Snorkelen in Egypte

In oktober wil ik gaan snorkelen in Egypte, wat is daarvoor de beste omgeving? Is dat nu de omgeving van Sharm of moet ik juist bij Hurghada in de buurt zijn?
wie kan me helpen met zijn/haar ervaringen? groet, Petra

Hoi Petra,

De best plaats om te snorkelen in Egypte is Sharm el sheikh.
U hebt Ras Mohmaed en Tiran eiland

[ame]Snorkeling @ Ras Mohammed - Sharm El Sheikh 2007 - YouTube

wij kunnen u helpen als u excursies daar zoekt
www.goedkopevakantiesegypte.nl/sharmalsheik.htm
met mijn vriendelijke groeten
Ahmed khalil

Hallo,
Wij zijn al diverse keren in Dahab geweest, is ongeveer een uurtje rijden vanaf Sharm. Het hotel waar we altijd verblijven is Happy Life Village en heeft een prachtig huisrif. Je kunt dus vanaf het strand zo gaan snorkelen. Zie http://tt.thomascook.de/index.php?KID=620020&id=14&showresult=1&detail=termine&engine=pauschal&changeReg=&personen=25%3B25%3B-1%3B-1%3B-1&termin=1290510000&ruecktermin=1292324400&formular=4&dummyvar=1&agent=&refresh=&personen_checker=1&TTIBET3=e1e8a8b00d9b8710b85c59d7353677f2&nurflug=&nSTART=2&zielgebiets_kenner=327&sportangebot=-1&Btt.thomascook.de&host=tt.thomascook.de&strError=&errorbucvak=&vakanz=&bucvak=&CRSHIB=&errorpos=&tstamp=1274428485&IFFSammelOrtID=597&shotel=happy+life+village&IFF=26614&Laender_Ref_ID=999_10_O16&str_termine=Happy+Life+Village%3BDahab%3B26614%3BSharm+el+Sheikh+%2F+Nuweiba+%2F+Taba%3B�gypten&startposition_hotel=0&startposition_termine=0&startposition=&sportmoeglichkeiten=-1&cookie_affiliate=&omniParams=&ttEdocs=&abflughafen=-1&ziel=10010&region=327|10010&dauer=6_21&erwachsene=25%3B25&alter1=-1&alter2=-1&alter3=-1&marke=&shotel_dis=happy+life+village&zimmer=-1&verpflegung=-1&sortierung=&selectAfh=-1&selectHinflug=1289905200&selectDauer=6_21

Gr. Mieke

1 like

Bedankt Mieke voor je reactie,

ook Ahmed, Egypte gids, bedankt, ik zal zeker bij jullie verder zoeken.

:vak02:

groet, Petra

e

Hallo Petra.

Wil je gelijk snorkelen bij het hotel of meer de zee hiervoor op.
In Hurghada heb je Arabia, Arabelle en nog 1 hotel ( deze 3 hotels horen bij elkaar ) waar je gelijk al zo de zee in kunt om te snorkelen. Bij Arabella vandaan een 15 minuutjes lopen kom je al schildpadden tegen. Het snorkelen moet hier ook erg mooi zijn, en je hoeft er niet eens de zee voor op.

In Marsa Alam heb je Three Corners Fayrouz en Baykra Bay, ook hele geliefde hotels om het snorkelen. Enig nadeel hiervan is dat er buiten het resort niet veel te beleven valt, erg afgelegen.

Dan heb je nog Sharm el Naga, ook bekend om het mooie snorkelen.

In Sharm moet je veel bij de hotels via een lange pier of steiger het water in.

Succes met het uitzoeken,
groetjes Agnes.

Hoi,

Ja Arabella kan ik van harte aanbevelen!
Agnes, jij schreef over schildpadden, kwartiertje lopen vanaf Arabella? Neem aan dat je dan vanaf de poort gezien naar rechts moet lopen, naar openbaar strand? Graag info, gaan in november weer naar Arabella.
Bedankt alvast!

Hai Lidwien.

Bekende van de prikborden van Egypte, hahaha.

Moet ff iets recht zetten geloof ik, sorry.
Dat van die schildpadden is bij Fayouz, dacht het ook gelezen te hebben bij Arabella maar denk het toch niet. Zit zoveel op de prikborden en op deze site, lees je zoveel en weet je niet meet wat, waar, hahaha.
Misschien zijn er tegen de tijd dat je gaat wel schildpadden, wie weet, lol.
Ik ga trouwens de 4de November voor het eerst naar Arabia, ben benieuwd. Wat ik ervan gelezen heb, en dat is veeeeeeel gaan we daar ook zeker genieten.
Sorry voor de foute gegevens, kan gebeuren.

groetjes Agnes.

Hoi Agnes,

Geeft niet hoor, dat foutje, ik werd alleen maar nog enthousiaster, veel plezier in Arabia! Ik ga weer naar Arabella, ws weekje later. Kan niet wachten!

Hoi Petra

in Sharm heb je ook een openbaar strand in Sea Street (er zitten daar dus wel minder toeristen en meer Egyptenaren), maar je kunt er PRACHTIG snorkelen!! Je moet wel een lange trap naar beneden (dit is niet zo erg, maar na het snorkelen opnieuw naar boven gaan in de brandende zon is wel niet zo aangenaam :wink: ). Je hoeft er niets te betalen om naar beneden te gaan, wel iets meedoen om te eten of te drinken want je kunt er niets kopen!!

Maar je ziet er prachtige vissen en onderwaternatuur!

En inderdaad, Ras Mohamed is zeker ook de moeite waard!!