(origineel bericht op be-more.nl)
Rustig weekend
Dit weekend is een heel rustig weekend bij de backpackers in Masaka. De grote groep vrijwilligers is naar de Murchisson Falls en we zitten hier nu met een paar vrijwilligers. Best even lekker om in alle rust bij te komen. Vrijdag zijn we met Tonny en Phoebee bijna de hele dag in het ziekenhuis geweest. Ze werden allebei geprikt om te kijken hoe het bloedbeeld eruit zag. Phoebee was erg flink, maar bij Tonny liepen zijn ogen vol met tranen en tegen de tijd dat de spuit erin ging schreeuwde hij het uit. Was verschrikkelijk om te zien. Hij heeft natuurlijk nogal wat meegemaakt. Ik hoorde dat hij in november ook al 2 weken in het ziekenhuis gelegen heeft. Bij de uitslag bleek dat Tonny weer longontsteking had en een verblijfsnaaldje zou krijgen om intraveneus de medicijnen toe te dienen. Ik (en ik dacht Tonny ook) zag de bui al hangen dat hij weer onder het mes zou moeten. Maar het liep anders. De medicijnen werden aan oma overhandigd en we liepen het ziekenhuis uit. Tonny huppelde bijna naar de auto, zo blij was hij dat het afgelopen was. Wij snapten er niks van en dachten dat hij in een andere kliniek de verblijfsnaald zou krijgen. We reden met de auto van Anthony naar een drogisterij in Masaka waar we nog meer medicijnen moesten kopen. Hier hoorden we pas dat hij thuis in Lwengo de verblijfsnaald zou krijgen. Maandag ga ik hem weer opzoeken en hoop dat hij zich dan een stuk beter voelt. Ik neem dan een gedeelte van de duplo, die ik van huis meegenomen heb, voor ze mee als afleiding.
Gisteren heb ik bij de Frikandellen (het internetcafe) gezeten waar ik met Margreet geskyped heb. Was heel leuk om iemand te spreken en ook B2 even te zien die bij haar logeert. Verder ben ik bezig geweest met de website, wat erg frustrerend was omdat het internet hier erg traag werkt. Vanmiddag gaan we naar het zwembad om even lekker te luieren, waarna ik probeer te skypen met mijn moeder.
Komende week ga ik weer verder met de website en natuurlijk ga ik ook met nog wat projecten helpen om hier foto’s te maken voor de website.
Bedankt voor alle lieve reacties. Het is heerlijk om ze te lezen.