Ruim 3mnd Thailand en omstreken

Mijn studie zit er bijna op en daarom een mooi moment om te gaan reizen. Dit ga ik dan ook doen vanaf begin december. Echter zit ik ondanks de riante informatie op dit forum met een aantal vragen.

Ik zit ruim in de tijd en ga er dan ook heen met een globaal idee van mijn route en laat ik mijzelf voor de rest leidde door de waan van de dag.

• Ik heb ruim 3 maanden gepland voor mijn bezoek aan Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Dit is waarschijnlijk ruim voldoende, je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Of is dit tijdbestek eventueel te ruim? Ik had namelijk eerst in de planning ook nog naar Nieuw-Zeeland te gaan voor 1 maand. Echter ben ik bang als ik dit doe, dat ik steeds aan het haasten ben, en rekening houden met!!

• Daarom graag wat tips voor de tijdsindeling. Is 2mnd eventueel ruim voldoende? Houdt die 3mnd Azië vast en zie daar wat je wilt gaan doen?

• Hoe zit het met visum voor Thailand, of anders gezegd: wat is het meest verstandig om te doen? Ik zal sowieso meer dan 30 dagen in Thailand verblijven (verwacht ik). Is het daarom verstandig om een multiple entry visum aan te vragen, zodat ik geen moeilijkheden hoef te verwachten. Of zijn er andere/betere opties?

• Qua vlucht zit ik ook nog in dubio. Een retourtje Bangkok is het gemakkelijkst, maar wat zijn jullie ervaringen met het boeken van een enkeltje, zodat je ter plaatse een terugvlucht boekt? Zodat ik eventueel ook vanuit Vietnam, of eventueel Maleisië of Singapore kan terugvliegen.

Een hoop ideeën, weinig concreets… Ik houd namelijk van een beetje vrijheid;) Graag hoor ik dan ook jullie ideeën hierover.

Als je 3 maanden hebt zou ik zeker niet naar nieuw Zeeland gaan, lekker in zuid oost Azië blijven!
Boek een retour ticket waarbij je de terugreis kunt verschuiven.

Eerst 30 dagen Thailand, daarna door naar Siem reap in Cambodja, afzakken naar Phnom Penh en shihanoukville. Daarna door naar zuid Vietnam en dan helemaal naar hier noorden reizen met diverse stops onderweg. Vanuit het noorden naar Laos, even kijken wat je daar wil bezichtigen want Laos is langgerekt. Laatste 2 weken Thailand.

Hierdoor hoef je voor Thailand geen visum te kopen, dit moet wel voor de overige 3 landen. Wel even uitzoeken of je het visum aan de grens kunt kopen of vooraf bij de ambassade moet regelen.

Dat zou globaal mijn route zijn.

Veel plezier.

Afgelopen juni ben ik in NZ geweest en heb daar in 3 weken alleen het Noorder eiland bezocht. Sommige reizigers hebben er genoeg aan maar ik vond het zelf nog te kort, dus je idee van haasten kan ik mij goed voorstellen.

Persoonlijk zou ik me ook beperken tot alleen Z.O. Azie, maar ik kan mezelf dan ook prima een maand vermaken in alleen maar Bangkok, dus hoe reëel mijn mening in deze dan weer is…

Ik ben het daarom ook wel eens met bovenstaande route/mening van Thaigoods

Idd geen visum voor Thailand nodig in dit geval, maar je moet wel kunnen aantonen dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat. Dus je moet een vliegticket in bezit hebben voor een vlucht van Thailand naar een bestemming buiten Thailand.

Bedankt voor de adviezen… Dat klinkt als een zeer aannemelijke route Thaigoods. Ik denk dat deze structuur aanhoudt voor mijn route.

Zijn er nog adviezen voor die eerste 30dgn Thailand. Ik zit er dan namelijk in de periode van kerst en oud&nieuw? In die periode het Zuiden bezoeken of meer richting het Noorden? Ik hoef niet perse de die-hard partyscene te hebben, maar er moet wel iets te doen zijn:)