Maar 7 dagen in Maleisie, tips? En hoe van Taman Negara naar Penang?

Wij gaan begin februari 2015 7 dagen naar Maleisie (waarvan we de eerste dag pas eind van de middag aankomen).
We willen de eerste nacht in KL verblijven, volgende ochtend naar Taman Negara reizen, daar 2 overnachtingen, vierde dag naar Penang reizen, daar 2 overnachtingen, 6e dag in de ochtend naar Langkawi varen, daar overnachten en op de 7e dag eind van de dag naar KL terugvliegen om daar om middernacht weer naar NL te vliegen.
We hebben maar weinig tijd helaas, maar willen toch graag zowel wat natuur/jungle, wat cultuur en wat strand/snorkelen meemaken.
Wat vinden jullie van dit schema? Als iemand tips heeft, horen we het graag!
En een belangrijke vraag: we hebben dus niet veel tijd, hoe reizen we het snelst naar deze bestemmingen? De overtocht met longtailboot van Kuala Tembeling naar Taman Negara lijkt me erg mooi, maar ook tijdrovend. Wellicht het beste in KL al een huurauto nemen en direct doorrijden naar Kuala Tahen? En dan vanaf daar ook zelf naar Penang rijden? Of is er een vlucht mogelijk vanaf (in de buurt van) Taman negara naar Penang? Of zijn er nog betere opties? We horen het heel graag.
Ik zie namelijk erg veel schema’s van TN eerst naar de Highlands en dan naar Penang gaan, maar de highlands willen wij overslaan.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Hallo!
Ik zou zelf met de bus + boot naar kuala tahan reizen. Met een huurauto zal je ook de hele dag onderweg zijn (de wegen zijn op het laatste stuk erg slecht!). Het bootreisje is al erg mooi en daar zie je al een deel van de jungle. In kuala tahan is verder niet heel veel te beleven, en alle tours moet je daar wel een dag van tevoren bespreken, dus ik denk dat die boottocht wel een mooie invulling van die tijd is. Voor de 2e dag zou een een tour boeken! (Met canopywalk, boottochtje etc.) Dan lukt het wel om alles te zien!
Ik zou dan ook met een bus naar penang gaan, maar ik weet zelf niet precies of die rechtstreeks gaat etc.
Succes!