Goedemorgen,
Waarschijnlijk gaan we eind van dit jaar naar Argentinië en doen dan ook een drietal nachten Bariloche aan. Ik ben nu bezig met het maken van een programma en wil eigenlijk twee volle dagen een auto huren zodat we de omgeving wat kunnen verkennen.
Ik begrijp dat er twee rondjes zijn die leuk zijn om te verkennen:
-Circuito Chico en
-Circuito Grand
Is er iemand in het bezit van een goede routebeschrijving voor deze twee trips?
Hoop dat iemand kan helpen, bedankt vast!
JD
Circuito Chico kan je niet missen en fout rijden. Kijk maar op Google maps. Hier een beschrijving: http://www.ontdekargentinie.com/de-mooiste-bestemmingen/merendistrict/circuito-chico/
Overigens kan je op Punto Panoramico heerlijk zitten en een drankje en hapje nemen. Geen hoog staande keuken maar wel erg mooi uitzicht.
Vergeet niet kort af te slaan naar Klein Zwitserland. Is grappig.
Hier een beschrijving van de Grande: http://www.learningreen.com/excursions-detalle.php?id=24
Wij hebben het overigens ook gevonden zonder beschrijving.
Veel plezier!
1 like
Beste JD,
De beschrijving op de site www.ontdekargentinie.com is inderdaad prima. Vergeet bij helder weer zeker niet de stoeltjeslift te nemen voor het mooie uitzicht.
Voor een tweede dag met de auto zou ik via Villa Angostura richting San Martin de los Andes gaan en een deel van de zeven-merenroute rijden. Prachtig! De gehele route is teveel voor één dag; dan zou je in San Martin moeten overnachten.
Fijne reis!
Marina
www.amedidatravel.nl
Argentinië en Uruguay maximaal beleven!
1 like
Hallo!
Bedankt voor jullie reacties! De beschrijving van Circuito Chico is precies wat ik zoek, leuk met wat info over de omgeving. Als iemand die ook voor Circuito Grande weet, houd ik me aanbevolen! Anders ga ik met de andere link aan de slag (waarvoor dank).
Ik ga klein Zwitserland er zeker in opnemen! Bedankt, leuk!
JD
Klein Zwitserland wordt trouwens Colonia Suiza genoemd, ligt aan een zijweg van Circuito Chico. Is niet heel groot maar wel grappig. Wij parkeerden ergens waar we moesten betalen en een rondleiding kregen door een weinig zeggende tuin. Hadden we verder gereden over een matige weg konden we overal gratis parkeren. Dus als je een parkeerplaats ziet vlak na een houten brug, nog even door rijden en rechtsaf met de weg mee. Rij je zo het dorpje in.
1 like