Rondreis San Francisco, Las Vegas, Los Angeles

Hallo,

Ik had in juni onze rondreis geplaatst (New York, Las Vegas, Los Angeles) maar hebben inmiddels de reis veranderd en besloten toch niet New York erbij te pakken maar San Francisco.

Aangezien we toch nu graag door Death Valley willen en begin aug. daar dan zullen zijn, moeten we het eerste stuk wel met een huurauto doen en vanaf Las Vegas met een camper. Of weet iemand een camperverhuurbedrijf waarmee je wel in de zomer mee door Death Valley mag?

De planning ziet er nu als volgt uit:

vr. 26-7 Vertrek naar San Francisco, Hotel ? Ik ben nu op zoek naar een
hotel met familiekamers (2 volw. 3 kids, 14, 16, 18 jaar). Via
Priceline kan je geen aantal pers. invullen, weet iemand nog een
andere site (Booking.com heb ik al gekeken)
za. 27-7 S.F. Golden Gate Bridge, evt. fietsen huren, cable car
zo. 28-7 S.F. Alcatraz
ma.29-7 huurauto ophalen, vertrek naar Yosimite Park ca. 425 km. Hotel?
di. 30-7 Y.P. wat moeten we hier echt zien?
wo.31-7 Y.P. vertrek naar overnachting Lone Pine of ??
do. 01-8 Lone Pine of ? naar Death Valley, Furnace Creek, hotel ??
vr. 02-8 D.V. naar Las Vegas ca. 323 km. auto inleveren en camper ophalen
overnachting Sam’s Town
za. 03-8 L.V.
zo. 04-8 L.V. vertrek naar Zion ca.338 km. Overnachten op Springdale Zion
Canyon, Zion River Resort rv park of Watchman Campground
ma.05-8 Zion
di. 06-8 Zion vertrek naar Bryce Canyon, overnachting Ruby’s Inn
wo.07-8 B.C. naar Lake Powell, overnachting Wahweap
do.08-8 Lake Powell bootje huren, rust
vr.09-8 Lake Powell antilope canyon
za.10-8 Lake Powell naar Grand Canyon ca. 326 km., overnachting
Mather camp ground
zo.11-8 G.C. route 66 naar overnachting ???
ma.12-8 overnachting naar Joshua Tree
di.13-8 J.T. naar Los Angeles ca. 206 km.
overnachten op Dockweiler Beach rv park
wo.14-8 Hollywood, Beverly Hills etc
do.15-8 Universal Studio’s
vr. 16-8 camper inleveren, hotel ?
za. 17.-8 terugreis Nederland

De vliegtickets kan ik nog niet boeken. Welke vliegtuigmaatschappijen vliegen rechtstreeks? Als ik nu eerdere data invul, is het toch vaak met 1 of 2 tussenstops, is dat dan ook goedkoper?
Is vliegen vanaf Düsseldorf of Brussel goedkoper, voor ons is dat nog dichter bij ook ipv Amsterdam.
Wie heeft ervaring met connections.be? Lees dat die scherpe aanbiedingen hebben in nov. of jan.
Is Alamo een goed verhuurbedrijf voor auto’s?

Hoe lijkt dit zo, is het allemaal te doen? Graag ontvang ik adviezen en/of tips ook wat we onderweg zeker moeten zien.

Groetjes
Hanna

Met Cruise America mag je wel door Death Valley met de camper.
Ik vraag me alleen af of je dat wel wil in augustus. Het is er dan nog erg heet.
Als je eerst met een auto gaat zou ik de camper pas halen als je weer weg gaat uit Las Vegas en zou ik in Las Vegas nog lekker in een hotel blijven zitten en niet in de camper. Ook daar is het nog erg heet in augustus.

ik zou een dag minder in Page (Lake Powel) doorbrengen, je kan s’middags antelope canyon doen en dan doorrijden naar de Grand Canyon. de gewonnen dag zou ik in Yosemite spenderen.
Mariposa
Bridal veil
Glacier point
Tioga pass

maar om een beter inzicht te krijgen op wat je ginder kan bezoeken raad ik je volgende link aan … ontdek-Amerika
oh ja en dat geld ook voor andere parken e.d. knappe site

Hoi!

Marenko, ik heb inderdaad gelezen op de site van Cruise America dat je op eigen verantwoording door Death Valley mag met een camper. Tja hoe groot is de kans dat er iets mis gaat met een camper met die temperaturen? Als je pech krijgt komen ze niet? Dat lees ik eigenlijk niet.

Misschien is afgelopen zomer iemand met een camper van Cruise America door Death Valley gereden, ben benieuwd hoe dat ging!
Twijfel nu wel, zou het wel een stuk gemakkelijker maken.

Bedankt voor de tip Erickatja, voor de site ontdek amerika. Perfecte site om te lezen wat er te zien/doen is in de Nationale Parken!!!

Heb het idee dat Joshua Tree het minst leuke N.P. is, klopt dat?

Groetjes
Hanna

Joshua Tree NP in augustus is bijna net zo heet als DVNP. Je kan een mooie loop door Joshua Tree NP maken maar voor wandelingen en rockclimbing zou het voor mij te heet zijn. Is ook nog niet zo lang een NP. Was eerder een NM en menigeen vindt dat ze dat zo hadden moeten laten. Voorjaar en najaar zijn de aangewezen tijden voor een bezoek imo.
Het rijden door DV is een fluitje van een cent. Even opletten bij de 16 miles van Panamint Springs naar Stovepipe Wells. Hier is een lange afdaling waar ik zou aanbevelen een lagere versnelling te gebruiken. Sommige plaatsen zijn niet toegestaan met een RV langer dan 25’ Zoals Artists drive en het laatste stuk naar Dante’s View.
Als je in 2 dagen van Yosemite naar Las Vegas wil zou ik Lone Pine als overnachtingsplaats nemen. Met drie dagen van Yosemite bv naar Mammoth Lakes of June Lake en dan de volgende dag in DV zelf. Bishop is ook een mogelijkheid maar Mammoth en June Lake (of zelfs lee Vining) zijn hoger gelegen.
2 Overnachtingen in Page zijn vaak voldoende. Hangt er van af wat je allemaal wil gaan doen. Ik zou der Colorado River raft van harte aanbevelen maar wel 's morgens omdat het 's middags wel erg heet kan worden. En je hebt 2 Antelope Canyons. Upper en Lower. Lower is rustiger maar heeft wat meer klimwerk. Mis ook Horseshoebend Overlook niet (water mee… geen schaduw en geen omheining)
Yeehaw

Ik zie dat je een auto wil huren in SF en dan een RV is Las Vegas. Hoop gedoe maar het is jouw reis. In ieder geval zou ik de RV dan pas ophalen na je Las Vegas verblijf.

@Yeehaw, die tip had ik ook al gegeven ;):smiley:

Goede raad dus :wink:

Als je zin hebt kan je kijken wat wij gedaan hebben…
Ietwat gelijkaardig, maar in plaats van LA, doorgereden naar Hoover Dam (binnen geweest e.d., echt machtig), Grand Canyon en dan teruggevlogen naar Canada, waar we wonen. :slight_smile:

Misschien een beetje te veel tekst, maar de foto’s zeggen veel en mijn man heeft overal bijgehouden waar we gelogeerd hebben e.d. (en je mag altijd mailen natuurlijk) (we moeten deel 3 nog posten, hehe, te veel foto’s)

http://jelgerentanja.com/2012/08/roadtrip-in-de-southwest-usa-deel-1/

http://jelgerentanja.com/2012/09/roadtrip-in-de-soutwest-usa-deel-2/

Wij hebben in augustus een rondje Zuid West gedaan. Yeehaw geeft het al aan: het kan heet zijn. En niet alleen in Joshua Tree NP. Het was overal behoorlijk warm behalve in San Francisco. We hadden ook 2 dagen Page gepland maar het was te warm om bij Lake Powell te verblijven, daar was geen schaduw te vinden. Wisten we meteen waarom het zo rustig was op het strandje.
Mocht je in Las Vegas nog een goed verblijf zoeken: Desert Rose. Een eerdere gouden tip van Yeehaw op dit forum.
Huurauto: Alamo is prima. Wij hadden een Alamo auto geboekt via Sunny cars omdat je dan extra verzekeringen hebt. Opletten als je met meer personen wilt rijden. In sommige staten, zoals California, moet de autoverhuurder gratis een additional driver in het huurcontract opnemen. De verhuurbedrijven bieden echter extra pakketten aan met een additional driver+ volle tank. Dat is dus zonde van het geld.
Vliegtickets: wij zijn met Arkefly naar LA gevlogen. Alleen op de heenweg is er een tussenstop in SF.

Jelger en Tanje, ik heb jullie verslag gelezen(incl. deel 3)en de erg mooie foto’s gezien! Bedankt.

Liliann, ook erg bedankt voor je tips. Denk dat we Lake Powell dan een dagje minder doen en Yosimite Park een dag erbij.
Heb even gekeken bij Desert Rose, ze hebben suites met 2 sl.kamers voor 6 personen, dus zou prima kunnen voor ons! Alleen lees ik negatieve ervaringen wat het ontbijt betreft.

Vind de vliegtickets nu nog erg duur zo rond de 1250 euro pp en dat x 5 personen. Hoop dat connections.be straks nog mooie aanbiedingen heeft. Verder zijn er zoveel ticket sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Het lijkt me ook niks om 2x over te moeten stappen, dan wordt het wel een hele lange reis. Wordt nog een hele puzzel om geschikte tickets te vinden…

Klopt. Ontbijt is niets bizonders en te klein voor alle gasten maar je kan eieren bakken in je eigen keuken natuurlijk. En anders bij Hooters next door.

Inmiddels hebben we het schema zo goed als rond, nog een paar ???s
We slaan Death Valley en Joshua Tree over, te heet en het “saaist” in de zomer, ongetwijfeld erg mooi in een ander seizoen.

27/6 Vertrek S.F.
27/7 S.F.
28/7 S.F. n.m. camper ophalen en rijden naar campground ergens tussen S.F.
Yosimite Park. Ergens rond Oakdale?
29/7 Verder rijden naar Yosimite Park
30/7 Y.P.
31/7 Y.P.
01/8 Y.P. rijden naar Bischop, overnachting campground ?
02/8 Bishop rijden om Death Valley heen naar Las Vegas
03/8 L.V.
04/8 L.V. naar Zion
05/8 Zion
06/8 Zion naar Bryce Canyon
07/8 B.C. naar Page/Lake Powell
08/8 Page/L.P.
09/8 Page naar Grand Canyon
10/8 G.C.
11/8 G.C. naar Kingman (via Route 66)
12/8 Kingman of naar Las Vegas, daar camper inleveren en volgende dag met
huurauto naar Los Angeles rijden of
Kingman rechtstreeks naar Los Angeles campground?
13/8 L.A. camper inleveren
14/8 nog auto huren of openbaar vervoer/evt. fietsen??L.A.
15/8 L.A. Universal Studios
16/8 L.A.
17/8 terugreis NL

Als het verhuurbedrijf het toestaat zou ik toch maar van Bishop door DV naar Las Vegas rijden. De weg rond DV is niet bijster interessant.
Ik weet niet veel van campgrounds maar weet er wel een vlak ten zuiden van Bishop bij de golf course (we hebben daar wel eens een rondje gelopen). Van Kingman zou ik rechtstreeks naar LA rijden. In Las Vegas ben je al eerder in je reis geweest. Wellicht een auto huren voor de laatste dagen in L maar als je alleen naar Universal wil en in Hollywood overnacht heb je geen auto nodig. Fietsen in LA alleen van Santa Monica naar Venice Beach…

Bedankt Yeehaw. We zullen ter plekke wel kijken of we door Death Valley gaan. Zag ook dat de weg rechts erom heen niet geweldig is. Ligt er ook nog aan bij welk verhuurbedrijf we gaan huren of die het toestaan (van cruise america zou het mogen)
Ga nog een offerte aanvragen bij een duits reisbureau, heb inmiddels
1tj van tioga tours (voor de vliegtickets,camperhuur en hotelovernachtingen)

Ja goed idee om gelijk van Kingman naar Los Angeles te rijden, is wel ver maar het scheelt weer een extra dag.

Is echt geen probleem om van Kingman naar LA te rijden in een dag. Zorg ervoor dat je de RV nog even in Az vol gooit. In Ca is brandstof een stuk duurder en zeker in Needles.
Van Bishop buitenom DV zou ik via Tonopah rijden. Je kan ook 168/266 vanaf Big Pine nemen maar 168 is een mountain road met haarspeldbochten en passen tot 7000’ Het kan wel hoor maar ik waarschuw maar even.

Wederom bedankt voor je reactie en tip Yeehaw. Dat is wel enorm omrijden vanaf Bishop, Tonopah en dan Las Vegas.

Als we de kortste route door Death Valley nemen is dat ong. 125 km. over de 190, dan via Pahrump naar Las Vegas. Misschien is het dan handig om in Lone Pine te overnachten, dan is het totaal 360 km. Overweeg nu dus toch wel weer om met een camper de reis te maken…

Via Tonopah zal een uur langer nemen. Het is verstandig niet in miles en al helemaal niet in kms te denken maar in reistijd. Van Bishop naar Las Vegas via Death Valley zonder omwegen of stops neemt met een RV ongeveer 6 uur.

Ok, bedankt Yeehaw voor de informatie. We moeten binnenkort maar eens de definitieve keuzes gaan maken, helemaal met camper of toch eerst huurauto en daarna camper. Heb het idee dat de vliegtickets niks in prijs veranderen helaas, ben al een tijdje de prijzen aan het bijhouden en het zal alleen maar duurder worden…

Hanna

Hallo allemaal,

We hebben in middels de vliegtickets en camperhuur geboekt.

Het schema ziet er nu als volgt uit:

26/7 9.50 vliegreis Amsterdam 11.50 San Francisco
27/7 S.F. Hotel Baldwin, fietsen huren, Golden Gate Bridge
28/7 S.F. Hotel Baldwin, bezoek Alcatraz, cable cars
29/7 camper ophalen Road Bear, boodschappen doen en stuk rijden, overnachting??
30/7 campground?? naar Yosemite N.P. campground North Pines? boeken 15 feb.!!
31/7 Y.N.P. Mariposa Grove, Sequoia bomen
01/8 Y.N.P. Glacier Point
02/8 via Mono Lake naar Bishop of Lee Vining, campground ??
03/8 campground naar Las Vegas, campground of hotel
04/8 Las Vegas
05/8 Las Vegas naar Zion, campground Watchman, Zion River Resort of Zion Canyon camp (15 maart boeken!)
06/8 Zion
07/8 Zion naar Bryce Canyon, campground Ruby’s Inn campground
08/8 Bryce Canyon naar Lake Powell, campground Wahweap (15 maart boeken)
09/8 Page, Antilope Canyon
10/8 Page naar Grand Canyon Mather campground
11/8 Grand Canyon naar Sedona campground?
12/8 Sedona naar Kingman, campground ?
13/8 Kingman naar Los Angeles, campground Malibu Beach
14/8 camper inleveren Road Bear, Hotel Sportsman Lodge
15/8 L.A. Universal Studio’s
16/8 L.A.stad bekijken
17/8 14.00 L.A. terugvlucht naar Amsterdam aankomst 18/8 9.15 uur

Ik heb nog wat twijfels welke campgrounds we moeten boeken, in de nationale parken wil ik sowieso vastleggen, de overige zou dat ter plekke kunnen?
Ook is Page misschien te lang ivm de hitte, hoe zouden we dat anders kunnen in vullen, extra dag Grand Canyon?

Weet iemand of je de camper in San Francisco ook 's morgens kan ophalen??

Hanna