Route West-Amerika

Hallo!

Ik heb hier al veel gelezen en ideeen opgedaan voor onze reis van ruim 3 weken naar West-Amerika. De vluchten hebben we geboekt en voor de rest nog niets. We hebben een voorlopige route samengesteld en ik zou graag wat tips willen m.b.t. de route die we nu hebben uitgestippeld en de eventuele verbeteringen die we hierin kunnen aanbrengen!

De route:

LV – LA

1. Vertrek NL (aankomst LV 21.00 uur)
  2. LV naar Grand Canyon south rim via Hooverdam met eventuele tussenstop bij Sedona (eventueel een hele dag Sedona en dan de volgende dag naar GC) (LV – Hooverdam - Grand Canyon 5 uur GM) (LV – Hooverdam - Sedona 4 uur GM – Grand Canyon 2 uur 15 GM)
  3. Grand Canyon (helikoptervlucht 30 minuten)
  4. Grand Canyon South Rim naar Monument Valley (3 uur 20 GM)
  5. Monument Valley naar Page (2 uur 15 GM)
  6. Page
  7. Page naar Bryce (3 uur GM)
  8. Bryce naar Zion (2 uur GM)
  9. Zion
  10. Zion via Valley of Fire SP (2 uur 45 GM) naar Las Vegas (1 uur 15 GM)
  11. Las Vegas
  12. Las Vegas naar Death Valley NP (2, 5 uur GM)
  13. Death Valley NP (naar Tioga Pass 5 uur GM) met tussenstops bij Lone pine/Bishop/Mammoth lakes/Lee vining
  14. Vanuit stop/overnachting naar Yosemite via Tioga Pass
  15. Yosemite NP
  16. Yosemite naar San Francisco (4 uur 10 GM)
  17. San Francisco
  18. San Francisco
  19. San Francisco naar Monterey (2 uur 10 GM)
  20. Monterey naar Santa Barbara (4 uur 20 GM)
  21. Santa Barbara (of Malibu? Cambria? Pismo beach?)
  22. Santa Barbara naar LA (2 uur GM)
  23. LA
  24. Vertrek LA (14.00 uur)
  25. Aankomst NL (9.15 uur)

Mijn vragen:

• Is Sedona de moeite waard om langs te gaan in deze route? We zouden dan ergens anders in de route iets moeten wijzigen om dit mogelijk te maken.
  • We willen graag stoppen bij een spookstadje. Wat is de beste/leukste mogelijkheid op deze route?
  • Kunnen we met deze route langs Sequoia Park?
  • Volgens mij past Moab er niet meer bij. Is het inderdaad verstandig om deze niet mee te nemen in de route?
  • Lone pine/Bishop/Mammoth lakes/Lee vining: zijn al deze plaatsen de moeite waard om langs te gaan en 1 overnachting te doen als tussenstop/overnachting richting Tioga Pass/Yosemite Park? Wat is er te zien/te doen bij deze plaatsen? Of een must see?
  • Ik heb gelezen dat Moneterey een leuke plaats is om langs te gaan/te overnachten, maar welke plaats is leuk als tweede plaats om te stoppen? We vinden het fijn om in de middag te relaxen/bij te komen aan het strand en in de ochtend bijv. iets leuks te doen of zien.
  • Ik heb de reistijden die Google maps aangeeft overal bij gezet. Op hoeveel extra tijd op de door GM aangegeven tijd moeten we rekenen? (ik heb al op het forum gelezen dat de tijden van GM niet (altijd) kloppen.
  • Tips voor hotels/motels, autohuur, goedkopere toegangskaartjes, must see’s in de plaatsen/parken die we aandoen etc zijn ook welkom (de pas voor de parken weten wij wel al van).

Volgens mij waren dit wel mijn vragen! Ik hoop dat jullie ons willen helpen.

Alvast heel erg bedankt

Groetjes,
Nienke

wanneer gaan jullie,wij als alles mee zit 20 september,wij willen ongeveer 4 weken de route doen die jullie gaan doen.
groetjes Marja

Hi
Wat antwoorden op je vragen.

1. Van Las Vegas naar Hoover Dam, stop bij Seligman, naar Sedona en naar GC south rim is geen dagtrip. Je zit dan 7-8 uur in de auto. Ik zou Sedona deze reis schrappen.
    2, De beste spookstad die je kan bezoeken is Bodie Ghosttown . Van Lee Vining is het wel 3 uur op en af met een bezoek. Een leuke klein ghosttowntje is Grafton bij Springdale.
    3, Deze route voert niet langs Sequoia. Ik zou ook geen poging doen. Je route ziet er zo goed uit.
  2. Voor Moab en omgeving zal je idd geen tijd hebben.
  3. Lone Pine, Bishop, June Lake, mammoth Lake en Mono Lake zijn allemaal de moeite waard. Er is veel te zien langs deze route.
  4. Monterey-Santa Barbara neemt veel langer dan 4 uur langs de kust (GM geeft de binnenroute aan over 101, zonde).
    Een leuke plaats is Cambria met zijn Moonstone beach. Je kan ook Hearst Castle nog bezoeken.
    Houd je eigen tempo aan en vergeet Google Maps of Mapquest. De route die je nu hebt gepland is goed. Ik zou zeker een tussenstop plannen tussen Death Valley en Yosemite.
    Als je meer details wil weten laat dan maar horen.
    Yeehaw

Marja, wij gaan van 8 juni t/m 1 juli (2 juli komen we aan in NL). 4 weken voor deze reis is wel relaxt. Ik kan helaas niet langer als 3 weken en 2 dagen vrij krijgen, maar ik denk dat we toch genoeg kunnen zien.

Yeehaw, bedankt voor jouw reactie!

1. Dus jij stelt voor van LV naar Hooverdam en dan stoppen bij Seligman en verder rijden naar GC? Ik heb gegoogled op Seligman. Ik zie dat het de geboortestad is van route 66. Is daar iets bijzonders verder te doen of te zien?
  2. Bodie lijkt me niet haalbaar voor ons. Dan zouden we daar een extra dag voor uit moeten trekken, maar we willen op de andere dagen niks/weinig schrappen. Grafton ligt bij Zion zie ik. Lijkt me een goede optie! Wel lastig beriekbaar lees ik, maar daar komen we wel uit.
  3. Geen sequoia. Check.
  4. Ik dacht al dat Moab niet in onze reis zou passen.
  5. Ik zal eens kijken wat er allemaal te doen is in de plaatsen en een planning maken + een overnachting kiezen in 1 van de plaatsen.
  6. Ik heb Cambria bekeken. Mischien dat we hier stoppen op de weg naar Santa Barbara, maar ik lees goede dingen over Santa Barbara, dus ik denk dat deze plaats het gaat worden. Santa Barbara - LA is ook maar ongeveer 2 uur rijden, dus dat komt ook beter uit, omdat we wel 2 dagen in LA willen besteden. 4 uur vanaf Cambria is dan te lang rijden.
    We zullen erop rekenen dat we er langs de West-kust wat langer over doen dan GM aangeeft. We houden GM aan als indicatie, zodat we weten hoe we alle moeten plannen en waar we tijd voor hebben, maar we gaan er niet vanuit dat deze tijden exact zullen kloppen.

Ik vraag me nog af waar je kunt vinden naar welke adressen je moet rijden bij de verschillende parken i.v.m. dat je natuurlijk wel de mooiste plekjes van de parken wil aandoen en moete weten waar je deze kunt vinden. Weet jij dit Yeehaw? Of iemand anders natuurlijk!

Is de Hooverdam een must? Bij Page ligt ook een grote dam, de naam is me even ontschoten. Ik weet het weer de Glen Canyon dam.
Anders kun je vanuit Las Vegas richting Bullhead city, en dan via Oatman (route 66) naar Kingman, en daar weer een stuk route 66 naar Seligman. Oatman is een erg leuk “cowboy stadje” de weg is een prachtige bergweg. Seligman staat helemaal in het teken van route 66. Foto’s hiervan kun je hier vinden. Is ook wel een lange rit maar wel een hele mooie. Tussenstop kun je dan maken in Williams en dan de volgende dag naar de Grand Canyon.

Afgelopen zomer een vergelijkbaar rondje gedaan, dus even wat tips.

• Hoover dam is leuk, maar niet veel anders dan de Glenn Canyon dam bij Page, sterker nog daar is het een stuk minder druk, en de excursie binnen in de dam is erg interessant.
  • walvistocht in Monterey is zeker de moeite waard.
  • vanuit Monterey richting LA zeker de HW1 langs de kust nemen, dat is een hele mooie route.
  • wij zijn vanuit Yosemite naar Sequoia doorgereden, en was voor ons zeker de moeite aangezien we daar een viertal beren hebben gezien (dat was in Yosemite niet gelukt).

Hoover dam is een stop waard. Je slaat vlak voor de nieuwe brug off93 naar Hoover Dam af. Dan heb je een parkeertplaats voor de nieuwe Colorado River Bridge. Je kan over de brug lopen en dan heb je meteen prachtige uitzichten over Lake Mead en Hoover Dam. Als je een dam wil bezoeken zou ik ook Glen Canyon Dam kiezen. Goedkoper, nog mooiere uitzichten vanaf de dam en gemakkelijker parkeren.
Als je via Otman wil gaan rijden wordt het wel een erg lange rit Las Vegas-GC. Ik zou altijd in het NP gaan overnachten en niet in Williams.
In seligman mkoet je even iets gaan eten bij Delgadillos Snow Cap. Een klassieke plek en de show is gratis. Er is ook nog het Road Kill cafe in Seligman. Tussen Kingman en Seligman kan je ook via R66 rijden. Een stop in Hackberry is dan aanbevolen.
Bodie is wel haalbaar als je van Death Valley naar Lee Vining rijdt en daar overnacht. Dan kan je eerst naar Bodie voor je Yosemite binnenrijdt de volgende dag.
Grafton is bereikbaar va Rockville vlak bij Springdale. Neem de weg noord van de B&B met zijn blauwe dak. Rijd over de one lane brug over Virgin friver, sla rechts af tot de onverharde weg en dan ben je binnen 1 mile in Grafton. Vergeet een bezoek aan het cemetary niet., De dirtroad is geen probleem om te rijden als het droog is.
Cambria naar LA kan in 4 uur als het niet te druk is. Neem dan Pacific Coast hw van Oxnard via Malibu naar Santa Monica. Onderweg voor SB is nog het deense dorp Solvang.
Voor de bezoeken aan de parken kan je kijken op www.nps.gov
Yeehaw

Bedankt weer voor de reacties! We hebben er erg veel aan.
De dam bij Zion heb ik bekeken en hij ligt in ieder geval wel mooier als de Hooverdam. Op zich hoeven we geen 2 dammen te bezoeken (moeten de tijd goed verdelen), dus waarschijnlijk gaan we dan voor die bij Zion.
Alos we de Hooverdam overslaan, zouden we dan toch in 1 x van LV naar Sedona kunnen rijden om daar Sedona te bezichtigen? En dan verder rijden naar de Grand Canyon en daar overnachten?
Als je op Google maps de route Lee Vining - Bodie bereikt, geeft hij 1 uur aan. Hoe komt het dan dat het in werkelijkheid 3 uur is? Gaan we dit nog vaker meemaken op onze route. Het zou toch vervelend zijn als we er denken 4 uur over te doen en uiteindelijk doen we er 8 uur over o.i.d.
We hebben van het weekend de eerste hotels bekeken op wat bekende sites, zoals ebookers en booking.com. Als we op Grand Canyon zoeken, komen we uit bij hotel in Williams en Flagstaff als we niet te duur willen doen. De hotels bij Grand Canyon zijn allemaal erg duur!
Nog tips m.b.t. betaalbare hotels of sites waar we deze makkelijk kunnen vinden? We willen gemiddeld maximaal zo’n € 80,00 kwijt zijn voor een kamer voor 2 personen (liefst incl ontbijt). Het mag dus ook de ene keer minder en de andere keer meer zijn als € 80,00.
We zijn niet heel kieskeurig wat hotels betreft, het mag ook een tent op een camping zijn. We hebben het liefst een drie sterren hotel, maar een paar nachten 2 sterren is ook prima. Of is twee sterren in Amerika wel goed/prima? Niet dat je schimmel tegenkomt in de badkamer of meubels met vlekken o.i.d. Simpel, maar netjes is oké.

Alvast bedankt weer voor jullie tips!

Ik neem aan dat je de dam bij Page bedoelt. De Glenn canyon dam! :biggrin:

Uhh ja, die bedoel ik :slight_smile:

Lee Vining naar Bodie is 45 minuten rijden en 45 minuten terug en je hebt als snel 1.5 uur voor Bodie nodig.
Las vegas naar Sedona is in de praktijk een uur of 6 rijden en dan is het nog 2.5 uur naar Grand Canyon south rim. Wanneer wil je Sedona dan bekijken?
Een overnachting in GC is een speciale gebeurtenis. Dat zal je wel merken als je er bent. Probeer www.grandcanyonlodges.com of in Tusayan www.tusayanhotels.com Tusayan ligt net buiten het park maar kan GC niet vervangen. Voor goedkope hotels kan je op Motel6 zoeken. Maar die zitten vaak niet dicht bij NP’s. Er is wel een goede in Page waar die dam is. Ik moet zeggen dat ik geen persoonlijke ervaring met Motel 6 heb.
Vrijwel alle chain hotels verkeren in goed conditie. Als je realistische reistijden wil hebben vraag het dan maar op dit forum. Google en Mapquest geven reistijden zonder stops, verkeer of roadworks.

Ik zal ook nog wat andere dingen proberen te bedenken voor je, maar een leuke plek om te bezoeken tussen Monterey en Santa Barbara is Hearst Castle (www.hearstcastle.org), een gigantisch monumentaal landhuis aan de kust in San Simeon (San Luis Obispo County). Een waar schouwspel.

http://www.hearstcastle.org/wp-content/uploads/AHouse.jpg

San Simeon zelf, is een heel leuk klein plaatsje om even door te ‘strollen’ en het Manta Rey restaurant is een absolute aanrader.

Jij ook bedankt Martijn voor jouw reactie. Ik hoor het graag als je nog tips hebt.

We hebben de route klaar, alleen we twijfelen nog steeds over Sedona. Ik heb toch het idee dat we deze niet moeten missen (we komen binnenkort niet terug in Amerika, dus we moeten er toch uit halen wat er in zit).

We hebben nu de volgende route:

En mijns inziens zijn er 2 opties om Sedona toch nog er tussen te zetten:
Optie 1
9. Van LV naar Sedona (nog een paar uurtjes in de middag/avond om te besteden daar)
10. Ochtend besteden in Sedona. Middag in Grand Canyon
11. Ochtend Grand Canyon. 's Middags naar Monument Valley.
12. Ochtend Monument Valley. Paar uutrtjes nog in Page
13. Hele dag Page.
Optie 2
1 dag minder in San Francisco, zodat we een kleine 1,5 dag in SF hebben voor Alcatraz, Golden Gate Bridge, Fishermans wharf en eventuele andere beziendwaardigheden/sight seeing (de 3 genoemde vinden wij het belangrijkst).

Welke optie zouden jullie kiezen of zouden jullie toch Sedona eruit laten? :slight_smile:

LV – LA (dagen in juni staan achter de eerste cijfers)

1. Vertrek NL (aankomst LV 21.00 uur)
    1. LV naar Grand Canyon south rim (LV – Grand Canyon 5 uur GM)
    1. Grand Canyon
    1. Grand Canyon South Rim naar Monument Valley (3 uur 20 GM)
    1. Monument Valley naar Page (2 uur 15 GM)
    1. Page
    1. Page naar Bryce (3 uur GM)
    1. Bryce naar Zion (2 uur GM)
    1. Zion
    1. Zion via Valley of Fire SP (2 uur 45 GM) naar Las Vegas (1 uur 15 GM)
    1. Las Vegas
    1. Las Vegas naar Death Valley NP (2, 5 uur GM)
    1. Death Valley NP met tussenstops bij Lone pine/Bishop/Mammoth lakes/Lee vining
    1. Vanuit Lee Vining naar Bodie en naar Yosemite via Tioga Pass (2 uur 15 GM)
    1. Yosemite NP
    1. Yosemite naar San Francisco (4 uur 10 GM)
    1. San Francisco
    1. San Francisco
    1. San Francisco naar Monterey (2 uur 10 GM)
    1. Monterey naar Santa Barbara (4 uur 20 GM)
    1. Santa Barbara
    1. Santa Barbara naar LA (2 uur GM)
    1. LA
    1. Vertrek LA (14.00 uur)
    1. Aankomst NL (9.15 uur)

Als je naar Sedona wil zou ik er zeker een nacht blijven. Je levert dan een volle dag GC in. Dat is iets dat je zelf moet bepalen. Ik zou San Francisco voor 2 dagen laten staan.

Wij hebben praktisch dezelfde route gedaan en hebben het super gehad!

Wij hebben in Pismo Beach overnacht, leuk klein surfersdorpje, maar meer niet echt. Mammoth Lakes hebben wij overnacht, niet veel te beleven, maar nodig qua afstand op doorreis. Als je zoveel mogelijk wil zien zou ik Grand Canyon 1 nacht doen en dan Sedona (zijn wij niet geweest, maar 1 nacht Grand Canyon is te doen, mooiste is de zonsondergang en opgang). Voor San Fransisco is 1,5 dag voldoende om de 3 dingen te bezoeken die je aangaf, Alcatraz van te voren reserveren. Maar dit is persoonlijk.

Wat je verder niet mag missen aan attracties volgens ons is de helikoptervlucht bij Grand Canyon, walvisspotten in Monterey en Universal Studios in LA. De nationale parken Zion, Bryce en Monument Valley zijn prachtig! Moab zijn wij wel geweest, maar de plaatsen die je nu hebt zijn meer dan voldoende!

We hebben inmiddels zo’n beetje alle hotels, motels, lodges, tenten gevonden die onze voorkeur hebben (qua prijs/kwaliteit/afstand). Alleen bij LA en San Francisco twijfelen we nog tussen hotels.

Hierna gaan we verder met het uitzoeken van de bezienswaardigheden die wel willen zien/zoen tijdens de reis.

Is dit een beetje te doen allemaal??

Datum Hotel/lodge Plaats Kosten p.p.
8-jun Americas Best Value Inn Las Vegas Strip 1* LV € 16,94
9-jun Yavapai Lodge Grand Canyon € 69,00
10-jun Yavapai Lodge Grand Canyon € 69,00
11-jun San juan inn Mexican hatt (Monument Valley) € 37,25
12-jun Page boy motel Page € 34,00 incl. ontbijt
13-jun Page boy motel Page € 34,00 incl. ontbijt
14-jun Bryce View lodge 2* Bryce NP € 31,50
15-jun Zion Park motel Zion € 36,00 incl. ontbijt
16-jun Zion Park motel Zion € 36,00 incl. ontbijt
17-jun Harrah’s Las Vegas 3* Las Vegas € 30,50
18-jun Harrah’s Las Vegas 3* Las Vegas € 30,50
19-jun Stovepipe wells village 2** Stovepipe wells (Death Valley) € 38,75
20-jun Virginia creek settlement Bridgeport (Lee vining-Bodie) € 34,60
21-jun Curry Village, tent Yosemite € 50,00
22-jun Curry Village, tent Yosemite € 50,00
23-jun Oasis Inn 2* (of Oceanview motel 2*) San Francisco € 30,00
24-jun Oasis Inn 2* (of Oceanview motel 2*) San Francisco € 30,00
25-jun Oasis Inn 2* (of Oceanview motel 2*) San Francisco € 30,00
26-jun Ramada limited monterey 2* Monterey € 28,64 incl. ontbijt
27-jun Agave inn 2* Santa Barbara € 42,00 incl. ontbijt
28-jun Agave inn 2* Santa Barbara € 42,00 incl. ontbijt
29-jun Cadillac hotel 2* (of Coral sands hotel € 33) LA -Venice beach € 49,00
30-jun Cadillac hotel 2* (of Coral sands hotel € 33) LA -Venice beach € 49,00
1-jul vertrek vanaf LA -
€ 898,68

Oh ja: Yosemite en Grand Canyon hebben we reeds geboekt, de rest nog niet. Ik zit te denken dat we misschien beter op 28 juni na het avondeten al naar LA kunnen rijden, richting hotel LA. Dan hebben we 2 volle dagen in LA enm wellicht minder last van files, omdat we dan 's avonds naar LA gaan i.p.v. rond de spits in de ochtend. Goed idee?

Alvast bedankt weer!

Ja, dat zou ik ook doen en wellicht niet pas na het avondeten maar de dag zelf al langs Pacific Coast hw naar Santa Monica.