Het hele land is gewoon moi en zeer bergachtig.
Hoi mar mar, net buiten Hoedspruit kun je de elephant-back safari doen op Kapama, vooraf boeken is aan te raden. Dit is weer anders dan de Elephant experience of Elephant Whispers in Hazyview.
De elephant back-safari vind plaats in Big5 en op de ruim 1,5 durende rit op de rug van een olifant kun je allerlei dieren tegen komen, waaronder die van de Big5 dus.
Nabij Hazyview heb je de interactie met olifanten, varierende in tijd-prijs.
Groetjes uit zonnig Balule,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Bedankt voor de info Corné.
Ben geschrokken van de prijs; op de site zelf is alleen ‘prijs op aanvraag’ te zien, op een andere site zag ik 1775 Rand pp staan voor de rit in Kapama, uch! Weet jij mensen die de safari in Kapama gedaan hebben en hoe hun ervaring was? Als het weinig meerwaarde heeft (anderhalf uur rijden of 10 minuten, het gaat lijkt mij meer om de beleving?) kunnen we wellicht beter naar Hazyview voor een interactie + riding met de olifanten. Ik lees dat er daar ook keus is uit twee.
Volgens mij is het R1350 per persoon. Blijkbaar zit er een prijskaartje aan het houden van olifanten? In Hazyview zijn er 2, de ene heeft 2 olifanten (Elephant sanctuary) en daar is het meer kijken en aanraken.
De andere is Elephant Whispers, en hier heb je diverse prijzen en activiteiten. Onze gasten gaan hier regelmatig naar toe en vinden die heel leuk. De olifanten safari trouwens ook.
Groetjes uit zonnig Balule,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Bedankt Corné voor de info.
Weet iemand of één dag voor Hluhluwe/Umfolosi voldoende is of beter één dag Hluhluwe en één dag Umfolosi bezoeken?
Zelfde vraag voor de st. Lucia: is één dag in iSimangaliso voldoende? Of liever een georganiseerde tour en daarnaast een stuk zelf rijden?
Informeer is bij DINIZULU Safaris in Hluhluwe Tel 0027 35 5620025
Geniet die reis Jan
1 volle dag voor Hluwehluwe/iMfolozi is genoeg. Het wetland iSimangaliso zou ik op eigen gelegenheid doen. Hebben wij destijds ook gedaan en beviel prima.
Groetjes,
Corné.
Amukela Game Lodge
https://www.facebook.com/pages/Amukela-Game-Lodge-South-Africa/104538636291?ref=hl
Dank voor jullie reacties!
Ondertussen wat zitten schuiven met de route. Hij is nu als volgt:
Dag 1, Nachtvlucht Brussel (18.35) – Londen - Johannesburg
Dag 2, Johannesburg (8.35) – Bergville
Dag 3, Bergville
- ochtend: Canopy
- middag: Drakensbergen
Dag 4, Bergville – Umdloti Beach
Dag 5, Umdloti Beach - St. Lucia - ochtend: rijden
- 15.00 uur: Croctour in het iSimangaliso wetland park
Dag 6, St. Lucia - Cape Vidal of een dagtour of ‘nightdrive into the Isaimangaliso Wetlands Park’, 20.00 – 23.00 uur
Dag 7, St. Lucia - Hluhluwe/Umfolozi - Cultural Village Dumazulu
- Middag?
Dag 8, Hluhluwe/Umfolozi - Dagsafari in Umfolozi/Hluhluwe NP
Dag 9, Hluhluwe/Umfolozi – Komatipoort - Reisdag door Swaziland
Dag 10, Komatipoort - Olifant’s Rest Camp
Dag 11, Olifant’s rest Camp - Hoedspruit
Dag 12, Hoedspruit - game-drives en
- Jessica de Hippo
Dag 13, Hoedspruit - ochtend: ‘elephant ride’ bij Jabulani
- Moholoholo of boottocht op de Olifantsrivier
Dag 14, Hoedspruit - Hazyview - Panoramaroute
Dag 15, Hazyview - Johannesburg
Vertrek Johannesburg 20.30
Dag 16, Aankomst Brussel 12.35
Vragen hierover aan kenners:
- Wellicht skip ik dag 6 in St. Lucia en gebruik deze dag voor het Kruger (bijv. een extra nacht na Komatiepoort bj Lower Sabie?). Wat denken jullie?
- Het lijkt mij leuk om het mooist voor het laatst te bewaren vandaar dat we nu Kruger aan het eind van de reis bezoeken. Vrijwel alle reisverslagen die ik gelezen heb beginnen in Kruger en gaan dan via de kust naar de Drakensbergen. Zie ik misschien iets over het hoofd? Welke voordelen heeft het om eerst Kruger te bezoeken ipv andersom?
Dank alvast voor het meedenken!
Je gaat naar Kruger om de Big 5 te zien. Stel dat dat je niet lukt, dan heb je -als je Kruger in het begin van je reis doet- nog de kans om de Big 5 compleet te maken in een ander park. Als je Kruger aan het einde van je reis doet, verlaat je Zuid-Afrika weer zonder de Big 5 gezien te hebben.
Dat was destijds mijn reden om te beginnen met Kruger.
En probeer St. Lucia zeker niet over te slaan. Je kan zelf rijden in het Park, waar we veel Hippo’s, Cape buffels etc. en zelfs een Luipaard hebben gezien! Je kan ook nog met een Ranger op stap naar een naast gelegen park, daar mag je (nog niet) zelf rijden, daar zijn oa. leeuwen en olifanten.
ook op stap weer met een ranger met een nacht drive, kan vele nacht dieren tegen komen en je ziet een hele mooie nacht hemel. Of een boottocht.
Zeker 2 a 3 dagen uittrekken voor st. Lucia zou ik zeggen. Super daar gewoon.:zon02:
Weer wat om over na te denken…
Annemiek, welk park bedoel je met ‘naastgelegen park’? Bedoel je Hluhluwe/Umfolosi?
Nee is het zelfde park in St. Lucis een gedeelte waar je alleen met een tour en ranger mag komen overdag, dus moet je die tour boeken, kan via je b&b. Of in net dorp.
:cheer:
Pfft… het wordt wel moeilijk kiezen zo, tussen een dag kruger of een dag St. Lucia…
Eigenlijk komen we niet een paar dagen maar een paar weken te kort:smile:
Prima route! En als je de Big-5 niet ziet maar wel cheetah’s en/of wilde honden dan is je safari ook een groot succes. Wanneer je alleen maar op ‘jacht’ gaat naar de Big-5 dan mis je al het andere mooie wat het Kruger park en de prive-reservaten te bieden hebben.
Met een overnachting in Olifants heb je al 2 dagen Kruger Park, en dan ook nog de prive-reservaten, dus kans genoeg om de Big-5 te spotten.
Succes met je voorbereidingen :zon02:
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Als je in Swaziland wat wil doen, overweeg dan een canopy tour (http://www.canopytour.co.za/locations/swaziland) . Klinkt heel stoer, ziet er ook zo uit, maar voelde veilig en geweldig. Zie je de bergen eens van een andere kant.
1 Dag Hluhluwe is genoeg. Het is kleiner en overzichtelijker dan Kruger. En zelf vond ik 1/2 dag St. Lucia (ROnd de middag aankomen, wandeling over het strand, hippo/sun downer tour, eten en naar het hotel) genoeg.
Bedankt weer voor jullie reacties. De eerste ovenachting is geboekt!
Dag 4 gaan we van Bergville naar Umdloti beach, dag 5 van Umdloti beach naar St. Lucia. Ik heb me eens verdiept in Umdloti beach maar het lijkt me niet zo’n bijzondere plaats. Ik heb het alleen gekozen als tussenstop omdat in één keer rijden van Bergville naar St. Lucia te ver lijkt.
-
Voor dit stuk (Bergville - St. Lucia) lijkt het me misschien wel wat om te gaan rijden en te kijken tot hoever we komen. Kunnen we de gok wagen om ter plaatse nog iets te boeken? Of is er altijd veel volgeboekt deze regio en deze periode? We zijn met z’n vieren. Het gaat om de periode eind april volgend jaar.
-
Of heeft iemand goede ervaringen in Umdloti beach en is het een aarader daar juist te overnachten? Bijv. een mooie overnachtingsplek aan het strand o.i.d?
Dank weer!
Een heel mooi guesthouse in Umdloti Beach is Fairlight Beach House. Uitzicht op het strand en schitterend gelegen. Umdloti Beach is een hele mooie stopover tussen de Drakensbergen en St.Lucia of vv.
Fairlight beach house ziet er zeker mooi uit! Dank voor de tip.