Ik weet dat er veel planningen al op t forum staan…maar hier nog 1 waar ik wel graag reacties op wil.
We komen 12 okt aan in Darwin (tussenstop Singapore gehad), dan de 15e naar Kakadu, waar we 2 dgn blijven. Vervolgens rijden richting Alice Springs+Uluru doen. Maar…we willen graag rond de 22e in Adelaide zijn (vliegend vanuit A Springs) omdat we daar vrienden bezoeken. Is dit erg krap?
En dan vanuit Adelaide ligt alles open. Mijn idee; vliegen naar Cairns, daar weekje blijven (Cape trib, snorkelen ed) dan afzakken naar Airlie Beach en whitsundays. Dan afzakken naar Sydney waar we 12 nov weer vertrekken.
Maar een andere optie is om vanuit Adelaide Great Ocean Road te doen (hoe lang moet ik daar voor nemen?) en dan te vliegen vanuit Melbourne naar Cairns.
Dan een weekje daar en dan vliegen naar Sydney.
Dus, eigenlijk is de keus meer tijd besteden ‘onderin’ aussie of juist meer tijd aan de oostkust? Wat vinden jullie?
Je laatste route is wel veel vliegen, maar ik zie dat je maar 1 maand te tijd heb dus misschien is de 1e route wel mooier/leuker.
Als je van AS naar Cairns vliegt en dan daar verblijft en dan naar Sydney gaat langzaam.
Great Ocean Road kan je binnen een aantal dagen doen, en sommige doen er 2 weken over verschilt qua weer en tijdbestek.
Dus het verschilt per persoon.
van Katherine naar AS is ca 1200 km dus 2 dagen rijden. Naar Ayers rock is nog eens 450 km (nog een uur of 6 onderweg).
Van AS naar Adelaide is ook ca 1550 km over de weg. Of ca 2,5-3 uur effectief vliegen. Is dus al met al wel te doen wel te doen.
GOR is in ca 3 dagen, rustig aan, goed te doen. Als je echter graag naar Cairns etc wilt zou ik persoonlijk gaan voor optie 1. Direct naar Cairns vliegen.
Eventueel vlieg je vanaf Brisbane naar Sydney, heb je weer een dagje extra in Sydney. Denk dat een vliegticket, mits op tijd geboekt net zo duur is als een dag autohuur. Misschien nog wel goedkoper.
Alvast veel plezier met je verdere voorbereidingen.
Wim