Route Thailand 3 weken..

Hallo allemaal,
Ik ga 3 weken naar Thailand(30 April vertrek) en reisgenoot&ik hebben een globale route gemaakt…
Vraag is eigenlijk waar ik kan vinden wat gemidelde reistijden zijn(trein of binnenlandsevlucht) En of jullie mij dat kunnen vertellen/kunnen helpen…
Er moet nog wat aan veranderd worden en hier en daar zitten nog “gaten” maar deze routeplanning is meer voor mn innerlijke rust,iets “tastbaars” hebben als we op reis gaan.Eenmaal daar kijken we wel of wij ons helemaal aan de route houden of afwijken.
Het is sowsieso mijn 1e keer Thailand,en 1e keer backpacken/zelfstandig rondreizen…
Zin in!
Dit is de globale route:

-30 April Vertrek Amsterdam naar Bangkok.

• 1MeiAankomst Bangkok.
  • 2MeiHele dag Bangkok.
  • 3MeiVertrek richting River KwaiTerug naar Bangkok.
  • 4MeiVertrek van Bangkok Ayuttaya. (2 uur reizen) Aankomst Ayuttaya.
  • 5Mei Vertrek van Ayuttaya. Nachttrein Chiang Mai.
  • 6MeiOchtend aankomst(7:30) in Chiang Mai.
  • 7Mei Hele dag Chiang Mai.
  • 8Mei Vertrek van Chiang Mai (3 of 4 uur reizen) Aankomst Chiang Rai.
  • 9Mei Hele dag Chiang Rai.
    -10Mei Vertrek van Chiang Rai
    -11 Mei Nong Khai.
    -12Mei
    -13MeiAankomst Nong Khai.
    -14MeiVertrek van Nong Khai Vientiane(Hoofdstad Laos)
    -15Mei Hele dag Vientiane.
    -16Mei Vertrek van Vientiane Koh Chang.
    -17MeiKoh Chang.
    -18MeiKoh Samet.
    -19MeiKoh Kut.
    -20MeiVertrek Koh KutBangkok.
    -21MeiAankomst Bangkok.
    -22MeiLaatste dag Bangkok Vertrek Bangkok naar Amsterdam.
    -23MeiAankomst Amsterdam.

Graag hoor ik ook Do’s&Dont’s die ik wel/niet moet zien/doen. :wink:
Groetjes Jolanda

Pfft, ik laat de beoordeling van dit reisplan even over aan anderen.Dit is meer reizen dan vakantie.IN 3 weken zoveel proberen te zien en te beleven? Mijn zegen heb je , maar over dit schema zou ik 12 weken doen en dan nog niet alles gezien hebben…
Succes…

Hoi Jolanda,

Inderdaad dit is meer reizen dan dat je wat te zien krijgt. Ik zou bv het Laos gedeelte schrappen en die tijd benutten in het noorden en dan met een binnenlandse vlucht weer terug naar het zuiden voor wat broodnodige tijdswinst.
Verder heb je 3 eilanden geselecteerd ook daar zou ik er minimaal 1, liefst twee, van laten vallen om meer rust in je schema te creëren.

Een indruk van treintijden kun je hier vinden, [Seat61](Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc. times)

Gr
Olav

Eens met wat hierboven al genoemd is. Je bent op deze manier alleen maar hele dagen onderweg. Hou er rekening mee dat je steeds eind van de ochtend moet uitchecken en dan dus met ál je bagage op straat staat. Je kan dan niet zo makkelijk nog even wat gaan doen omdat je met zoveel spullen zit (stadswandeling met backpack op is mijn hobby niet in iig).

Wat ik maximaal zou doen als ik jou was in 3 weken:

• 3 dagen Bangkok
  • 2 dagen Kanchanaburi / River Kwai (in 1 dag heen en weer met OV is niet te doen volgens mij, omdat de laatste bus al rond 14.00 vanuit Kanchanaburi terug naar BKK gaat)
  • 2 dagen Ayuttaya
  • 6 dagen Chiang Mai
  • 3 dagen Chiang Rai
  • 5 dagen eiland

Succes met je voorbereidingen en veel plezier!

@ Iedereen tot nu toe…
Bedankt voor jullie reacties…Ik reis met iemand anders die zegt dat het wel haalbaar is…Maar daarom zit ik ook hier.Om even te fine tunen en kijken of het wel haalbaar is.Ik heb nog 2 weken om het plan aan te passen en ik ga binnenkort weer overleggen met hem, en dan kijk ik even wat hij er van vind.
Ik ben blij met deze tips,want het is mijn 1e keer Thailand,dus heb geen idee nog wat het reizen inhoud en natuurlijk wat je daar ziet/beleeft…
Als ik weer een update heb zet ik m weer even op het forum hier THNX!
Groetejs Jolan!

Haalbaar is het wel, of je het leuk vindt om bijna alléén maar onderweg te zijn zul je terplekke wel merken :slight_smile:

We halen Vientiane er uit,omdat het met vervoer lasitg is(had toch al niet mijn voorkeur,maar ik reis niet alleen)En we doen alleen Koh Chang ipv 3 eilandjes…
Rest laten we o goed als hetzelfde,mits we er daar ter plekke anders beslissen :slight_smile:
groetjes!!

hou er ook rekening mee dat de treinen/bussen in thailand niet bekend staan om hun zwitserse precisie wat schema betreft.

lol2

Hee Jolanda,

Als je Vientiane eruit haalt, moet je ook Nong Khai skippen.
Van Nong Khai naar Vientiane is 500 meter over een brug.

Echter, om van Chiang Rai naar Nong Khai te komen, kost je
twee dagen, of je moet willen vliegen.

Een dag of vijf Ko Chang is heel mooi, en wil je toch wat anders,
bezoek dan de oostkant van het eiland, of neem een nachtje Ko Kut of Ko Maak.

Chiang Rai en Chiang Mai kunnen beide als uitstekende basis dienen voor uitstapjes in de omtrek die een hele of halve dag duren. Echter, zo gebruik je ze nu niet. Kies een van beide.

Hans.

Hoi Hans,ja Nong Khai is idd ook van de baan,en kijken vanuit Chiang Mai en Chaing Rai wat we willen gaan doen…Daar is een hoop moois te zien en beleven dus daar willen we wel een tijd verblijven…
En dan idd vanuit daar uitstapjes e.d. gaan doen…
Onze globale route heeft nu wat “gaten” maar belangrijkste is dat we voor een groot deel weten wat we willen gaan doen.
Eenmaal daar is het ook nog wat gepuzzel met treinen en binnenlandse vluchten…
Maar ik heb zelf deze globale route in het leven geroepen omdat er wat onrust bij mij kwam. Als ik eenmaal daar ben ,zal ik daar geen last meer van hebben,dat is altijd zo…
Bedankt voor je reactie!
Ik laat natuurlijk na mn vakan tie even weten wat we gedaan hebben en welke route we hebben afgelegd…
Groetejs Jolanda!