16 dagen West- Amerika in april met peuter, graag advies

Hallo,

wij gaan van 3 april tot 26 april naar Amerika en Hawaii.
Wij reizen met zijn drieën, man, vrouw en jongetje van dan 15 maanden.
We reizen met een camper.

Wij hebben het volgende schema opgesteld:

Dag 1 vlucht Amsterdam- Los Angeles
Dag 2 zondag, dus huurauto om Los Angeles te bekijken
Dag 3 camper halen, naar Mojave National Preserve/ Mohave Valley, 360 km
Dag 4 naar Grand Canyon, 450 km
Dag 5 dag speling, reisvrij
Dag 6 Monument Valley, 280 km
Dag 7 Capitol Reef, 300 km
Dag 8 Bryce Canyon NP, 197 km
Dag 9 Zion NP, 130 km
Dag 10 Las Vegas, 270 km
Dag 11 dag speling, reisvrij
Dag 12 Death Valley, ongeveer 250 km
Dag 13 Sequoia NP, 300 km
Dag 14 Yosemite NP, 300 km
Dag 15 San Fransisco, 300 km
Dag 16 dag speling, reisvrij
Dag 17 Los Angeles, 620 km
Dag 18, camper inleveren, 80 km, vlucht 11.00 naar Hawaii

Ik vind zelf het schema nogal vol maar mijn man denkt dat dit goed te doen is.
Ik heb al gekeken welke campings gereserveerd moeten worden en welke niet.
Hebben jullie tips?

Groeten Mamadaisy

Dit red je nooit. Ja misschien als je alleen bij het entree poortje van de parken een foto knipt en meteen weer doorrijdt.
Ik zou zowiezo capitol reef schrappen.
Als je een paar honderd km gereden hebt en je moet dan nog het hele park bezoeken en de volgende dag weer weg dan zie je geen enkel park goed genoeg.
Ga maar eens keuzes maken of je reis verlengen.

Hoi schoentje,

dank voor je eerlijke reactie.
We gaan vanavond weer verder puzzelen.
We denken er ook over om eventueel San Fransisco te laten vallen om het schema wat te verkorten.
We kunnen de vakantie helaas niet verlengen omdat we Hawaii al gereserveerd hebben. Buiten dat het met mijn eigen zaak niet langer te rekken is.
Het is onze huwelijksreis, vandaar dat we ook nog naar Hawaii wilden.

Groeten Mamadaisy

San Francisco is waarschijnlijk wel de mooiste stad van de USA maar zoals elke stad daar zul je niet veel missen.
Voor steden moet je niet in de USA zijn.
Alcatraz is wel interessant in San Francisco.

We hebben al bedacht San Fransisco en Yosemity over te slaan in ieder geval. Dat scheelt alweer 600 km. Ook Capitol Reef lijkt niet erg om over te slaan.
Nu nog even puzzelen wat er verder nog weg kan. Het wordt nog wel wat :zon02:.

Weet er ook iemand of parken met een buggy of wandelwagen te belopen zijn? Ik zie op de sites nergens informatie.
Omdat ik zelf zwanger ben (dan 20 wk) en niet met een rugdrager kan lopen twijfelen we erg of we niet in plaats van de simpele buggy onze Bugaboo mee zullen nemen. Die doet het wat makkelijker op lastige ondergrond (heeft ook een wandeling in de Loonse en Drunense duinen overleefd).

Tja, na de Drunense Duinen valt alles mee :wink:
Waarom ga je een RV huren als je ongeveer elke dag wil verkassen?
Waarom wil je naar Mojave National Preserve? Zeker een prachtig park maar ook een omweg richting GCNP.
En Death Valley-Sequoia is geen 300 kms hoor. Meer, Ongeveer 7 uur rijden (Furnace Creek-Three Rivers).
En als ik het goed begrijp wil je auto huren na aankomst, een dag LA bekijken (dat is wel erg kort), dan de auto inleveren en een RV huren. Dat zal niet op dezelfde plaats zijn. De volgende dag zal het enige tijd duren voordat je op weg bent als je de RV al 's morgens kan ophalen natuurlijk.
Ik vind je schema ook veel te vol. Met een RV, een klein kind en jij in verwachting zou ik het een stuk rustiger aan doen.
Probeer dit eens:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: RV ophalen en een stukje op weg naar bv Barstow. Niet moeders mooiste maar ook niet ver.
Dag 3: Rustige rit via National Trails hw (oude R66) naar Kingman via Oatman en Sitgreaves Pass
Dag 4: Kingman naar Grand Canyon NP. Eerste gedeelte via R66
Dag 5: Grand Canyon NP
Dag 6: Grand Canyon via east entrance naar Cameron en dan door naar Monument Valley.
Dag 7: Monument Valley en naar Page.
Dag 8: Page voor Antelope Canyon, Horseshoebend overlook, Glen Canyon Dam en Lake Powell
Dag 9: Page naar Bryce Canyon NP
Dag 10: Bryce naar Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion via Valley of Fire en Lake Mead naar Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas naar Death Valley NP
Dag 15: Death Valley en naar Lone Pine
Dag 16: Lone Pine naar Los Angeles. RV inleveren.
Dat geeft nog een extra dag ergens. Wellicht in LA of langer in…vul maar in.
En gefeliceerd met jullie huwelijk natuurlijk.
Yeehaw

1 like

Hoi Yeehaw,

dank voor je reactie!
De reden dat we een auto huren na aankomst is omdat we op zaterdagmiddag arriveren in Los Angeles en dan pas maandag in de loop van de dag de camper kunnen ophalen.
Anders zitten we een hele zondag in zo’n gezellig :evil: hotel vlak bij het vliegveld.
Ik zal je schema voorleggen aan mijn man.
Die wilde heel veel doen terwijl ik het graag wat rustiger aan wilde doen.

Dank voor je felicitaties!

Groeten Mamadaisy

Lang leve t digitale tijdperk, tis al voorgelegd (“papadaisy” hier ;-))

Allereerst bedankt voor alle reacties!

@Yeehaw (en anderen) een paar vraagjes:

• jouw route suggestie voor dag 2 loopt vrijwel langs Mojave National Preserve maar je geeft aan dat het een omweg is, heeft dat met de kwaliteit van wegen oid te maken?
  • we hebben een camper van 29’ gehuurd, rij je daarmee op de oude highways ook een beetje relaxed en hoe makkelijk zijn de kleinere wegen (bijv van monumental naar Bryce) daarmee te berijden?
  • we moeten 's morgens om ong 9u in LA de camper inleveren, wat is de beste plek om buiten LA te overnachten van tevoren? Wij dachten aan Malibu Creek SP.

Greets

Wij hebben nooit met een RV gereden of zelfs maar gekampeerd. Ik ken Mojave goed, en de meest wegen zijn verhard en goed berijdbaar maar voor de campings??? Ben er nooit op geweest en het zijn er maar 2. Hole inde Wall bij Midhills en bij Providence Mountain SRA. De eerste is ongeveer 25 miles van I40, de tweede 16 miles. Niet zo ver dus, maar ik weet niet of ze zo’n grote RV kunnen verdragen. Deze campgrounds zijn wel erg remote.
Ik noemde de weg via Oatman en Sitgreaves pass. Ik ken genoeg mensen die dat zelfs met een nog grotere RV hebben gedaan maar als je niet ervaren bent zou ik deze weg niet rijden. Behoorlijk wat switchbacks en de conditie van de weg is niet zo goed.
Tussen Monument Valley en Bryce zal je geen enkel probleem hebben. Brede wegen en een piece of cake.
Kan je dus geen antwoord geven op de best plaats om de kamperen bij LA.
Waar moet je de RV inleveren? Malibu ligt langs PCH op ongeveer 10 miles van Santa Monica en de weg kan in de spits knap druk zijn richting LA.
Yeehaw

Hi Yeehaw,
Thanks again. We zullen de keuze van de weg (I40 of Oatman) dan wel laten afhangen van hoe zeker we ons in de rv voelen tegen die tijd.
Ik vroeg me wel af waarom niet vanuit GC via Capitol Reef naar Bryce ipv “rechtstreeks”. Dat scheelt namelijk maar 20 km volgens mij…?
We moeten de rv inleveren in Carson, als ik google maps moet geloven is dat vanuit alle kanten wel druk en Malibu leek dan het beste van de slechten :wink:

Het is goed dat je je zo verdiept!
Je bedoelt waarschijnlijk vanaf Monument Valley. Dus GC-Monument Valley-Torrey (Capitol Reef) -Bryce.
Monument Valley via Capitol reef over ut261-ut95-ut24 en ut12 is een van de mooiste routes ter wereld oa www.scenicbyway12.com maar veel langer dan Monument Valley via Page naar Bryce. Vergeet alle online maps. Google Maps zit er zo vaak naast dat ik er “dagtaak” aan heb om eea te verklaren. Je rijdt dan via Moki Dugway (afgeraden voor RV’s over 25’) naar Torrey en dan via de beroemde ut12 naar Bryce. Deze wegen hebben zo veel must stops dat de rit gemakkelijk 2 dagen kan duren. Ik noem: Gooseneck SP, Moki Dugway Muley Point, Hite Overlook Capitol Reef (temninste een halve dag) en dan 12, te veel om op te noemen. Zelfs als je niet zou stoppen (het domste wat je kunt doen) is het met een RV al gauw 9-10 uur rijden. Van MV naar Page en dan naar Bryce is ook mooi en genoeg te zien maar je komt minder in de verleiding om te stoppen. Met een RV is MV naar Bryce ongeveer 6 uur rijden. Andere wegen zijn er niet helaas. (Vergeet off road rijden over Cottonwood Rd.)
Yeehaw

Rijden met een 29’ RV is goed te doen in Amerika. De wegen zijn over het algemeen een stuk breder. Destijds hebben we met een 30’ rondgetourd (en achter ons familie in een 25’) en nergens problemen tegengekomen. Sommige campings met zandpaadjes zorgen ervoor dat je een paar keer moet steken om in je plekje te komen, maar dat went vanzelf.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Hier kunnen we zeker wat mee.
Wel even schrikken dat er mogelijk een tsunami richting Hawaii ging maar gelukkig lijkt dat mee te vallen…

sorry dat ik het hier even vraag, maar is het mogelijk om rechtstreeks van lone pine naar las vegas te rijden? we zouden wel door death valley gaan, maar niet echt super lang stoppen. Maar ik zie dat ze hier tussen lone pine en las vegas nog stoppen in death valley zelf.

maar mss is het toch haalbaar om het rechtstreeks te doen?

alvast bedankt

steph

Lone Pine naar Las Vegas is zeker haalbaar in een dag. Ongeveer 4+ uur rijden zonder te stoppen als je flink doorrijdt. Maar je zal natuurlijk wel iets van DV willen zien. Dat zal niet veel zijn maar iets is meer dan niets. Nadat je uit Lone Pine vertrokken bent, stop dan zo’n 5 miles verder langs de kant van de weg. Schitterende uitzichten op de Eastern sierras en Alabama Hills achter je… Mooie foto stop.
Yeehaw

ok! dank je voor de tip:

wat zou jij doen in onze plaats?
we komen van mariposa en rijden door yosemite en gaan eruit in tioga pass (dat kan toch hé?) … dan rijden we door naar bishop en zouden daar 1 nacht blijven. dan zouden we naar lone pine gaan omdat het me een leuk dorpje lijkt en we’t wat op ons gemak wilde doen. na 1 nacht daar te blijven zouden we door de death valley rijden om naar las vegas te gaan. (n daar 2 nachten blijven)

dit plan hebben we opgevat omdat de logies die ik vond in death valley best duur zijn. en lone pine minder. maar in een andere post van jou zag ik de tip om in Stovepipe Wells Village te verblijven en de prijs valt best mee.

Dus is het mss het beste dat we bishop death valley doen of kan lone pine dus ook?

(na wat gelezen te hebben over lone pine begin ik best wel zin te krijgen om dat ook te zien, :))

thanks

en m’n excuses Mamadaisy om jou “onderwerp” even te onderbreken, maar vond m’n vraag niet echt een eigen tread waardig :slight_smile:

ciao steph

In het algemeen in Tioga Pass gesloten van begin november tot Memorial Day weekend eind mei. De openingstijden varieren.
En ja, waar te overnachten. We hebben in al die plaatsjes wel eens overnacht. In Lone Pine zelfs 3 keer, net als in DV. Mariposa ligt nog een uur rijden van Yosemite Valley en voor de Valley en Tioga Pass moet je echt je tijd nemen. Lone Pine heeft nog dat all american town idee. Idd heel leuk maar ik denk dat je een overnachting in DV niet moet overslaan. Prachtige sunset/sunrise en het bestuderen van de sterren is ook al zoiets. Dus als ik het voor het zeggen had, zou ik idd in Mammoth Lakes of Bishop overnachten en dan in Death Valley. Aan de andere kant, Bishop naar Lone Pine is maar een uur rijden. De oostzijde van Sierra Nevada is een onderschat gebied. Wij hopen in october weer een week uit te trekken voor dat gebied samen met Death Valley. Maar we hebben dan ook meer tijd dan de meeste andere mensen voor onze reizen.
Yeehaw

OK! dank je

ik heb ondertussen een ander onderwerp geopend met ons reisplannetje, wij zouden op 13 september door de Tioga Pass gaan, dus normaal zou dat geen probleem geven hé (want anders valt ons plan wat in’t honderd en moeten we langs de westelijke kant van yosemite rijden richting death valley en las vegas met evenveel dagen)

mss heb je wel gelijk met de death valley, ik zal nog eens op zoek gaan naar Stovepipe Wells Village om te zien of we iets leuks vinden.

nogmaals dank

ciao

steph

Tioga Pass zal voor 99,99 % open zijn.

Hoi Steph,

het zij je vergeven hoor :zon02:.
Ik lees even mee, mogelijk hebben wij er ook wat aan.

groeten Mamadaisy