Rondreis San Francisco, Las Vegas, Los Angeles

Je kunt bellen naar Roadbear en vragen of je vroeg gehaald kunt worden, dit is afhankelijk van het feit of jouw camper al binnen is of dat hij s morgens nog in geleverd moet worden. Als de camper er al is kun je eventueel ook met de taxi gaan. Wij hebben dit twee keer gedaan maar niet in SF.
In het hoogseizoen, zal het vaker voorkomen dat jouw camper s ochtends nog ingeleverd moet worden.

In page zou je ook nog een bootje kunnen huren of gaan kajakken op Lake Powell. Erg leuk om te doen.

Kijk ook eens naar onze verslagen misschien kun je er nog tips uit halen.

Ik heb jullie verslagen nog eens doorgelezen en campground Gilroy Garlic lijkt me dan een goeie 1e stop na het ophalen van de camper. Die is toegevoegd aan onze lijst.
We zullen bellen met Road Bear als we in San Francisco zijn en dan horen we wel wat mogelijk is om de camper op te halen.

Bedankt voor de info!

Wie heeft er tips over het gemakkelijk vinden van campgrounds? Ik zoek nog een overnachtingscamping na Yosemite N.P. Ik vind Lee Vining te dichtbij, daarna is het nog zo ver rijden naar Las Vegas. Is er rond Tonopah geen camping?

Wij hebben wel eens in Bishop op een campground gestaan en in Pahrump. In Tonopah zou ik geen campground weten en Google vind ook niets.

Ik dacht toch wel een campground in Tonopah gezien te hebben maar heb er zelf nooit gekampeerd. Tonopah is nu niet bepaald scenic.

Tja die in Tonopah lijkt me ook niet echt wat. Zal dan toch Lee Vining worden.

Als ik in google maps de route erin zet, gaat die vanaf Lee Vining bovenlangs de 95 naar Tonopah. Ik zie dat je ook via de 120 en de 6 onderlangs kan, kent iemand die weg? Of is dat ook een weg met vele haarspeldbochten? Het lijkt korter maar je doet er langer over…

Us 6 naar Bishop een van de langste cross country USA drives (Provincetown MA naar Bishop Ca 3206 miles) komt niet in aanmerking. 120 naar 6 dan naar Tonopah en 95 naar Las Vegas. 120 is een mooie weg met wat bochten en “dips” (uitholling overdwars). Geen probleem om die te rijden.

Oke, bedankt Yeehaw!

Hoi,
Ik ben een mooie camperreis in mei door w-USA aan het plannen. Heeft iemand goede tips qua camperverhuurbedrijven? Ik lees iets over sunny cars en cruise Amerika, maar wat zijn goede tips qua prijs/kwaliteit?
Dank voor jullie suggesties!

Hallo Hanna

Ik zie dat je in SF Hotel Baldwin hebt geboekt.
Zelf heb ik iets verderop, bij Het parkhotel gelegen.
Je ligt in SF centraal en van hieruit is alles goed te doen. China Town, Pier 39, Fischermans Wharf etc.
De tijd die je aankomt is 11:50.
Je kan heel makkelijk via Bart Station naar Montgomery street gaan. € 8,25 p.p.
Van daaruit is het een 0,5 miles ( 3 min) lopen naar het hotel.
Een goed en gezellig cafe restaurant is de Irish Bank. Deze ligt op de 10 Mark Lane, een straatje schuin tegenover jullie hotel.
Een fiets huren, kan je vanaf 09:00 op de Market Street, voorbij de Market Battery plaza, bij Bike en Roll Anders kan het hotel je ook wel advies geven. Je betaald, bij inlevering, met creditcard. Controleer wel eerst van te voren de fiets en zeg bij inlevering dat je discount krijgt. Scheelt weer $ 5,00 per fiets.
Persoonlijk heb ik een hele dag nodig gehad om SF te ontdekken en heb nog niet alles gezien.
Een indruk van mijn fietstocht zie je op mijn site.
Alcatrazis prachtig, maar boek ruim van tevoren je ticket. Ik had geboekt voor September en zag op de dag zelf mensen staan die een ticket wilde hebben. Helaas full booked.
Yosemite is een geweldig Natuurpark. Het bezoek van Mariposa Grove en Galcier Point is mooi. Wat ook mooi is, zijn de trails, die je in het park kan lopen. Neem de tijd voor Yosemite.
Ik heb de route andersom gedaan en voor dat ik de Tioga pass overging heb ik overnacht bij Mammoth Lakes. Van te voren had ik een rit van LV, via Death Valley. Zelfs in September is Death Valley en LV bloedheet. Een geplande overnachting in Death valley ging hierdoor niet door. LV is mooi om meegemaakt te hebben, maar meer dan dat is het voor mij niet. (Is persoonlijk) Naar Zion, kan je via Valley off Fire, makkelijk te doen. Zion is een verblijf van 2 dagen wel waard. De camping van Zion is prachtig en van alle gemakken voorzien. Een shuttle brengt je naar de stops in het park. Een naastgelegen plaats (Springdale) bereik je met de shuttle van het park. Hier liggen goede restaurants.
Als je Zion verlaat ga dan via de HW 9.
Bryce Canyon was voor mij een van de hoogtepunten. Ik heb gelegen bij bryce canyon pines, aanbevolen door de Trotter. Zij beschikken hier over een goed restaurant, met een goede prijs, kwaliteitsverhouding. Het ligt op de HW 12 en niet ver van Ruby`s inn. Lake Powell en daarmee Antilope Canyon is een bezienswaardigheid. Vergeet ook niet Horseshoebend., ligt net buiten Page op de HW89. Als je naar de GC rijd, rij dan via de E rd drive. Dit ligt op de HW64 afbuigend vanaf de HW 89.Tank bij Cameron, stukken goedkoper dan in het park. De HW64 is een prachtige rit, langs de rim van de GC.
Gelet het aanrijden kom je aan laat in de middag (tussenstops) en vertrek weer de volgende dag?
Sedona was voor mij een tussenrit van Phoenix naar GC. De eerste indrukken van Sedona en omgeving waren geweldig.
Voor de verdere route kan ik geen oordeel vellen.
Wil je mijn route zien, kijk op mijn website. Hier staan ook de afstanden vermeld, zoals hierboven omschreven.
Voor de overnachtingen zou ik deze wel vastleggen, voor de periode dat je gaat.
Voor mij was het mooiste, liggend midden in de parken.

Veel plezier met de voorbereiding.
[URL=“zitterdonline.nl”]
Henk

Ik zie dat mijn site niet vermeld is.
Bij deze

Mijn reisverslag

Henk

1 like

DJR82. Welkom op het forum.
Het best is om een nieuwe post te openen ipv deze thread te hijacken :wink:

Hallo Henk,

Superbedankt voor je informatie! Ik heb je reisverslag gelezen, waar ik veel tips uit kan halen!

Grand Canyon twijfelen we nog of we daar een extra dag zullen blijven, dan zou Sedona geschrapt worden. Als we laat op de middag aankomen in GC is de tijd daar misschien wel te kort.

Het wachten is nu op de tijd dat we de campgrounds kunnen gaan boeken, spannend!

Hanna

1 like

Heeft iemand nog tips, welke campground nummers het mooist zijn? We kunnen de 10e feb. Mather campground boeken of maakt het allemaal niet zoveel uit.

North Pines, Watchman, Ruby’s Inn en Wahweap kan pas vanaf maart.

Hanna

Hallo Hanna

Bedankt voor het compliment.
Voor mij waren alle plekken wel mooi op Mather campground.
Je heb een aparte ingang voor RV`s. Bij alle twee de ingangen stopt de shuttle bus.
Je wilt Sedona, een van de mooiste streken laten vallen en 1 dag extra voor de GC nemen.
Ik zou Kingman laten vallen en via Sedona de HW alt89 nemen, richting Joshua Tree NP en dan naar LA
Van GC naar Sedona is het +/- 2 uur rijden. (108 Miles) Van Sedona naar Joshua Tree NP +/- 5 uur rijden. (302 miles)
Eventueel een overnachting bij Prescott, vlak voor Prescott NP.
Van Joshua Tree naar LA is het 2:30 min ( 150 miles)
Ga je van de GC, via Kingman naar LA is het 491 miles. Deze route is volgens mij minder aantrekkelijk.
Het verschil is 69 miles.

Henk

Hoi Henk,

Ik wist niet dat Sedona 1 van de mooiste streken is, had iets gelezen over Slide Rock State Park, dacht dat dat wel leuk zou zijn voor de kids. Of is er nog iets anders wat we beslist zouden moeten zien in Sedona? De reden dat we via Kingman willen rijden is dat je dan over Route 66 komt. En Joshua Tree leek me het minst leuk om te zien.

Groet
Hanna

ps volgens mij wonen we in dezelfde stad…

Wie heeft er ervaring dat je opgehaald wordt door Road Bear in San Francisco? We zitten in het Baldwin Hotel maar volgens het lijstje op de Tioga Tours site komen ze niet naar dat hotel. De vraag is of de andere hotels in onze buurt zitten dan zouden we daarheen kunnen lopen of anders een taxi maar zal kostbaar zijn denk ik voor 5 personen.

Hetzelfde voor Los Angeles, Road Bear zit redelijk in de buurt van Malibu Beach RV maar daarna moeten we naar het Sportsmen Lodge en die staat natuurlijk ook niet op het lijstje.

Roadbear haalt alleen op bij de airport hotels. Dus de hotels die in de buurt zitten van het vliegveld. Als je zelf downtown zit, kun je overwegen om naar het vliegveld te gaan met de BART en roadbear je daar op laten halen.
In LA kun je wel vragen of ze je naar je hotel willen brengen. Vraag dit al als je de camper op haalt. Hier zijn waarschijnlijk wel kosten aan verbonden. Ons hebben ze toen ook naar een hotel in SF gebracht, tegen betaling.
Als je de camper ophaalt in SF doe dan Aldie (de manager daar) maar de groeten van ons :slight_smile:

Route 66 via Kingman en Oatman is trouwens wel een hele leuke en mooie route. Wij hebben deze route gereden met de camper. De weg naar Oatman is wat smal maar wel te doen. En ook Seligman is zeker een bezoek waard.
Bij Sedona heb je dan weer Slide rock state park wat voor kinderen weer leuk is. Sedona heeft een mooie omgeving, maar de plaats zelf vonden wij vreselijk. Echt een toeristen oord. Wij waren er in oktober, dus ik denk ddat het in de zomer nog erger is. Maar dit is natuurlijk wel persoonlijk. Wij houden niet van drukke toeristische plaatsen.

Bedankt Marenko! Ik heb in S.F. een hotel gevonden op 550 m. afstand waar ze wel stoppen, zal proberen of we daar opgepikt kunnen worden. Voor L.A. zullen we jouw advies opvolgen.

Dan heb ik nog een vraagje, heb jullie laaste reisverslag gelezen en jullie hebben zowel op Malibu Beach als Dockweiler RV park gestaan, welke van de 2 was het leukst? Ik heb Malibu Beach meegenomen in onze planning maar volgens mij ligt het hoger en niet direct aan het strand. Hoe ver is het naar het strand? Voordeel is dat deze het dichtst bij Road Bear zit. En moet je beide reserveren?

Ik ben benieuwd.