Route vraag: Beginpunt is Darwin

hallo
ik wil 6 tot 8 weken gaan rondtrekken en ik begin darwin nou wou ik eerst naar adeleide met de trein en dan weer omhoog naar cairns met de trein maar dat haal ik denk ik niet met tijd weet iemand een makkelijke manier om van darwin naar cairns te komen dan kan ik vanuit daar door naar adelaide dat moet weer wat tijd besparen.
Als iemand een andere leuke route weet die in 6 tot8 weken te doen is ik sta zeer open voor suggesties.Ik land in Darwin en vertrek daarna naar indonesie(vanuit sidney of brisbane te vliegen volgens mij).

groetjes daisy

Hoi Daisy,

als je vanuit Sydney of Brisbaine verder naar Indonesie vliegt kun je misschien beter volgende route doen.

Vanuit Darwin met de trein naar Adelaide met eventueel een stop in Alice Springs (zou ik zeker doen), vanuit Adelaide met de bus, bv. Firefly/Greyhound of trein naar Melbourne en vanuit Melbourne met de vlieger naar Cairns. Vanuit Cairns kun je dan langs de kust naar het zuiden reizen. Is maar een suggestie :wink:

Let er wel op dat de Ghan van Darwin naar Adelaide een behoorlijk prijskaartje heeft en het reizen ook wat nadelen kent. Wij hebben afgelopen september bv. het traject Adelaide -> Alice Springs met een kleine bus gedaan, met overnachting in Coober Pedy. Kleine groep, niet duur en veel gezien onderweg en tijdens de pauzes. Aanbieder hiervan was Groovy Grapes.

he robert,

Dank je wel voor de goede tip heel logisch om zo te gaan had er zelf niet aan gedacht. Denk dat ik op deze manier ook weer wat tijd bespaar dus thanksss.

Groetjes daisy

Hoi Daisy,

er worden op een aantal trajecten zulke tours aangeboden, ik dacht ook van Darwin naar Cairns, Alice Springs naar Cairns, Alice Springs naar Adelaide etcetera Dit is een makkelijke en vaak goedkope manier voor een bepaald traject. Ook zie je zo ook nog eens wat, omdat ze er een excursie van maken. Kijk maar in m’n blog voor de Adelaide - Alice Springs trip Deze kun je trouwens ook combineren met Uluru/Kata Tjuta/Kings Canyon etcetera Wij hebben deze los gedaan.