backpacken start Thailand +- 3maanden

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen, Jelle is mn naam, en ben een beginnende backpacker.
Heb hier en daar al wat afgereist maar nog nooit een backpackavontuur.

Nu wil ik voor ongerveer 3,5 maan te backpacken in zuidoost Azie, mijn idee is om ongeveer
4 weken Thailand (begin en eind van de reis)
3 weken Laos
4 weken Vietnam (Kan hier ong 1 week kosteloos bij bekenden slapen in saigon)
3 weken Cambodja

Daarnaast heb ik een budget van ong 3000 euro, is dat genoeg? Incl. tickets en visums.
Ben wel van plan om in hostels te verblijven en waar mogelijk op stranden te liggen.

Dit rijtje hierboven zal ook de volgorde zijn van mn reis,
bangkok, dan naar zuiden, vervolgens naar noorden, Laos, Hanoi, Ho chi minh, cambodja en Bangkok weer.
Of is het verstandiger om anders te reizigen.

Kan ik in Thailand of Laos een visum aanvragen voor Vietnam? omdat ik nog niks gepland heb?

Verder houd ik wel van een feestje, maar blijf ik dan binnen mijn budget?

Hopelijk hebben jullie wat tips en adviezen voor mij.

Groet Jelle:chin:

Hallo Jelle,

Alleereerst een leuk idee om 3.5 maanden rond te gaan reizen, daar zul je zeker geen spijt van krijgen!

Je reisvolgorde is volgens mij wel goed. Je zou kunnen overwegen om het zuiden van Thailand voor het einde van je reis te bewaren zodat je dan lekker nog kan uitrusten voordat je weer naar huis vertrekt. Cambodja zou ik denk ik wat korter nemen, 2 weken. Ik ben er 2 maal kort geweest, en ik vond dat voldoende.

Ik weet niet meer hoe het zit met een visum voor Vietnam.

Qua budget zou ik zeker proberen wat meer geld achter de hand te houden. Ik denk dat je het wat krap gaat worden anders. Er vanuit gaande dat je ticket naar Bangkok 700 euro kost zou betekenen dat je ongeveer 23 euro per dag over houd om alles van te doen. (ik heb voor het gemak 100 dagen gepakt) Een maaltijd kun je langs de straat hebben voor een euro, maar dat vind ik na verloop van tijd niet gevarieerd genoeg. Slapen is in Vietnam duurder dan Thailand en Cambodja. Je zou kunnen kijken naar dorm slaapzalen, die zijn vaak wel goedkoper. Slapen kost denk ik gemiddeld 5 euro in goedkope plaatsen.
Ook zullen er leuke excursies op je pad komen die je niet wilt missen. Bijvoorbeeld de gibbonexperience in Laos (zelf niet gedaan i.v.m. kosten) of een mahout training cursus waarbij je een paar dagen leert hoe je een olifant kunt besturen. Het zou natuurlijk zonde zijn als je die zou moeten missen.
Toch zou het wel moeten kunnen voor dat geld, maar je moet zeker opletten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

1 like

Surf eens naar http://www.visa-vietnam.org/ daar staat handig informatie in over het verkrijgen van een visum voor Vietnam,ook Kan je op deze site een visum aanvragen.
Je betaald hen 20$, dan krijg jij een pre approved letter opgestuurd via de mail (.pdf), deze moet je uitprinten, meenemen en eenmaal in Vietnam samen met 2 pasfoto’s laten zien bij de speciale ‘visa on arrival/pre approved’ balie… waar je nog wel 25$ stamp-fee moet betalen.

1 like