Wat ontzettend handig zeg! Doet me denken aan de boekjes die ik hier thuis heb voor mijn kinderen. Aanwijzen en zij zeggen wat het islol2 Maar zonder dollen. Ideaal als je ergens in the middle of nowhere zit en geen mens begrijpt je!
Ja precies, of je ziet van die lekkere baopao-achtige dingen bij een kraampje maar je hebt geen idee of ze zoet zijn of hartig, of wat voor vlees iets is… gewoon wat wijzen in dat boekje en dan kom je er wel achter! En mensen vinden het altijd wel spannend om dat hele boekje door te bladeren dus je hebt meteen wat langer contact.
Het is het best verkochte (en waarschijnlijk ook lelijkste) fotoboek ter wereld.
Over die thrillers en andere boeken heb ik je even gemaild, weet niet of de vraagsteller dat allemaal wil lezen (zo ja laat maar weten dan kopieer ik het hierin).
Jelle, slim van je vader om jou zelf je spullen te laten sjouwen en dus selecteren! De mijne gingen helaas niet zo avontuurlijk op vakantie dus ik probeer dat in te halen.
Ok ik denk dat ik 1x rugzak van 20L/30L zal kopen voor mijn dochter van 13, 2x 50L voor mij en mijn zoon van 16 en voor pa 1x65L (de mini laptop, camera enz… moeten daarin).
Waar moet je op letten Bij een goede backpack of rugzak!!Prijs?
Merk?
Inhoud?
Vakjes?
Waterdicht?
Draagcomfort? afhankelijk van?
Zweten? (ademend materiaal? :S)
Stiksels? Kwaliteit van stof? (gaat ie lang mee)
Zo dat worden toch wel erg veel liters hoor. 65 liter is meer voor als je gaat kamperen en zelf een tent en pannen bij je hebt.
Camera en laptop zou ik nooit in m’n backpack doen, maar in handbagage. Zowel in vliegtuig als in bus en trein doe ik dat. Grote tas check je in, of gaat in het ruim van de bus. Kleinere tas bewaak je met je leven.
Denk meer dat ze dat bedoelt om onderweg mee te nemen. Niet voor het reizen per vliegtuig, bus, trein etc. Ik zou een degelijke rugzak meenemen als handbagage. Deze kun je later weer gebruiken voor dagtripjes. Want dan ga je niet iedere keer je backpack meenemen.
Ik zou echt geen rugzak van 65 liter nemen. Een rugzak van max. 45 liter is meer dan genoeg.Onze zoon van 10 had een rugzak van 22 liter. Daarnaast is een dagrugzakje makkelijk voor als op pad gaat. Neem niet teveel mee, alles is daar te koop.
Je kunt overal je kleding laten wassen voor ongeveer 75 cent per kilo.
Neem luchtige kleding mee die snel droogt. Denk er ook aan dat als je een tempel bezoekt je je schouders moet bedekken en dat je broek of rok over de knie moet vallen. Een afritsbroek kan heel handig zijn. Voor de dames zou ik een sport bh aanraden. Die zitten comfortabel en zijn snel droog. Denk ook aan goede schoenen/ sandalen waar je geen blaren ik krijgt. Jaja, wij liepen ook op Teva’s, niet goedkoop maar hun geld waard. Ook in Thailand te koop maar dan nep natuurlijk. Dat is geen goed idee want de kwaliteit is bij lange na niet zo goed.
Wij hadden op de heenweg ongeveer 8 kilo pp bij ons.De laatste dagen in Bangkok hebben wij natuurlijk flink gewinkeld en waren onze rugzakken flink zwaarder en helemaal vol…:biggrin::biggrin:
:chin:Ja wat de meeste al schrijven een kleine rugzak is meer als genoeg echt alle dagelijkse levens behoefte is volop verkrijgbaar in Thailand
Wat zijn de rest van de plannen in Thailand ?
Respect, respect voor iedereen die op een bekpek vakantie gaan. De lol van het meezeulen van je hele hebben en houwen zie ik persoonlijk niet, maar nogmaals respect voor degenen, die deze lol wel zien.
Hahaha! Ik mag graag van de ene plek naar de andere gaan maar heb zo m’n beperkingen;) Heb ooit eens een hike gehad, 20 kg op m’n rug en dat 5 dagen lang! Nooooooit meer! lol2 Zag op dat moment de lol er ook niet van in! Vreselijk koud, slapen in een tent, erge regen, zere voeten en dus dikke blaren!lol2
Ik hou het voor mijzelf bij een reistas op wieltjes!
Heel handig en je wordt er niet moe van,vroeger had ik een backpakker maar dat is al hééééééééél lang geleden.
Een rugtas is juist erg handig.Je moet er een kopen die goed past en dus goede steun heeft op de heupen en de schouders. Natuurlijk maakt iedereen de eerste keer de fout om veel te veel mee te nemen. Een loodzware rugtas is inderdaad geen pretje.
Aangezien de meeste mensen in Thailand niet gaan kamperen is een zware rugtas ook helemaal niet nodig. Bekijk op het internet eens de paklijsten van ervaren backpackers.
Misschien is het een idee op hier op het forum de “ideale” paklijst voor Thailand te plaatsen.
Ideaal! Ik zal volgende maand ook een bijdrage doen. :dag:
Trouwens een zeer terechte opmerking: een goede rugzak steunt op je heupen, niet op je schouders!!! Schouderstukken dienen enkel om de zak op z’n plaats te houden.
Plus, ik voel me altijd fit met de zak op de rug… Zolang ik kan, blijf ik zo reizen.
Ach, ik ben dit jaar weer voor het eerst in lange tijd weer met de rugtas op vakantie geweest. Ik ben alleen duidelijk een “oudere” backpackster maar voel me nog steeds jong genoeg om met mijn rugzak rond te reizen.
De rugzakken zijn bovendien een stuk beter geworden. De rugzak van mijn jongste zoon (10 Jaar) was trouwens de duurste. Ik heb lang moeten zoeken naar een rugzak die paste. Bovendien hebben we ervoor gekozen voor rugzakken die een ventilatie ruimte hadden op de rug. Hierdoor heb je niet meteen een kletsnatte rug.
Er zijn ook speciale rugzakken voor dames,vooral erg handig voor de kleine dames en kinderen. Bij deze rugzakken kun je de hoogte van je schouderbanden aanpassen aan je lengte. Het is erg belangrijk dat je een goed passende tas koopt. Ga passen en doe er ook wat gewicht in.
Kijk ook of je ritsen met een hangslotje kunt afsluiten. Het hoeft echt niet heel duur te zijn. Bij Decathlon en Perry Sport kun je voor een hele redelijke prijs een goede rugzak kopen.
Het is wel zo dat in het voorjaar het aanbod van rugzakken en aanverwante artikelen veel groter is dan nu. De wintersport komt eraan…