijken om route en stops te finetunen.
@marenko, ook dank, heb er al eea uitgehaald. Met schuin oog ook naar jullie plannen voor dit jaar zitten kijken maar aangezien het voor ons grotendeels de eerste keer in die regio is ( muv lv en gc) trekken die parken rond gc wel erg (maar wel vaak koud 's nachts:-()

Van Moab naar Capitol Reef ga je gewoon over de 24. Probeer zeker een plek te krijgen op Fruita campground. Zo leuk, de hertjes lopen daar echt langs je camper. Vanaf Capitol Reef ga je over de 12, een prachtige route. Na iedere bocht is het uitzicht en de omgeving weer anders.

Ik weet niet waar in Los Angeles je de camper ophaalt, maar misschien is het leuk om een dagje aan het strand te staan. Wij hebben nog geen ervaring daar mee, maar bij Oxnard ligt een state park Point Mugu. Daar sta je met de camper aan het strand. Deze campground hebben wij voor dit jaar op het oog wanneer we uit Joshua Tree komen.

Wederom dank. Die hertjes klinken goed, gaan we zeker doen.
We halen rv op in Carson, dat is aan de zuidkant van LA, maar point mugu klinkt wel als een mooie optie om wel in de buurt van LA te zitten, zonder tussen de snelwegen in te zitten. Die campground aan het strand heeft meen ik wel weer erg weinig faciliteiten. Maar ja, de dag erna zitten we nog een nachtje in het lax marriott.

Ga nog eens goed naar route kijken om te bezien of er niet toch te veel gehaast moet worden. Voor paar andere praktische zaken open ik nieuwe thread.

Iemand overigens ervaring met lee’s ferrys campground bij Page? Ziet er mooi uit en met een flinke schep zullen de kids zich ook vermaken (zand,zand).

Wij hebben vorig jaar bij Lees Ferry gestaan. Een campground zonder voorzieningen, maar wel een prachtige plek.
Foto’s staan hier. Naar de colorado river en dus zand moet je nog wel een stukje lopen en een weg oversteken. Dit is geen drukke weg maar je kunt je kinderen dus niet alleen laten lopen. 's Avonds komen de vleermuisjes tevoorschijn, en als je mazzel hebt kun je s avonds de big horn sheet zien.

Lees Ferry is nog wel een klein uurtje rijden naar Page dus niet echt “bij” Page.

1 like

@Marenko: wow, ziet er inderdaad erg mooi uit. Idd niet meest kindvriendelijke omgeving, maar ons oog wil ook wat:-).

Toevallig ook nog goeie tip voor een prettige plek op iets van een uurtje van LA (richting Palm Springs/Joshua Tree) om een paar dagen te acclimatiseren? Zag wat in Riverside (Rancho Jurupa Park) wat er aangenaam uitziet (hoewel ik op kaartje ook zag dat het bijna naast vliegveld ligt)

Big horn sheet moet natuurlijk Big horn sheep zijn. Mijn mac verandert het zelf, kent waarschijnlijk het woord sheep niet :slight_smile: Wij hoorden de volgende ochtend dat ze de avond ervoor gespot waren, natuurlijk hebben wij ze toen niet gezien. Die avond op de uitkijk gezeten en toen lieten ze zich niet zien :slight_smile:

Voor Los Angeles heb ik helaas verder geen tips. Wij zijn een keer langs LA gereden en gaan dit jaar voor het eerst echt die kant op. Maar blijven dan aan de kust.

Hoi,
Inmiddels route weer wat verder verfijnd. Zitten nog wel wat lange afstanden in (> 2,5/3 uur) en ook nog ruimte voor wat tussenstops (en/of langer verblijven op mooie plekken).
We zoeken ook nog een beetje naar wat leuke (kleine) stadjes en plekken om wat meer kennis te maken met het leven van 'native Americans. Bijvoorbeeld in Flagstaff, wellicht Bluff. Maar wellicht is een omrit via Farmington ook de moeite waard. Suggesties voor plekken die we eigenlijk toch niet zouden mogen missen? Uiteraard ook als we toch echt een andere campground moeten kiezen.

Vast dank!

Ziet er nu als volgt uit:

5 april aankomst LA! Overnachten in Marriot airport.

6 april, camper ophalen in carson. Inladen, uitleg, op weg naar Riverside 1 uur 15. Rancho jurupa park campground (2 nachten, acclimatiseren)

8 april vertrek naar Joshua tree. Overnachten in black rock canyon campground.

9 april vertrek naar kingman of needles.

10 april door naar gc ( mather cmpgr)

11 april van gc, via cameron naar page (lee’s ferry cmpgrd)

12 april, blijven of door naar wahweap cmpgrd aan lake powell

13 april naar Monument Valley, goulding cmpgrd

14 april door naar moab, canyonlands campground?

15 april moab area

16 april moab area

17 april naar capitol reef, fruita campground

18 april later op dag naar bryce, overnachten

19 april door naar zion

20 april, zion

21 april naar las vegas

22 april naar Death valley, stove pipe wells of furnace creek cmpgrd

23 april death valley

24 april Lake isabella

25 april lake isabella

26 april ergens aan kust ( santa barbara, point mugu)

27 april ibid

28 april camper inleveren, la, mariott airport

29 april terugvliegen

Ik vind de route er zo prima uitzien. Niet te druk, met genoeg rust. Alleen zou ik eventueel Lake Isabella maar voor een nacht nemen en dan eventueel een extra nacht aan de kust nemen. Of ergens anders inpassen. Lake isabella vonden wij goed voor een overnachting verder was het niet uitnodigend om daar langer te blijven. Misschien dat het in de zomer anders is. Toen wij er waren, begin oktober, koelde het er snachts ook behoorlijk af. Ik vermoed dat dit in april ook zo is. Ik heb even gekeken voor de gemiddelde temperatuur daar in april, overdag een graad of 22, 's nachts een graad of 5.

Ibid zegt me even niets?

In Zion kun je op Watchman campground gaan staan.

Oh, en vergeet niet zoals Yeehaw al eerder zei, tussen Moab en Capitol Reef naar Goblin Valley te gaan.

In Monument Valley zou je een tour kunnen maken met de Navajo’s daar. Dan krijg je ook wat te horen over het leven van hun. Verder zijn wij niet zo gecharmeerd van de gebieden waar de native leven. Ze maken er vaak een troep van, en zijn zelf vaak nors en niet buitengewoon vriendelijk. Maar dat is onze persoonlijke mening.

Bij Bryce kun je in het park gaan staan of kiezen voor Ruby’s inn.

In Las Vegas gaan veel mensen bij Sam’s Town staan. Ligt niet aan de strip, maar heeft wel een gratis shuttle naar de strip. Hierbij ben je dan wel gebonden aan vaste tijden. deze campground kost ongeveer 28 dollar (in 2009)
Je kunt bij Circus Circus gaan staan. Ligt aan de strip. Als je niet wilt lopen kun je voor 7 dollar per dag een buskaartje kopen waarmee je 24 uur op en van de bus kunt stappen.De camping is verder ook niet zo bijzonder en wij betaalden in 2011 ongeveer 50 dollar.

De reviews voor deze campground zijn vaak niet goed, maar wij vonden het voor een nacht prettiger om op loop afstand van de strip te staan. De camper gebruik je toch alleen maar om te slapen. En in April zal het nog niet zo verschrikkelijk heet zijn.

Tussen Zion en Las Vegas kun je ook nog een bezoek brengen aan Valley of Fire.

Ik zou Lees Ferry alleen bezoeken tussen GC and Page en dan 2 nachten in Page bij Wah Weap. In Page is erg veel te zien en te doen.

Allen nogmaals dank voor de vele tips. Inmiddels merendeel van de reis in de steigers, met paar open plekken voor flexibiliteit. Merk meteen wel dat sommige dingen sneller vollopen dan gedacht in april.
Zo kan ik nog maar 1 nacht in Watchmen (zion) reserveren en zijn de Furnace creek aan het verbouwen.

Overweeg dan ook om nog wat rust in te bouwen bij Bryce of rond Zion.
Tips voor alternatieven in DV (naast Stovepipe) welkom.

Verder willen we afsluiten in Banning (KOA) om ook op gemakkelijke afstand van Carson (LA) te zitten voor inleveren. Mijn beeld is dat veel van de plaatsen rondom al snel hoger gelegen zijn en dus koeler. Lijkt ons wel fijn om echt even nog (paar dagen) te relaxen voor we terug vliegen. Zijn er ervaringen met campground bij Yucaipa of in/rond San Bernardino?

vast dank