Russische regels?

Ik begrijp goed dat u zich er zorgen om maakt, veel succes!

Zwanger is moeilijk te controleren tenzij je een test haalde bij de drogist!

Dus wat ochtend urine en je weet of je Oma word of dat je een oplichter in huis haalde die hem als rijke westerling ziet die je kunt kaal plukken.

Verder weet ik dat er miljoenen geheel onthouders zijn maar nog meer alcoholisten en daarom kiezen vele voor een Nederlander die minder zuipt.
Maar hoe is zij. Doet ze die test of ze zwanger is en vooral als zij een stevige drinker zou zijn liever verder zoeken.

Er zijn duizenden goede meiden maar de verkeerde weten hoe je een Hollander kunt versieren om er misbruik van te maken.
Dus wees voorzichtig en hier dingen plaatsen en je krijgt adviezen van een Ex Sovjet Afghanistan veteraan die nu helaas dezelfde verhalen hoorde van zijn Nederlandse vrienden die het ooit beter wisten.
Niet te winnen, maar als ex Militair en Alcoholist weet ik tenminste uit ervaring wat je vooral niet moet doen.

Ik ben benieuwd hoe de verhalen van Nils en Birgitte zijn afgelopen. Kunnen jullie daar nog eens een update van geven?

Zelf mail ik nu een paar maanden met een heel vriendelijk meisje uit Kazan en ze wil binnenkort naar Nederland komen maar nu komt ook ineens de vraag steeds op de proppen om geld voor een rit naar Moskou om het visum te regelen. Het komt op zich wel heel vertrouwd over maar nu ik deze verhalen hier lees ga ik me toch ook wel een beetje zorgen maken. Haar mobiel is gestolen en het heeft haar veel geld gekost doordat de dief met haar gsm veel is gaan bellen, daardoor heeft ze nu geen geld voor een nieuwe. Ze geeft ook geen adres want ze woont min of meer illegaal in een appartement. Hmm, nu ik erover nadenk wel een beetje vaag misschien?

Ik hoor graag recente ervaringen/tips

groetjes,

aard

Zelf mail ik nu een paar maanden met een heel vriendelijk meisje uit Kazan en ze wil binnenkort naar Nederland komen maar nu komt ook ineens de vraag steeds op de proppen om geld voor een rit naar Moskou om het visum te regelen. Het komt op zich wel heel vertrouwd over maar nu ik deze verhalen hier lees ga ik me toch ook wel een beetje zorgen maken.

Ooit met haar gesproken ?
Het is niet abnormaal voor Russen om geld te lenen bij vrienden en kennissen. Je kan haar zeggen dat ze maar geld moet vragen bij hen, en dat je alles zal teruggeven als ze in Nederland is. Of vertrouwt ze je niet, misschien… ?

Haar mobiel is gestolen en het heeft haar veel geld gekost doordat de dief met haar gsm veel is gaan bellen, daardoor heeft ze nu geen geld voor een nieuwe.

Er zijn maar heel weinig Russen die een GSM-abonnement hebben. De overgrote meerderheid belt met een pre-payed card.

Ze geeft ook geen adres want ze woont min of meer illegaal in een appartement.

So what… Ze zal waarschijnlijk gewoon niet geregistreerd zijn in dat appartement in Kazan.

Hmm, nu ik erover nadenk wel een beetje vaag misschien?

Ja

Ik ben ook erg benieuwdnaar de afloop.
@Brigitte
hopelijk heeft je zoon de juiste keuze gemaakt, het gaat allemaal erg snel maar dat zegt niets. Ik ken ook gevallen waarbij mensen elkaar al jaren kennen en dan gaat het alsnog fout, blijkbaar heeft langere tijd wachten of elkaar kennen geen positief effect op de kans op een goed huwelijk.

veel geluk gewenst!

Hallo,

Onze zoon zijn Olgatje is hier! Ze is hier sinds zaterdag voor 10 dagen, tuurlijk profiteren ze ervan om vanalles te zien. Ze zien er beiden dolverliefd en gelukkig uit.
Ik heb hem wel uitdrukkelijk gevraagd van nu voorzichtig te zijn.
Ze zijn al gaan kijken naar een huis om zich te vestigen. Ik denk echter dat ze een beetje ontgoocheld gaan zien als ze beseffen dat haar naar hier halen voorgoed niet zo vlug zal gaan als ze dat dat denken.
Olga is heel symphatiek, lief en natuurlijk mooi. Ze had voor iedereen presentjes mee. Ik denk dat haar bedoelingen wel oprecht zijn, natuurlijk is het afwachten of ze het uithouden, Rusland is niet bij de deur en je komt niet even wanneer er je zin in hebt naar hier of naar ginder.

Inderdaad zal het importeren niet echt eenvoudig zijn… hij zal er rekening mee moeten houden dat Olga op termijn misschien weer naar Rusland zou willen, daar is niets mis mee…mooi land… maar wel iets om rekening mee te houden.

Maar waar een wil is is een weg.

Ja, daar is ook over gesproken geweest dat ze regelmatig toch terug wil gaan om vrienden te bezoeken. Familie heeft ze er praktisch nier meer. Ouders zijn overleden, zus woont in Amerika en broer woont helemaal beneden in Rusland of was het Oekraine, ik weet het niet meer zo goed.

Verhaal van Brigitte klinkt stuk echter en natuurlijker dan het mijne. Ben zo dom geweest (kan ik inmiddels wel concluderen geloof ik) om wat geld over te maken. Ze zegt naar Moskou geweest te zijn en visum en alles is nu in orde. Nu komt direct de volgende vraag om geld voor ticket en moet weer naar Moskou om dingen te regelen en verzekering e.d. Ze kwam steeds zo lief en aardig over maar nu gaat het alleen nog maar om geld. Ik mocht willen dat ik eerder op deze site had gekeken. Blijft nog steeds de vraag knagen of het in dit geval toch een goed bedoeld lief meisje is… maar ja, wellicht wel erg naief

Kan je haar dan niet zeggen dat je het geld voor het ticket terug zal betalen wanneer zij in Nederland is?

Succes in ieder geval.

heb haar inderdaad verteld maar krijg een verhaal terug dat ze niets heeft en ook bij famillie en vriendinnen niets kan lenen
het lijkt steeds meer op onderstaande verhalen van georganiseerde oplichting. Ik zal het hier melden hoe het vervolg gaat

Ok, het kan natuurlijk zijn dat ze serieus verwachtte dat je haar ook geld zou sturen voor een ticket aangezien je haar ook geld hebt gestuurd voor een visum…
Toch vind ik het een beetje krom, zij kan niet verwachten dat jij alles direct betaald en zij weet van tevoren dat zij geen geld kan lenen bij familie en/of vrienden. Is het dan logisch om toch een visum aan te vragen terwijl je weet dat je geen ticket kunt betalen? Netu.

Misschien is haar bedoeling ook wel gewoon goed en is het een eerlijk en oprecht meisje… Maar heel eerlijk gezegd twijfel ik er sterk aan.

Je kan vragen of ze het visum kan inscannen en doorsturen per email.
Als ze dat niet kan, vraag dan of ze het visumnummer opgeeft aan jou.
Contacteer dan de NL ambassade om te vragen of ze inderdaad het visum met dat nummer hebben uitgereikt aan haar.

Hallo,

Tot nu toe niets op te merken over Olga. Ik stel veel vragen en wat ze over Rusland vertelt komt overeen met wat ik hier op het forum lees. Ze maakt het leven ginds zeker niet zwarter en erger dan wat ik er over lees of hoor! Ze heeft haar leven ginder en zit niet te wachten op iemand uit het buitenland. Ze vond brussel vuil en schockerend vergeleken met St Petersburg.
Ze zijn huizen gaan bezien, die mijn zoon op voorhand al bezocht had maar hij wou haar mening en hebben er een gevonden waar ze het zien zitten met hun beiden.
Het is nu de 2de keer dat ze elkaar ontmoeten. Eerst hij naar ginder voor 1 week, nu zij hier voor 10 dagen.
Plannen zijn elkaar in september weer te zien en dan nogmaals in november of december.
Sv1973 eerstdaags zal Michael contact met je opnemen als je dit nog goed vindt.
Danechka ook dank voor je hulp!
Zij zullen het nodig hebben.