Russen in Hurgada en Marsa Alam

Hallo lezers,
Eind November gaan we voor het eerst met een 8-daagse Nilecruise mee en daaraansluitend 7 dagen Rode zee all inclusive. Wij reizen normaal vrij eenvoudig maar hebben na een drukke periode zin in iets luxe en relaexed.
Hebben vreselijke dingen gehoord over gedrag van Russen in Hurgada en overwegen om het weekje Rode zee maar niet aansluitend te nemen. We heeft ervaringen in Marsa Alam of goede ervaringen in hotel(s) in Hurgada. Wel gehoord dat Russen zich niet ophouden in hotels waar half pension wordt aangeboden, wie kent namen van hotel(s)?
Groet, Yvonneponne

Hoi,
Ik heb goede ervaringen met het akassia hotel, dat ligt bij El Quseir tussen Hurghada en Marsa Alam. Daar is een quotum op de hoeveelheid russen die een kamer kunnen boeken. Er zijn daar veel Italianen en Duitsers. Maar erg goed hotel. Ook Three corners Fayrouz plaza bij port Ghalib, daar zijn erg weinig russen. Veel Belgen en Italianen. Maar allebei prima hotels!

Ik ga volgende week naar een van de tentenkampen net ten zuiden van Marsa Alam. Niet heel luxe (al zijn er wel ‘luxure’ chalets met eigen douche en toilet), maar wel rustig en een top locatie om te duiken. Is dat wellicht ook wat voor jullie?

Mijn zus heeft gelogeerd in grand resort in hurghada gelegen aan de nieuwe esplanade.zij hebben weinig hinder ondervonden. Zeer weinig russen in hun hotel.
Ik heb er zelf gewoond en ben nu verhuisd naar luxor. Waar wij woonden in downtown zaten er veel russen in empire , triton empire en geisum village
dus die kant is zeker niet aan te raden. Weet van nederlandse vrienden dat in sekala in la pasha en beach albatros er ook veel russen zaten
heb gehoord dat er in marsa alam veel minder zijn

Wil even opmerken,russen zijn ook maar mensen hoor en tegenwoordig vallen die echt wel mee.trouwens al eens met veel engelsen of duitsers op hotel gezeten.En wie van jullie kent het verschil tissen russen of hongaars of Roemeens.De tijd van de ascosiale rus is echt wel voorbij!

Ja russen zijn inderdaad ook mensen maar heb je al een keer vertoefd tussen een groep waarvan de manieren allesbehalve zijn.overdag dronken op straat lopen
half naakt in een moslimland en elke vent versieren die op hun pad komt.
Moet je maar eens een tijdje in hurhada gaan wonen .dan zal je er een heel andere kijk op hebben . Natuurlijk zitten er ook deftige mensen tussen.maar de overgrote meerderheid is echt niet zo aangenaam .

So what,wat maakt het mij uit dat zo een del met iedere Egyptenaar wipt.Of als ze mijn man proberen te versieren als ik er even niet ben.Niets want ik ken mijn ventje en hij lacht hen uit en de rest intreseerd mij echt niet.En natuurlijk zijn het vaak mooie vrouwen die half naakt rondlopen en kijkt iedere man.Veel mannen hebben echter iets van zo een del wil ik niet.Maar mij maakt het niet uit dat zij zich zo verkopen zolang ik dat maar niet moet.En al eens tussen dikke engelsen vrouwen gezeten die zat rondlopen en korte rokjes dragen waar fuck me opstaat?Wel ik wel en ook in Hurghada,als ik dan mag kiezen kijk ik zelf als vrouw ook liever naar de russiche delletjes.Die zijn teminste vaak nog mooi.

Hallo, wij zijn onlangs in het 5 sterren complex van Sonnesta Pharao Beach club in Hurghada geweest. De gids vertelde ons dat het resort op dit moment 70 procent "rijke Russen"herbergden. Ze noemde het "Haunting season"omdat in deze periode de prijzen aanzienlijk minder liggen dan in het hoogseizoen.De Russen zijn allemaal “all inclusive”’ en maakte daar ons inziens gretig gebruik van. Wel werd er precies bijgehouden door middel van een handtekeningen systeem hoeveel sterke drank er geconsumeerd werd door iedere Rus. Dit ter voorkoming dat er dronken Russen rondliepen en blijkbaar werkte dit systeem heel goed want we hebben geen enkele dronken Rus gezien. Het diner was van 19.00 uur tot 22.00 maar om 18.30 stonden er al rijen dik klaar om een plaatsje te bemachtigen in het restaurant dus wij lieten ze allemaal voorgaan en een uurtje later was voor ons geen probleem om van het diner te genieten.Wat ons opviel is dat de Russen stugge mensen zijn en er kan over het algemeen geen lach af, ze bemoeien zich nergens mee.Uiteraard waren hier ook de super Barbies aanwezig die toch de moeite waard zijn om te bekijken. We hebben deze mensen als rustig ervaren wat soms echt niet van de Engelse gezegd kan worden.
Ondanks het hoge percentage Russen hebben we dit niet als storend gevonden. Vreemd voor ons was wel het feit dat je kenbaar maakte niet Russisch te zijn dat je vriendelijker door het personeel bediend werd.Geen idee waarom. Groetjes Lynniespinnie

Russen zijn bijna overal in Egypte ( ook veel in Turkije ) en het personeel mogen de Russen meestal niet , omdat ze vaak onbeschoft en lastig zijn.
Nederlanders staan over het algemeen bekend als aardige mensen.

Ikzelf zat 2 keer in het Titanic Waterresort en daar waren ook veel russen .
Heb niet veel last van ze gehad ( niet op hun gelet ), behalve 1 keer, toen ik samen met mijn man aan het eten was in het restaurant van het hotel ( aan een 4 persoonstafel ) en er een russische vrouw van alles tegen mij schreeuwde in het russchisch en toen ik haar antwoorde in het Engels dat ik haar niet verstond, maakte ze een onbeschoft gebaar van , laat maar, wat dom van je dat je me niet begrijpt.
Waarschijnlijk wou ze bij ons aan tafel komen eten ( ze was alleen ), want later zat ze bij een Duitse familie aan tafel te eten.
Maar de manier waarop ze zich uitdrukte was erg onduidelijk en onbeschoft.
Ze ( russen in dit geval ) spreken geen andere talen dan hun eigen taal, maar verwachten wel van de anderen ( personeel en andere toeristen ), dat die hun verstaan.

Groetjes

Ook weer een leuke vakantie in hurghada achter de rug,en weer het prachtige luxor bekeken met een prive gids,echt de moeite waard.
Ook bij ons in 't hotel zaten natuurlijk een aantal russen,de eerste vier-vijf dagen niet maar toen kwamen ze.Geen last gehad van ze en wat ik eerder al las doen wij ook ,wij gaan ook altijd een uurtje later eten en dan moet je niet aanschuiven om iets te nemen.
We hebben wel één keer een russin voor de gek gehouden omdat zij inderdaad denken dat iedereen hen wel verstaat.Ik en mijn zoon stonden in de lift toen plots de deur openging en een russin riep;nice micst of zoiets(wij begrepen dat ze naar beneden wilde)wij keken haar verbaasd aan en zij zei weer nice nice waarop mijn 21 jarige zoon repliceerde no no paris.Toen de liftdeur weer dicht was heb ik bijna in mijn broek geplast van 't lachen,zo grappig was dat.
:hihi: