Route Japan

Hallo,

Aankomende zomervakantie willen wij met ons gezin (2 volwassen en een zoon van 17 jaar) door Japan reizen, Hieronder heb ik een voorlopig schema gemaakt voor de route die wij willen reizen:

[TABLE=“width: 316”]

Dag
Plaats
Plaats

1
Amsterdam
Tokyo

2
Tokyo

3
Tokyo

4
Tokyo

5
Tokyo

6
Tokyo
Matsumoto

7
Matsumoto
Takayama

8
Takayama
Kyoto

9
Kyoto

10
Kyoto

11
Kyoto
Osaka

12
Osaka

13
Osaka
Himejijo - Hiroshima

14
Hiroshima

15
Hiroshima
Kumamoto

16
Kumamoto

17
Kumamoto
Nagasaki

18
Nagasaki

19
Nagasaki

20
Nagasaki
Fukuoka

21
Amsterdam

[/TABLE]

Zelf denken wij dat 4 dagen in Nagasaki vrij lang is, gelet de bezienswaardigheden. Maar willen jullie je bevindingen kenbaar willen maken? Verder is de vraag of het eenvoudiger is om met de trein te reizen dan een een auto huren. Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Boerman

Hoi,

Leuk vooruitzicht, 4 dagen Tokyo is best lang. Het is er heet en vochtig. Na een tijd ben je blij dat je de stad uitkunt. Misschien elders een nachtje? Koyasan? Of Nara?

Verder is de trein ideaal, zeker voor langere afstanden. Hij rijdt snel en stipt. Daar kun je met de auto niet tegenop. In 7 uurtjes naar Hiroshima 900 kilometer van Tokyo.

Met een zoon van 17 is een week nog te kort…

Om met het vervoer te beginnen: de trein is zeker als verbinding tussen de steden ideaal. Echter, met 3 personen zou een auto huren wel voordeliger kunnen zijn, en het geeft je uiteraard net even meer vrijheid. En met de temperaturen in de zomer is het wellicht ook comfortabeler dan met je bagage over stations lopen zeulen…

Over het geheel vind ik je route helemaal zo gek nog niet, al denk ik dat je inderdaad naar verhouding wat lang in Nagasaki (hoewel je daar makkelijk een dag of 3 a 4 kan vullen) zit terwijl Matsumoto en Takayama er nu vrij bekaaid vanaf komen. Bedenk ook dat het in de zomer bloedheet en erg benauwd zal zijn, wat je tempo ook zeker zal drukken. Voor een recent draadje over het weer in Japan in de de zomer, zie ook hier.