Route advies gevraagd!

Hallo allemaal,

Bijna is het zover! Begin januari vlieg ik naar Bangkok om daar 7.5 week door te brengen.
Eerste keer dat ik alleen op reis ga, dus ben erg benieuwd!

Graag zou ik mijn route met jullie delen, aangezien jullie alle ervaringen hebben en ik nog niks.

4 januari - Aankomst in Bangkok
5 januari - Bangkok
6 januari - Ochtend trein of bus naar Kanchanaburi
7 januari - Kanchanaburi
8 t/m 10 januari - Ayutthaya (Lopburi en omgeving)
11 januari - Vanuit Ayutthaya naar Sukhothai met de bus
12 januari - Sukhothai
13 januari - Met de bus of dagtrein naar Chiang Mai, hier een aantal dagen verblijven; jungle tocht, Elephant Camp, Mae Hong Son Loop
22 januari - Naar Chiang Rai - Gouden driehoek bezoeken
25 januari - Lokale bus naar Huay Xai - Grens over naar Laos
26 januari - Boottocht naar Luang Prabang

Van daaruit moet ik mijn reis nog verder uitstippelen.
Zou graag ook nog naar Maleisie willen, maar denk dat dat te veel haasten wordt, aangezien ik ook nog twee weken wil doorbrengen op de eilanden in het zuiden van Thailand.

Ik heb geen visum aangevraagd, omdat ik binnen 30 dagen in Laos wil zijn.
Wil dan ook een enkeltje boeken Thailand uit, zodat ik wel kan aantonen dat ik binnen die 30 dagen het land weer verlaat.

Is mijn planning een beetje reeel tot nu toe?
Hebben jullie nog tips om plaatsjes onderweg te bezoeken?
Ik las ergens dat je vanuit Khonkaen ook een mooie tocht kon maken naar Sukhothai.
Weet iemand daar meer van?

Ook nog even een geld vraag! Is het handig om Amerikaanse dollars mee te nemen of travellercheques?
Ik heb een creditcard en was van plan meteen geld te pinnen bij aankomst in Bangkok.

Ik hoop van jullie te horen. Thanks!

Groetjes Anne

Ik zou om te beginnen wat langer in Bangkok blijven. 1 dag is wel wat weinig voor deze geweldige stad.

Leuk schema, wat denk ik best haalbaar is.
Persoonlijk vond ik Kanchanaburi leuker dan Ayutthaya, dus dat aantal dagen zou ik omruilen.
Richting CM zou ik zeker de nachttrein willen adviseren (2e klasse met airco), dit is altijd gezellig.
Bangkok zou ik ook zeker meer tijd gunnen, maar dat kan ook aan het einde van je reis…

Wat geld betreft; pinnen is geen probleem, travellercheques heb ik geen ervaring mee