Route

Hai,

Over 10 dagen gaan mijn dochter en ik naar Maleisie. We blijven daar 4 weken. Wie kan ons vertellen wat de beste route is? We willen graag naar Penang, Taman Negara, Cameron Highlands, Bako NP, Kuching, Kota Baru, Langkawi en natuurlijk naar Sepilok voor de Oerang Oetangs, maar weten niet in welke volgorde. Wie van jullie ervaren Maleisiegangers kan ons helpen? En is 3 parken niet een beetje veel van het goede?

Alvast bedankt!
Phily

Hoi,

Ik ben net in Maleisië geweest en het is echt een top land om te reizen…via hostels/guesthouses en hotels kan je zeer goedkope transfers naar andere parken/steden regelen, dus je hoeft niet alles met het o.v te doen

Maar om op jou vraag terug te komen, als ik deze plaatsen zou willen aandoen dan vind ik dit de meest logische route:

  • Taman Negara - Cameron Highlands - Penang - Langkawi - Kota Bharu - Kuching - Bako NP - Sepilok.

Dan is het aan te raden om van Kota Bharu naar K.L te vliegen en dan direct door te vliegen naar Kuching. Via www.airasia.com kan je erg goedkope tickets regelen, maar er zullen meer sites zijn.

Als je nog niet weet waar je wil overnachten in Cameron Highland dan raad ik Fathers Guesthouse aan, erg relaxte sfeer, aardig personeel en top locatie en uiteraard heerlijk eten maar dat heb je overal in Maleisië.

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Martijn