Wij (ik en mn vriendin) gaan van 20juni tot 18 augustus reizen door australie. De route wordt Perth - Darwin - Cairns - Brisbane, dus de hele westkust - noorden - en oostkust, We twijfelen alleen tussen vliegen tussen darwin - cairns, of rijden.
Ik kan er weinig info over vinden, weinig mensen die het rijden volgens mij. Iemand hier op het forum ervaring? Is het de moeite waard? Het zou handiger zijn omdat we dan maar 1x auto hoeven de huren, maar kost toch ook weer minimaal 3-4 dagen.
Wij gaan de route Cairns> Broome>Perth doen.
Kijk op Google Savannahway , From Darwin to Perth en Cairns to Brisbane.
Bij de site van wereld contact staat ook het een en ander.
Kijk eens bij Australia campers.
>>>:zon02:
Dat geldt zeker niet meer nu je een CV gekocht hebt. Neem je nu dezelfde tijd daarvoor? (20/6-18/8) Wij zijn van Darwin naar Cairns gereden via Mt Isa maar ook van Mt Isa naar Brisbane. En van Cairns naar Brisbane. Wat wil je weten? Wij reden in een dag van Townsville naar Cloncurry en in een dag naar van Cloncurry naar Tennant Creek maar wel met hoge snelheid. Dat zal met een CV niet meevallen. Je kan de route Perth-Broome-Darwin-Mt.Isa-Cairns-Brisbane in 2 maanden doen als je niet te lang onderweg blijft hangen.
Yeehaw
Je hebt gelijk. We zijn er uit om een 4wd te kopen. Omdat dit gewoon veel geld scheelt en we nu tijd genoeg hebben om er een uit te zoeken etc. We hebben er echter nog steed geen gekocht. Omdat het nogal lastig is gezien het feit dat we nu in Sydney zitten tot die tijd vanwege onze eindstage. Dus we moeten er een kopen OF bij australiers en daar laten staan tot we komen en dan al het papierwerk afhandelen OF we moeten tussendoor een keer op en neer naar Perth om er een te kopen, en daar te stallen (vandaar andere topic), maar dat is nogal omslachtig. OF we moeten er een kopen via een dealer met buy back garantie, dat is wel wat duurder maar nog altijd goedkoper dan huren. Hier zijn we dus ook nog niet helemaal uit en nog vollop over aan het opzoeken.
We rijden idd. de route zoals je aangeeft, zou je misschien meer info kunnen geven over het stuk darwin - mt isa - cairns? Zijn daar nog mooie bezienswaardigheden of is het voornamelijk praktisch en doorrijden.
Met het kopen van een CV kan ik je helaas niet helpen. Ik zou misschien nog wel een oplossing weten als je een CV in Perth koopt en die daar moet laten staan . Ik zou dan met onze vrienden in Dianella (noord Perth) contact moeten opnemen of de CV in de rustige straat waar zij wonen mag staan. Maar zij komen in augustus naar Europa en blijven dan aan het eind van de maand een aantal dagen bij ons.
De route Van Tennant Creek naar de grens van QLD is niet veel. Barkley homestead heeft een zwembadje en geen slechte plaats om te overnachten. Daarna wordt het mooier en fraai tot Cloncurry met een nieuwe weg. Mt. Isa moet je zelf maar “ondervinden”. Tussen Cloncurry en Townsville is het allemaal outback maar met wisselende landschappen. De route geeft een goede indruk van hoe groot Australia is maar niet veel must sees. Wij vinden het wel erg leuk om een dergelijke route te rijden. Moet je tanken bij een oude pomp, molentje, onverhard, piepklein gebouwtje en dan contacten met de eigenaar. Ze zitten nooit om een praatje verlegen. Net een oude roadmovie. We stopten ook bij een soort veredelde dunny (toilet) in the middle of nowhere met een krassende kraai en verder niets. Iemand had op het gebouwtje geschreven waarom het damestoilet toch altijd aan de achterzijde was en niet aan de voorzijde. Ze had gelijk haha.
Yeehaw
Thanks voor de info. Wij houden er ook wel van, juist dat het zo ‘on-toeristisch’ is. Met betrekking tot het adres in Perth, mocht het nodig zijn in de toekomst maak ik hier graag gebruik van, super.