Nou ze wilde graag iemand leren kennen voor een langere periode, over trouwen en dergelijke hebben we het nog niet gehad, ik wilde haar 1st wel eens in het echt zien zeg maar. Je kan heel makkelijk dingen zeggen via de mail maar in het echt is waar het om gaat. En ze zou deze zomer komen om te zien of we inderdaad bij elkaar paste.
Nils,
In de toekomst niet naief zijn, en niet ingaan op dergelijke mails.
In Rusland zit er een hele industrie achter. Meisjes
(maar kunnen net zo goed mannen of oude vrouwen zijn) sturen een standaard mail naar verschillende adressen. Meestal leggen ze uit dat ze knap en jong zijn, dat ze een betere toekomst willen, dat ze trouw zijn aan hun man, dat ze een gezin willen, dat ze kinderen willen,…
Als je hier op ingaat, blijven ze je terugschrijven. Ze doen dat heel overtuigend, vaak zelfs gedocumenteerd met fotos (meestal van een bevallige Russische dame).
Ze kunnen dit lang volhouden, want het is hun job om dat te doen, en ze doen dat niet alleen met jou, maar met een heleboel mannen. Bovendien zijn er zelfs gevallen bekend van een slachtoffer
die door verschillende meisjes
werd bezig gehouden.
De bedoeling is om je zo lang aan het lijntje te houden, tot je denkt dat je haar eens wil bezoeken (dan moet je geld sturen om een visum voor jou te kunnen maken) of haar eens wil uitnodigen (dan moet je geld sturen voor een ticket).
Als je dat dan doet, blijkt er altijd een probleem te zijn. Maar,… jij kan het oplossen door nog wat geld te sturen. Meestal zijn ze echter wel zo slim om niet expliciet om geld te vragen, maar proberen ze je medelijden op te wekken.
Naar alle waarschijnlijkheid heb je hier mee te maken gehad.
Je moet eens het volgende proberen: je maakt een of ander hotmail adres aan. Vervolgens schrijf je haar dat je een vriend hebt, die graag kennis zou maken met een meisje. Vraag haar of ze misschien wel een vriendin kent, die contact wil. Kijk eens of er geantwoord wordt op dat hotmail adres.
Ter info, lees onderstaande tekst eens, afkomstig van de website van de Belgische Ambassade in Moskou:
Waarschuwing voor “love letters” / oplichting via internet
De Belgische ambassade te Moskou wordt steeds meer gecontacteerd door landgenoten die het slachtoffer zijn geworden van oplichting via internet.
Hierbij gaat het voornamelijk om onechte liefdesrelaties die zijn ontstaan op basis van een contact via datingsites op het internet. Vaak verloopt dit als volgt:
[ul]<LI class=MsoNormal style=“MARGIN: 0cm 0cm 6pt; COLOR: navy; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt”>*Een reeks e-mails (liefdesbrieven) worden uitgewisseld met een Russische dame, die vervolgens voorstelt om haar correspondent in België te ontmoeten; *<LI class=MsoNormal style=“MARGIN: 0cm 0cm 6pt; COLOR: navy; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt”>*De dame vraagt om geld op te sturen via organisaties zoals Western Union met het oog op de betaling van zogezegde onkosten (voor een vliegticket naar België, voor het bekomen van een visum, enz). Soms zijn de voorgestelde bedragen onrealistisch hoog; *<LI class=MsoNormal style=“MARGIN: 0cm 0cm 6pt; COLOR: navy; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt”>*Het komt ook regelmatig voor dat de dame in kwestie, na een eerste betaling te hebben ontvangen, zegt dit geld te hebben “verloren”, waarna ze vraagt om opnieuw een gelijkaardig bedrag op te sturen; *<LI class=MsoNormal style=“MARGIN: 0cm 0cm 6pt; COLOR: navy; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt”>*Vaak (maar niet uitsluitend) wordt voor het opsturen van geldsommen een adres in de steden Cheboksary en Yoshkar-Ola opgegeven. *
[li]Sinds recent worden ook valse email-adressen, zogezegd namens de Belgische ambassade, gebruikt (bijvoorbeeld maar niet uitsluitend het adres [EMAIL=“embassy.be@gmail.com”]embassy.be@gmail.com met als hoofding “Embassy of Belgium in Moscow”). Hierbij ontvangen slachtoffers, nadat ze hun correspondente hebben ingelicht over het feit dat de ambassade haar dossier niet kent, een email via een vals adres waarbij de ambassade zogezegd meedeelt zich te hebben vergist en toch een visumaanvraag te hebben ontvangen. Het enige correcte email-adres van de ambassade dat aangaande dit probleem kan worden gebruikt is [EMAIL=“moscow@diplobel.fed.be”]moscow@diplobel.fed.be .[/li][/ul]
Indien U met dergelijke of gelijkaardige vragen zou worden geconfronteerd, dan raadt de ambassade ten zeerste aan om de grootste voorzichtigheid aan de dag te leggen en om in geen enkel geval geldsommen op te sturen. Het wordt ook ten stelligste aangeraden om bij de minste twijfel onmiddellijk alle contacten met de correspondent te verbreken.
Meer dan waarschijnlijk bent U in dat geval een doelwit voor oplichting via internet.
Aan landgenoten die reeds het slachtoffer zijn geweest van dergelijke praktijken wordt aangeraden om hierover klacht neer te leggen bij de politie. Misdrijven op of via het internet kunnen ook online worden gemeld via de website www.ecops.be. Het staat U eveneens vrij om hierover de Ambassade van de Russische Federatie te Brussel te informeren.
Meer informatie omtrent de reële voorwaarden voor het bekomen van een Schengen visum kan U vinden op deze website onder de rubriek “visum – tarieven”
Wat een toeval, heb in het verleden al een ander mail adres aangemaakt om te zien of ze er op zou reageren, ik heb tot nu toe nog niks op dat mail adres ontvangen. Ze mailde me toen dat ze alleen maar met mij mailde. Ik dacht dat moet ik maar even gaan testen, ik heb haar toen een mail gestuurd, maar daar heeft ze niet op gereageerd. Maar ik ben op mijn hoede hoor. Vind het erg leuk mensen van een andere cultuur te leren kennen maar op deze manier wordt dat natuurlijk een stuk minder leuk, sommigen verpesten ook alles he op deze manier.
Nils
Heb je haar adres en telefoonnummer?
Haar adres heb ik wel, telefoonnummer niet.
Uit welke stad en welke straat?
dan moet je even wachten dan moet ik even de mails weer doorlezen
zo hehe eindelijk gevonden:
country: Russia
city: Cheboksary
Adress: Yakovlev prospect 3, app 15
Haar naam:
**LOSKUTOVA NATALYA VLADIMIROVNA **
OK, voor mij is het nu wel voldoende duidelijk.
Lees de waarschuwing van de Belgische Ambassade er maar eens op na:
Vaak (maar niet uitsluitend) wordt voor het opsturen van geldsommen een adres in de steden Cheboksary en Yoshkar-Ola opgegeven
*
Zonde van de tijd die je hieraan verspild hebt.
Moge dit tot voorbeeld dienen voor degenen die in een gelijkaardige situatie zitten, en op deze site naar info komen zoeken.
Dit is inderdaad wel duidelijk
Ja, Cheboksary en Yoshkar-Ola staan bekend als de centra van de internet scamming business. De Russen domineren deze markt, gevolgd door de Nigerianen. Dating scammers werken in ploegen van 15 a 25 man. Ze huren een appartement en bouwen een netwerkje met 20 computers achter een DSL-verbinding. Een officieel kantoor zullen ze nooit huren, omdat de belastingdienst nieuwe huurcontracten controleert. Door een privé appartement te huren blijven ze anoniem. Ze draaien diensten van 12 tot 16 uur, de jonge broekies van 16 tot 20 jaar 's-nachts en de wat oudere captains overdag. Opbrengsten worden gegenereerd met het sturen van liefdesbrieven naar naïve buitenlanders, die zich vroeg of laat naar Western Union spoeden en ondertussen denken dat ze binnenkort getrouwd zijn met een supermodel dat al hun behoeften zal bevredigen. Engels sprekende meisjes worden ingehuurd als telefoon meisjes, die slachtoffers bellen en zich voordoen als de vrouw, die de brieven stuurt.
Zeker weten dat Nils met een scammer te maken heeft, omdat:
- het contact is begonnen toen hij ongevraagd een email ontving;
- de boete voor de gesmokkelde kaviaar een doorzichtige smoes is;
- hij geen telefoonnummer van haar heeft, terwijl iedereen in Rusland een mobieltje heeft.
Russian internet scammers arrested by FSB
Tja waar vind je nog eerlijke mensen…beetje jammer maar goed, ik zoek nog steeds een meisje uit Rusland maar het vertrouwen is ver gezonken bij mij op dit moment. Vind het erg leuk en interessant om mensn uit andere landen te leren kennen.
Nils
Dag Nils,
Gewoon een beetje minder naief zijn volgende keer, zal je al voor veel onheil behoeden.
Nog wat, ik raad je niet aan om op zoek te gaan naar een meisje uit Rusland.
Als je moet zoeken, vraag je om problemen.
Als je elkaar ontmoet op een spontane manier (net zoals het zou gaan in je thuisland), dan kan je relatie kans hebben op slagen. Bij geforceerde ontmoetingen, is dit niet zo.
Waarom is dat? Omdat zowel jij als zij vertrekken van de verkeerde uitgangspunten.
Jij (in het algemeen bedoel ik hiermee Westerse mannen) wil een vrouw die lief is, mooi is, goed voor je gezin zal zorgen, het huishouden zal doen,… kortom een huiselijk type.
Maar naar alle waarschijnlijkheid is zij zo niet. Ze heeft wellicht gestudeerd, en heeft haar eigen ambities in het leven, die ze wil realiseren.
Zij (Russische vrouwen die naar het Westen willen) wil een man die voor haar zorgt, die haar aandacht geeft. Ze denkt dat jij als buitenlander rijk bent, en verwacht dat jij voor haar zal zorgen (en op reis gaat, en met haar uit gaat, en cadeaus koopt). Slechts weinig mannen in het westen kunnen dit financieel aan.
Wanneer beide partners over elkaar te weten komen dat ze een verkeerd beeld hebben, is het kwaad al geschied.
Zulke dingen gebeuren dagelijks, en geloof me vrij, ik heb al veel dergelijke gevallen gezien!
Jep snap het wat je bedoelt. Maar ik hoef geen meisje die huishoudster is, nou ja moet maar ff zien hoe het allemaal gaat. Ik mail dat andere meisje in ieder geval niet meer daar ben ik wel klaar mee.
Nils
Gewoon erheen gaan, bijvoorbeeld Kiev. Daar lopen erg veel mooie vrouwen rond en je maakt vrij gemakkelijk kontakt, uiterraard kun dan ook de verkeerde treffen maar vaak heb je er leuke kontakten aan.
leuk dit !
ik heb zo’n website met ukrainse vrouwen bezocht
was nieuwsgierig naar die mooie vrouwen
krijg nu mail en foto’s gestuurd ! schitterend ! haha
vervolgens krijg je mail van het internet/vertaalbureau dat je de dame geld kan/mag sturen anders kan ze geen gebruik meer maken van de internet/vertaal service.
Ik wil dit even tot de limit puschen, en zien wat er gebeurt !
wie heeft ervaring ??
Ik weet dat er op sommige producten voor de Douane een maximale hoeveelheid stond.
Als je slim bent laat je je weg brengen en het teveel aan hem geven, krijgen ze niets van mij…
En enkele meters verder in de dure Tax Free mag je onbeperkt Kaviaar hamsteren!
De koffer was al gewogen en zelfs een zware tas gaat moeiteloos mee.
En een vrouw zoeken, er lopen er voldoende in het Café en op straat dus reis daar naar toe en vaak word je als alleenstaande al lastig gevallen door kinderen (18+) die mijn willen.
Alleen weten ze dan niet dat ik een Ex Sovjet ben en voor zaken.
Als je die vrouw neemt, zelfs met condoom zijn ze altijd gegarandeerd zwanger.
Dus vragen ze je geld en het bewijs was na 2 weken een Echo van een baby die volgens mijn al tenminste 6 maanden geleden was verwekt!
Dus geloof nooit vrouwen die jou willen maar vraag iemand die niet op jou afkomt.
Die zichzelf aanbieden zijn of alcoholist of op jou geld uit.
Hallo,
Mijn zoon heeft kennis gemaakt met een Russisch meisje, 3 maand geleden op een dating site. Dagelijks praten ze nu via video conference (skype) als hij thuis komt van zijn werk en dat blijft ook de ganse nacht aanstaan , zodat ze elkaar zien.
Hij heeft haar bezocht in juni gedurende 5 dagen en daar is ze misschien zwanger geraakt. Nu heeft hij daar nog altijd geen bewijs van en ze komt naar hier in juli. Zij zegt dat ze wacht op haar volgende periode want in Rusland nemen dokters geen bloedproeven , je moet daarvoor naar het hospitaal. Dus is het afwachten maar binne 14 dagen is ze hier. ik wil dat hij zijn voorzorgen neemt nu maar hij ziet het gevaar niet in en vertrouwt haar
Nu wil mijn zoon met haar trouwen en haar naar hier brengen, vooraleer het kind geboren wordt indien blijkt dat ze toch zwanger is. Als ze naar hier komt in juli heeft ze wel niet veel geld en wil Belgie en Parijs bezoeken voor een groot deel op zijn kosten. Ik ben echter ongerust, het gaat mij te vlug allemaal en hij heeft er geen oor naar , het zit diep bij hem. En eerlijk gezegd ze is mooi en symphatiek en lief maar… ik ben er toch niet in gerust.
Zij zegt dat ze wacht op haar volgende periode want in Rusland nemen dokters geen bloedproeven , je moet daarvoor naar het hospitaal.
Dat is niet waar!!!
Ik ben echter ongerust, het gaat mij te vlug allemaal en hij heeft er geen oor naar , het zit diep bij hem.
Terecht