Tranport Maleisië

Hallo,

Midden Augustus plannen we met ons gezin inclusief 2 dochters van 17 en 13 jaar naar Maleisië te reizen.
We vliegen van Amsterdam naar Langkawi met tussenstop in Kuala Lumpur.
Na een 5 tal strandvakantie naar de Cameron Highlands ( 3 dagen ) en Taman Negara ( 4 dagen ) en doorreizen naar Kuala Lumpur.
Is het gemakkelijk om ter plaatse mensen ( chauffeur met auto ) te vinden die je naar de diverse plaatsen wilt brengen ?
Bestaat er een www-site waar deze personen te kontakteren zijn voordien ?
Wat zou de reistijd zijn tussen de diverse plaatsen per wagen en is de volgorde van de te bezoeken plaatsen ok ?

Dank voor een reactie

Wim-Kathy

met vragen nummeren wordt antw. nog makkelijker.
1.ja
2.niet dat ik weet-maar ook nergens voor nodig
3.volgorde kan-anders kan ook-de meesten doen eerst rondreis-dan pas strand (ze zeggen dat je pas goed kan uitblazen na iets inspannend of zo).
Enkel de verbinding Cameron-Negara is zeer moeizaam-ik denk dat je dan via KUL weer moet.
Zoals je in elke gewone reisgids kan lezen heeft Malaysia nog steeds een goed systeem van ‘‘share taxi’’-naast meest het busstation is een stesyen teksi-meest oudere Merc.Benz-die je per plaats huurt-totaal 4 (kost ongeveer dubbele van busticket)-dus met jullie gezin heb je meteen raak-en kan je wegschieten.
natuurlijk niet vanaf Langkawi-maar de haven/kade.

Op de site van www.cameronsecrets.com kan je bij transfers informatie vinden voor vervoer tussen CH en TN.

Transfer to Kuala Tahan, Taman Negara
Departure time :10.30am
10.30am - Pick up from hotel
12.30pm - Arrive at Gua Musang (lunch Break)
1.30pm - Transfer to Jerantut. (arrive at 4.15pm- Tea Break)
4.45pm - Transfer by mini bus to Kuala Tahan
6.00pm - Arrive at Kuala Tahan Village
(dropped off point: at Kuala Tahan village, opposite Taman Negara Park Headquarters)
Rate : RM 85.00 per person

Dit is dus zonder boottocht vanaf Kuala Tembeling, maar dat kan je ook nog zelf regelen (zie opmerking op de website). De opstapplek is bij Fathers Guesthouse in CH. Je bent wel een dag onderweg, dus ik hoop dat we ter plekke sneller taxivervoer kunnen regelen. Wij gaan dus ook vanaf CH naar TN!