Hallo Edith,
Ik denk dat je een druk weekend hebt om alles nog even door te bespreken.
Je hebt wel gelijk dat 3 weken lang lijken, maar om ruim 2500 km te reizen, waarschijnlijk over land met 50 km/hr, en dan ook nog veel willen zien is toch ergens wat compromieën sluiten.
Ik denk dan aan in de nacht reizen ( bus of trein of vliegen).
Ook misschien Halong Bay als dagtrip.
Even snel een idee
aankomst hanoi ( hoe laat ? ) en dan ook die avond waterpuppets, mits er plaats is. Mis je deze, in Saigon heb je ze ook. 2e dag halong Bay, 3e /4e ninh Binh provincie 9 Tam Coc + Cuc Phuong. Is misschien wel wat kort wanneer je van natuur ed houd en kan je daar wat langer blijven en neem dan ook Hoa Lu mee in de planning.
Vandaar of terug naar Hanoi en vliegen op Danang of nachtbus naar Hoi An ( busrit is lang ).
Dan 2 nachten Hoi An en door naar Nha Trang ( is ook weer een lange reis; ik bedoel met lang, lange reisduur want voor europese begrippen is het maar een kleine stukje met 120 km/hr.).
Dan door naar dalat, aankomen in de middag, trips boeken, stad bekijken, dag erop naar de watervallen en probeer iets van de crazy table mee te krijgen. Dan weer overnachten of een late vlucht naar Saigon.
Met bus kom je dan in de late middag aan, hotel zoeken, en wat wandelen en eten.
Dag erop naar de tunnels?, Cao Dai overslaan of je moet er van houden.
Heb je de middag, na de tunnels vrij en kan je wat van de stad bekijken en iets boeken voor de Mekong.
Zou toch minimaal 2 dagen voor uit trekken ( dus minimaal 1 nacht ).
Zo kom je dus tot het volgende; heb wel veel Nha Trang dus daar zit ruimte om te minderen en deze ergens anders in te stoppen.
Noord
Hanoi + Hb + Ninh Binh 6
Centaal ( Hoi An + Dalat) op5
Saigon 3
Mekong Delta 3
Nha Trang als strand 4
Ik heb wel wat middagen overlappingen zitten, maar zo heb je wat speling.
Bijv 3 dagen saigon is dan 1 dag van aankomst in de late middag + 1 dag tunnels + stad+ dag van aankomst na bezoek aan de Delta.
Delta
Vertrek naar de Delta + 2 dagen delta; vertrek uit de delta zit dan weer in het aantal dagen in Saigon verwerkt.
Idem zo bij de rest.
Makkelijkste om te plannen vind ik om het via excel te doen.
Dan 1 verticale kolom voor de datum, 1 vvoor de aktiviteit en misschien horizontale erbij voor de kosten ( is meteen makkelijk voor je budget enigszins te bepalen. Dan een 1 horizontale voor de dag en nacht ( reis of hotel ).
Krijg je dus zoiets bijv.
datum te doen
23-9 aankomst Hanoi + puppets + trips zoeken
Dan een zwarte ( nacht) horizontale kolom zwart met witte letters met de overnachting/ reis
24-9 Halong Bay
enz.
Zo krijg je een mooi overzicht en is duidelijker dan 4 dagen hier en 2 daar vind ik.
Dan van daar uit wat schuiven; wou mökelen schrijven, maar denk dat dat brabants is.
Hoop dat je hiermee wat uit de voeten kunt?
Ben overigens blij dat je Cuc Phuong ook in je programma hebt staan.
Je zal er geen spijt van hebben en zeker met een overnachting is het een goede keuze.
Je gespendeerde geld wordt besteed aan het behoud van dit gebied.
gr.
Ton.
Ik zag dat toen ik deze post maakte het met het schema er anders uitzag dan geplaats.
Maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.