Rustig strandje gezocht

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar het volgende: een rustig strandje in Thailand of Cambodja met erbij een gezellig hotel of guesthouse; prijscategorie tot 30 euro per nacht. Liefst in niet al te toeristische omgeving.
Alvast bedankt!

thailand heeft heel veel strandjes en eilanden. moet het nog ergens in de buurt liggen ? of moet er verder iets te doen/zien zijn ?

wat meer info zou inderdaad wel makkelijk zijn nu kan het bijna langs de gehele thaise kust zijn of op zowat elk eiland

Dank voor het reageren!
Richting of in Cambodja zitten we te denken
Reisplan is Bangkok, vliegen naar Siem Reap, en we eindigen weer in Bangkok
2 Jaar geleden zij we in Koh Chang geweest en we hebben ook al eens een tijd de buurt van Krabi verkend. Het probleem indertijd bv bij Koh Kut en Koh Mak was dat er op de rustige strandjes geen accomodatie met airco was en dat wil ik wel graag, verder is eenvoudig prima.
We zoeken ook nog recente informatie om vanuit siem reap naar zo’n strand te reizen liefst per boot en over land en niet al te spartaans als dat mogelijk is.

In Cambodja in de badplaats Sihanoukville.
Is een het Orichidee guesthouse.
Het heeft een Nederlandse eigenaar.
Ik ben er december 2007 een paar dagen geweest.

Ik ben met de bus van Bangkok naar Trat gegaan.
Met minibus naar de grens.
Visum is direct aan de grens te regelen.
In Koh Kong overnacht.
Volgende dag met de snelboot, 4 uren, naar Sihanoukville gevaren.
(In Sihanoukville Visum gemaakt voor Vietnam.)
Later met de bus van Sihanoukville naar Phnom Phen.
En van PP met de bus naar Ho Chi Minh.
Het is een gezellig en net hotel.

Sihanoukville is DE badplaats van Cambodja.
MAAR het staat niet in verhouding tot de grote badplaatsen in Thailand.
Het is er erg rustig te noemen.
Je kunt er nog op zo goed als verlaten stranden liggen.
http://www.orchidee-guesthouse.com/

Orchidee Guesthouse is prima in orde, je krijgt zelfs bruin brood bij het ontbijt. Vraag aan de Rotterdamse eigenaar naar een rustig strandje,
Sihanoukville is toch minder rustig dan de vorige schrijver doet voorkomen. Er is nog een strand op 6 km afstand wat wel rustig is. Hij weet dat precies. De waterval is ook een leuk uitje, en je kunt bier proeven (= dronken worden) in de plaatselijke brouwerij. De eigenaar weet er alles van.

Weet ook dat je tegenover het huis van de premier van Cambodja slaapt.
Hij is er alleen nooit.

Hans.