t is rustig hier de laatste tijd… :unsure:
Vind ik ook,iedereen in winterslaap denk ik.In ieder geval hier in Kusadasi zijn veel zaken aan het dichtmaken en het seizoen zit erop tot volgend jaar.Geen vluchten meer op Izmir,dus alle toeristen kunnen alleen naar de streek Antalya.Ga er volgende maand ook heen voor het winterseizoen.
Groetjes uit het verlaten Kusadasi
Franka
Tja er wordt weinig meegemaakt door toeristen nu in Turkije. Ben ook alweer een week terug en het voelt alsof ik niet ben weggeweest! Wat voor topics kan je nu nog openen?
Vooruitkijken naar het volgende seizoen ? mij zou het wel eens interesseren om te weten hoe je in Turkijë buiten de bekende platgetreden paden kunt treden. Ik heb de pakketreizen van de touroperators met hun stereotiepe all inn intussen wel gezien. Zijn er geen alternatieven ? een soort agro-toerisme ? zijn er nederlanders of belgen die Bed&Breakfast aanbieden ? hebben sommigen hier ervaring mee ? en hoe geraak je er op een betaalbare manier ?
Sommige topics zijn druk, sommige wat minder. Ik ben er in ieder geval nog wel steeds veel, maar reageer niet altijd, lees soms alleen mee.
Daar komt inderdaad bij dat het seizoen nu echt is afgelopen. Het begint koud te worden en de toeristen zijn neit meer over half Turkije verspreid…
Ik blijf hier nog wel bezig hoor, zoek nog steeds de beste manier om volgend jaar daar te kunnen werken :D!!!
Originally posted by gvg@03-11-2004, 14:52:37
Vooruitkijken naar het volgende seizoen ? mij zou het wel eens interesseren om te weten hoe je in Turkijë buiten de bekende platgetreden paden kunt treden. Ik heb de pakketreizen van de touroperators met hun stereotiepe all inn intussen wel gezien. Zijn er geen alternatieven ? een soort agro-toerisme ? zijn er nederlanders of belgen die Bed&Breakfast aanbieden ? hebben sommigen hier ervaring mee ? en hoe geraak je er op een betaalbare manier ?
Hoi,
Hoe je buiten de bekende platgetreden paden kunt treden?
Hier mijn vakantierelaas!
Ik wilde dat ook en heb afgelopen augustus een tocht gemaakt van 1800 km, van noord naar zuid en zowel ik als mijn vriendin met wie ik samen was vonden het de mooiste vakantie tot nu toe.
Eerst hebben we beiden opgeschreven wat we beslist wilden zien en wat niet per se hoefde. We lagen gelukkig op 1 lijn, dus het plannen kostte maar 1 avond en 2 flessen wijn.
Resultaat: 4 dagen Ist., ik weet daar de weg dus in no time heeft mijn vriendin alles gezien+vrienden bezocht en in de hamam geweest,heerlijk!
Auto gehuurd, van te voren vanuit ned. besproken, met de denizotobüs naar Yalova gevaren, over Bursa naar Troje.
Daar in de buurt overnacht, volgende dag Troje bezocht en naar Foça gereden, 2 nachten gebleven, lekker dagje strand tussendoor!
Op naar Pamukkale, door de Menderesvallei, schitterend landbouwgebied!
's Nachts op de terassen van P.kale geklommen, dat is dan schitterend verlicht met groene lampen en er is helemaal niemand+ je hebt een weids uitzicht over de lichtjes van de stad Denizli.
Bovendien kost logies en ontbijt heel weinig daar, 2 pers, ontbijt en een zwembad bij het pension voor 22 euro!
Vervolgens afgezakt naar Ölüdeniz, daar hebben we geparaglided en 2 nachten geslapen.
Onderweg naar Kas de eindbestemming, Saklikent aangedaan, lekker koel en nog nooit zo’n spierpijn gehad, want ja, je wilt wel een beetje die spelonk in natuurlijk.Lekker forel gegeten langs het water en dan nog even raften, dat stelt niet zo veel voor maar is wel leuk.
In Kas zijn we da laatse 3 dagen gebleven, lekker geshopt, moet je ook bijhouden en een dagje boottocht gedaan naar Kekova.
Teruggevlogen van Dalaman.
Omdat je 2 enkeltjes hebt en drop off kosten voor de auto+ een voll.casco verz. ben je relatief duur uit.
Ons kostte het 1200 euro p.p voor 14 dagen incl alles, excl. prive-aankopen.
En of je het geloofd of niet, als 2 vrouwen alleen op stap zijn we nergens vreemd bekeken. De meeste last van "plakkers"hadden we eigenlijk in Ölüdeniz! Ha ha!
Wij hebben ook geen snelwegen aangehouden en ja, dan houd soms ineens het asfalt op! Leuk, als je van autorijden houd is de trafiek in tr. echt een sport.
Het is ook zo leuk aftellen bij de stoplichten, daar zitten tellers op die van 35 aftellen naar 0, weet je precies hoe lang het nog duurt en kan je op tijd gas geven!Net formule 1!
Ik hou erover op, anders wordt het veel te lang, maar zo ga je buiten de paden.
gr Dilek
Ook nog een optie is om 2 of 3 keer 1 week in de touristische omgeving te gaan zitten, een auto te huren(kan ter plaatse natuurlijk ook houd dan wel in de gaten dat je alle eigen risico afkoopt!!! Koste ons 25 euro per dag compleet). Kijk lekker de omgeving rond, op jouw tempo, 's avonds toch het centrum voor wie daar behoefte aan heeft.
Is ons erg goed bevallen, en je kunt elk jaar ook een andere omgeving nemen, alleen is het nadeel dat je vaak dezelfde weg de stad in en uit rijdt
Succes
Annemiek
ach loesje moest je weer ff zeike…waarom ben je eigenlijk nie in turkije gebleven…
waarom moet je eigenlijk altijd ff komen zeike tegen mij…wa heb ik jou verkeerd gedaan?
als je zo n hekel aan me hebt,blijf dan weg uit uit de topics die ik open…
Maak je niet druk,om wat anderen zeggen, goed dat nog iemand eens iets nieuws probeert te openen. Anders word wereldwijzer ook saai.
Groetjes uit kusadasi
Franka
Jeetje Missmariska, wat een felle reactie op een antwoord dat niet eens aan jou gericht is. Ik zie het berichtje van Loesje83 niet als gezeik, maar als een mededeling dat het momenteel rustig is in Turkije en vanwege die reden er minder topics worden geopend. Ik zie nergens een kenmerk van een persoonlijke aanval. Maar goed, dit wilde ik even zeggen.
Ik hoop dat er ook weer wat leven in de brouwerij komt op wereldwijzer, want ik vind het erg leuk ervaringen en verhalen te lezen van iedereen!
ik heb al eerder topics geopend hier…en toen schreef ze ook iedere x negatieve dingen gericht aan mij ![]()
een tip, probeer niet alles persoonlijk op te vatten.
Een hele goede morgen allen, Maris, het was geenzins de bedoeling om mijn reactie specifiek aan jou te richten, ik gaf gewoon een reactie op de topic. Een reactie die ik normaal gesproken ook op dit topic zou geven mocht het door ieder ander geopend worden.
En naar mijn mening was dit ook niet een kwestie van ‘zeiken’ het was gewoon een aantal feitjes naast elkaar. Maar mocht dit werkelijk negatief op jou overgekomen zijn dan mijn excuses hiervoor, want dat was niet mijn bedoeling. Ik gaf gewoon een algemene reactie op een algemeen topic.
Niet zo kattig tegen elkaar, dames. ![]()