Route van Johannesburg naar Kaapstad in 21 dagen

Hallo medereizigers,

Ik wilde graag mijn reisroute voorleggen en hier wat vragen over stellen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Even wat info vooraf: Ik zal een auto huren waarmee ik in one-way reis zonder verdere tussenvluchten. Ik en mijn vriendin houden van natuur en wandelen. Tevens zoeken wij veel variatie in wat wij te zien krijgen.

Hierbij de route:
9 april Johannesburg Aankomst
10 april Graskop/Sabie Blyde river canyon
11 april Graskop/Sabie Blyde river canyon
12 april Naar Elephant restcamp Kruger National park
13 april Van Elephant restcamp Kruger National park
14 april Lower Sabie Kruger National park
15 april Lower Sabie Kruger National park
16 april Mlilwane WS Swaziland
17 april Mlilwane WS/ Hluhluwe-iMfolozi park Swaziland naar Hluhluwe
18 april Hluhluwe-iMfolozi park
19 april Hluhluwe-iMfolozi park
20 april iSimangaliso Wetland Park
21 april Drakensbergen Golden Gate
22 april Drakensbergen Golden Gate
23 april Drakensbergen/port Elizabeth Reisdag
24 april Plettenberg Bay Tsitsikamma NP
25 april Oudtshoorn Knysna / Meerkatten bij oudtshoorn
26 april Stellenbosch
27 april Stellenbosch
28 april Tafelberg
29 april Peninsula Houts Bay / Boulders Penguin
30 april Kaapstad zelf/ Robbeneiland Vertrek in de avond

Nu wat vragen over mijn route. Het knelpunt zit vanaf dat wij uit het Krugerpark komen. Dan hebben wij al 4 dagen natuur gehad. Dan rijden wij naar Swaziland naar het Mlilwane. Vervolgens hebben wij weer 4 dagen rondom St Lucia. In totaal dus 10 dagen wildparken en natuur. Nu zijn wij natuurlijk gek op natuur en wilde beesten maar wij zijn bang dat het zo erg veel natuur wordt en dat de verveling kan toeslaan. Is er een locatie in Swaziland waar wij bijvoorbeeld stammen kunnen bekijken of er bij blijven slapen? Of is Mlilwane echt een must om te zien. Als er genoeg variatie is qua natuur tussen al die plaatsen vinden wij het niet erg, maar wij zijn dus bang dat veel op elkaar zal lijken.
Vervolgens gaan wij naar de Drakensbergen. Daar zullen wij dan rond de middag aankomen en vervolgens de dag erna nog een dag besteden.
Dan zullen wij van Drakensbergen naar Port Elizabeth in 1 dag rijden. Is dit haalbaar of gekkenwerk? Of is er wellicht iets leuks onderweg waardoor de reis in bijvoorbeeld 2 dagen opgedeeld kan worden?

Tevens is de route haalbaar of wordt het teveel rijden en weinig zien? Wij zouden dan eventueel drakensbergen kunnen skippen uit de planning maar daar lijkt het ons ook weer erg mooi. Eigenlijk hebben wij gewoon te weinig tijd voor zo een mooi land ;).

Mochten jullie verder nog advies hebben dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,
Eric en Boukje

Het zijn inderdaad veel natuurdagen, maar dat heb ik zelf ook gedaan. Om heel eerlijk te zijn viel het mij meer dan mee!
Het Krugerpark verschilt tussen Olifants en Lower Sabie al vrij sterk. Heb je deze al wel geboekt? Anders zullen ze denk ik al vol zitten. Leuke aan de panoramaroute voor het Krugerpark is dat je er wat rond kan rijden en rond kan wandelen.

Mlilwane is perfect om te wandelen, te mountainbiken of te paardrijden. Zelf heb ik daar echt enorm genoten van alle rust en alle tijd die je daar al wandelend in de natuur door kon brengen nadat ik uit het Kruger kwam. Het is vrij veel in de auto zitten toch in het Krugerpark. Het Mlilwane is daarop een mooie afwisseling. Eventueel zou je ook Malolotja kunnen overwegen - weer een ander park dat iets natuurlijker oogt en is.

Ik zou zelf denk ik maar een dag in het Hluhluwe verblijven en zeker twee dagen in en rondom St Lucia. Liever drie wellicht, alhoewel dat afhankelijk is van wat jullie leuk vinden. Rondom St Lucia kan je redelijk wandelen, heb je een dagtrip naar Cape Vidal en kan je gewoon rondrijden in het Isimangaliso. Plus je kan bijvoorbeeld naar het strand.

Verder lijkt de laatste week me wellicht erg druk? Sowieso is het lastig om van de Drakensbergen naar PE te rijden in één dag - is namelijk wel gigantisch ver. Heb je bewust Addo er niet in opgenomen? Veel mensen kiezen namelijk voor nog één dag Addo elephant np dus vandaar :wink:

Klinkt wel als een geweldige reis, dus komt vast goed.