Ik ben op zoek naar een vakantie bestemming in Egypte, maar dan wel een rustig plekje (wij willen daar naar toe om wat rust te hebben, wij hebben 4 sterf gevallen achter de rug o.a. vader en moeder in 12 weken tijd, snap je mij?) Heeft iemand een tip voor een plek met weinig toerisme en een ontspannen all-incl. accomodatie.
*snorkelen
*rust
*weinig toerisme
*geen klagen over eten
Wat vervelend. Je kan in Egypte naar Taba gaan daar is het erg rustig en niet veel toerisme. Je kan er mooi duiken en snorkelen. Er zijn alleen niet veel bars in de buurt en je bent aangewezen op het hotel en exursies. Ik vind het een mooie plaats erg rustig en mooi.
Mijn man werkt in een hotel in Taba daar is het wel leuk alleen komen er veel engelse ik kan je het hilton aanraden daar komen veel nederlanders en zit op de gens van Israel.
In zee Agaba kan je mooi snorkelen je kan een exursie doen op een boot dan ga je naar een aantal mooie plekken en je kan ook naar Dehab of Nieuwba met de taxi gaan om te snorkelen.
Kijk maar wat je doet.
Succes.
Ik ga zelf over 7 weken naar marsa alam wat erg bekend staat om rust en snorkelen en verblijf dan in holiday beach resort maar kan je er dus nu nog niets over vertellen omdat ik verder nog nooit naar egypte ben geweest.
Wel heb ik helaas dezelfde ervaring als jullie gehad en ben toen naar de malediven geweest ook ik was op zoek naar rust geen massa toerisme en veel snorkelen nou kan je het erg aanbevelen je komt er heel ontspannen van terug het is wat duurder dan egypte al vond ik het achteraf erg meevallen zeker met vertrek vanaf dusseldorf.
veel rust toegewenst.
Misschien heb je deze informatie niet meer nodig, maar Marsa Alam is een stuk rustiger dan de andere badplaatsen die ik in Egypte ken (Sharm, Hurghada en Dahab). Het is niet al te moeilijk te bereiken als je op Hurghada vliegt, zo’n twee of drie uur met een auto als ik me goed herinner. Er zijn niet zo veel hotels en resorts als in Hurghada en Sharm, maar je kunt er nog steeds redelijk duiken of snorkelen of gewoon van de zon genieten.
Is er iemand van jullie bekend met het holiday beach hotel in marsa alam?
Ik ga namelijk over 2 weken hiernaar toe maar er is weinig info hierover te vinden omdat het een nieuw hotel betreft.
Hiervoor schreef ik dat Transavia rechtstreeks naar Marsa Alam vliegt. Dat klopt niet meer m.i.v. het winterseizoen: hoe het op de heenweg zit weet ik niet maar als je op zaterdag terugvliegt met de HV 402 heb je een tussenstop in Hurghada en dat scheelt je maar liefst 2 uur extra reistijd.
Ik was van de zomer in Egypte.Ik kan je vertellen in marsa Alam is het deze periode echt rustig ,er is daar leven in de zomer en daarbuiten ???
Je kan ook naar Hurghada gaan en lkkr gebieten van de rust als je een excursie wil kan je die gwn boeken in het hotel.Ik was in hotel Horse Blue en echt hele aardige mensen. Ik heb ergens nog wel visitekaartje liggen als j info nodig hebt hoor k t wel
Ondertussen zijn wij 5 Okt 2008 vertrokken naar MAKADI BAY (prima life) en het is ons zo goed bevallen dat we de reis wederom hebben geboekt voor 22 Maart 2009 voor 10 dagen!
Ook heb ik in Nederland mijn PADI open water brevet gehaald (Refferal) en ik zal daar bij een Nederlandse duikschool (open water duik) mijn praktijk examen doen!
Ik ben verslaafd geraakt aan de Rode zee! De drukte van de toeristen steden bezoek ik niet!
dit trok ik ook al niet in Turkye… verschrikkelijk…
Dus nu voor de 2e keer naar Prima Life Makadi Bay…
Nou dat is ook toevallig, wij gaan ook op 22 maart en ook 10 dagen naar Egypte maar dan naar Hurghada Hotel Festival Le Jardin Resort. Wij willen dan ook een dagje snorkelen waar, weten we nog niet, er word wel met ons luchtbedje gesnorkeld aangezien ik niet veel lucht en conditie heb heeft iemand een leuk idee waar dat kan?
Mischien is het een idee om eens een dagje met ons mee te gaan op de boot, mooie duik/snorkel locaties bezoeken!
Met een vest aan is het heel relaxed snorkelen (positief drijfvermogen)
Wij zijn met een groepje duikers en snorkelaars, dus mocht je kopje onder gaan breng ik je wel weer boven :lol:
Dit alles is in Hurgada en je kan opgehaald worden bij je resort, lekker dagje op de boot, mooie plekken bezoeken en met Nederlandse gids!!!
Lunch is aan boord inbegrepen…
Mocht je meer willen weten?
mail gerust ([EMAIL=“de.bruyn@wanadoo.nl”]de.bruyn@wanadoo.nl / [EMAIL=“de.bruyn@online.nl”]de.bruyn@online.nl)
hallo
ik kan je Ghannah Lodge aanraden, ik ben er geweest en :
ik ben er super gelukkig van teruggekomen.
Ik wordt nu zeker een van de vaste gasten van de lodge het is er gewoon geweldig.
De sfeer is nergens zo aangenaam, ik voelde me net in mijn eigen buitenverblijf.
de belevenis was alsof ik een echte documentaire van National Geographic binnenstapte.
de ervaring van onder de sterrenhemel te slapen is onbeschrijfelijk
De zin van het project is geweldig als ik zie wat er in hun schooltje gebeurd voor de lokale bevolking.
Het eten was verrukelijk en je kan het natuurlijk niet verser bedenken - groenten uit eigen tuin en verse vis uit de zee. de afwisseling dat de chef Numeri op tafel brengt heb ik zelden op andere plaatsen gezien.
De uitstappen uitermate goed georganiseerd en met het gevoel helemaal niet georganiseerd te zijn, alles lijkt zijne normale gang te gaan.
in een woord fantastisch en ghannah Lodge staat op mijn favorieten lijst. http://www.ghannahlodge.net
ghannah lodge is echt verwijdert van het massa toerisme zoals in hun site beschreven staat
hallo
ik kan je Ghannah Lodge aanraden, ik ben er geweest en :
ik ben er super gelukkig van teruggekomen.
Ik wordt nu zeker een van de vaste gasten van de lodge het is er gewoon geweldig.
De sfeer is nergens zo aangenaam, ik voelde me net in mijn eigen buitenverblijf.
de belevenis was alsof ik een echte documentaire van National Geographic binnenstapte.
de ervaring van onder de sterrenhemel te slapen is onbeschrijfelijk
De zin van het project is geweldig als ik zie wat er in hun schooltje gebeurd voor de lokale bevolking.
Het eten was verrukelijk en je kan het natuurlijk niet verser bedenken - groenten uit eigen tuin en verse vis uit de zee. de afwisseling dat de chef Numeri op tafel brengt heb ik zelden op andere plaatsen gezien.
De uitstappen uitermate goed georganiseerd en met het gevoel helemaal niet georganiseerd te zijn, alles lijkt zijne normale gang te gaan.
in een woord fantastisch en ghannah Lodge staat op mijn favorieten lijst. http://www.ghannahlodge.net