Op Malibu beach zit de drukke highway one tussen de campground en het strand. Als je een plek aan de rand hebt heb je wel een prachtig uitzicht over de oceaan. Maar zomaar naar het strand lopen is er niet bij. De campground ligt ook best wel hoog waardoor wij geen zin hadden om een tweede keer naar het strand te lopen. Op Dockweiler sta je direct aan het strand. Het achter land is niet echt bijzonder, de campground opzich ook niet, maar je stapt de camper uit en staat op het strand. Persoonlijk vond ik Dockweiler daarom fijner. S morgens je camper uitstappen en de zeeleeuwen horen. Met zonsondergang lekker aan de zee zitten, en de dolfijnen voorbij zien zwemmen. Maar je zit dan inderdaad weer een stuk verder van Roadbear af. Dat is een keuze die je zelf zult moeten maken.
Wat je eventueel ook kunt overwegen is om bij Point Mugu State beach te gaan staan. Nadeel is dat er geen hook-up is en volgens mij ook geen dumpstation. Maar zit weer dichter bij Malibu. Ook daar sta je direct aan het strand. Wel langs highway one.
Wanneer je in het hoogseizoen gaat is het volgens mij wel beter om te reserveren zeker in het weekend.