Mijn naam is Eline en ik ben 20 jaar. Begin april start ik mijn reis in Bangkok alleen, dit wil ik gaan doen zonder reis organisatie zodat ik de vrijheid heb om onderweg een ander plan te trekken. Ik heb nog best veel vragen omdat dit de eerste reis is die ik ga maken.
Is 3 maanden niet te lang voor thailand en laos, moet ik er nog een ander land bijdoen. Ook heb ik nog wat twijfels of ik echt naar Laos ga of naar Vietnam of Cambodja wat raden jullie aan?
Ik moet van te voren een visum aanvragen maar kan ik dit doen zonder bewijs dat ik het land verlaat (niet zo een 30 dagen visum)?
Moet ik van te voren alles uitstippelen of kan ik daarheen gaan de lonely planet in het vliegtuig lezen wat research doen wat me leuk lijkt en dan daar ter plekken kijken hoe ik daar kom?
Is Bangkok leuk om alleen te bekijken om daar bijv. 1 a 2 weken te blijven?
Met terugvliegen moet ik een retourtje bangkok nemen zodat ik daar weer terugkom uiteindelijk en kan je met een visum het land uit en dan daarmee er weer in of kan ik beter een enkeltje nemen en dan als die drie maanden erop zitten vanuit het land waar ik ben kijken hoe ik het beste naar huis kan?
Zoals ik al zei heb ik hier nog niet zoveel ervaring mee dus hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen en de planning staat nog niet vast dus tips over routes zijn ook altijd welkom :biggrin:
Probeer ook even in het noorden te verblijven: wondermooie natuur, jungletrekkings, vriendelijke mensen, rust… Vooral het kleine stadje Chiang Rai draagt mijn voorkeur weg.
Een eiland in het zuiden zou ik zeker ook eens aandoen: wij amuseren ons alvast het beste op Koh Phan Ngan, maar wederom: dit is persoonlijke smaak.
Als je echt zoveel mogelijk toeristen wil mijden schijnt de Isaan (noordoosten van Thailand) het van het te zijn, ik kan je hier zelf echter maar weinig over vertellen, ik ben nog maar tot in Nakhon Ratchasima geraakt.
Alvast welkom op ons forum en veel succes in het voorbereiden van je reis!!!
Laos kan ik alleen maar aanraden, een geweldig land waar ik tijdens m’n eerste bezoek een aantal jaren geleden verliefd op ben geworden. Bezoek zeker de oude hoofdstad Luang Prabang waar je je meerdere dagen kunt vermaken, kunt ontspannen en kunt genieten van de relaxte sfeer die er hangt.
Doe bijvoorbeeld zoals Jelle hierboven ook al aangeeft. Steek in het noorden van Thailand (bij Chiang Khong) de grens over, neem de slowboat (met nacht in Pakbeng) naar Luang Prabang.
Bezoek zeker de vele mooie tempels in Luang Prabang (Wat Xieng Thong mag je iig niet missen), maak een uitstapje naar de Pak Ou caves en naar de Kuang Si watervallen. En sta eens een ochtend vroeg op om de monniken hun dagelijkse ronde te zien doen. En bezoek ook zeker de ochtendmarkt, erg leuk om overheen te lopen.
Vang Vieng, op de route naar Vientiane…prachtige omgeving, maar helaas verpest door de feestende backpackers (tenzij je dit leuk vindt, ik persoonlijk niet iig).
Kwam gisteren nog een interessant filmpje tegen op YouTube, zie hier:
Bangkok is ook zoals Jelle zegt, you love it or you hate it. Toen ik er voor het eerst kwam, was ik blij dat ik na een aantal dagen de stad kon verlaten. Het was er zweetheet, teveel verkeer, veel smog en het stonk er naar allerlei ondefinieerbare geuren.
Hoe vaker er weer in Bangkok kwam en hoe meer ik er ontdekte, hoe meer ik van de stad ging houden. En nu ik er woon, hou ik van deze stad.
Isan is idd een aanrader. Het armste deel van Thailand en nog niet ontdekt door het massatoerisme. Maak bijvoorbeeld een mooie tocht langs de Mekong rivier.
Nakhon Ratchasima (in de volksmond Khorat genoemd) vond ik een grote ongezellige stad, maar is wel een goede uitvalsbasis voor de oude Khmer tempelcomplexen van Phimai en Phanom Rung.
Isan is bij toeristen dus nog niet zo populair, maar zeker niet minder de moeite waard. Als je toch 3 maanden de tijd hebt, heb je ook tijd om de Isan te ontdekken (doe bijvoorbeeld ergens een homestay).