Rondreis Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam - 3 maanden.

Goedemiddag beste medereizigers!

Over een kleine drie weken (13 februari!) vertrek ik met mijn vriendin naar Thailand. Het plan is om vervolgens de standaard rondreis te maken door Laos, Cambodja en Vietnam (13 feb - 13 mei). Het leek telkens nog zo ver weg, maar nu komt het toch wel erg dichtbij! Wordt dus wel eens tijd om ons visum te regelen (inderdaad aan de late kant!).

Heb natuurlijk even zitten rondkijken op het internet, maar het blijft me toch nog wel een beetje onduidelijk. Wij hadden de gedachte een “Tourist Visa 1 entry” te halen voor Thailand (dit is voor 60 dagen). Als ik het goed begrijp is zelfs dit niet eens nodig, maar ik heb toch graag volledige zekerheid dat ik het land tenminste binnenkom (aangezien je bij ‘Visa on entry’ soms moet aantonen dat je binnen 30 dagen weer het land verlaat).

Wij zijn van plan om te eindigen in Vietnam en via Hanoi terug te vliegen naar Bangkok (of Phuket, dat moeten we nog even kijken). Opzich krijg je nu - als het goed is - weer een ‘visa on entry’ van 30 dagen? Vraag me echter af of ze niet moeilijk doen, aangezien mijn ‘Tourrist Visa 1 entry’ in principe nog geldig is (kan het alleen niet meer gebruiken, omdat ik me ‘entry’ gebruikt heb).

Ambassade en Consulaat telkens in gesprek of niet bereikbaar, dus vandaar dat ik het maar even aan mijn medereizigers vraag :slight_smile: Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Angelino

Zal 'm plaatsen in de sticky