@ blackeye, ik heb een ticket rechtstreeks bij KLM geboekt en dat kan niet worden geannuleerd. Ze bieden nu nog alleen de mogelijkheid tot cancellen voor tickets t/m 31 maart en wij gaan 8 april. Mijn annuleringsverzekering zegt dat dit niet onder de voorwaarden van de verzekering valt, dus dat ik de tickets niet vergoed krijg en verwijst me naar het calamiteitenfonds. Het calamiteitenfonds kan niks betekenen en verwijst weer naar KLM…
Het wordt dus denk ik een duur grapje. Uiteraard staat dit niet in verhouding tot de afschuwelijke gebeurtenissen daar en blijft het eigen keus om niet te gaan. Maar goed, er is een negatief reisadvies. Als je toch gaat en er gebeurt iets, ben je ook niet verzekerd.
Heel vreemd! Misschien met de tijd wordt de tijdstip verlengd, dus van 31 maart naar mid april. Dan zou het wel mogelijk zijn om te cancellen?
Ik vindt het raar dat je verzekering niets voor je kan betekenen. :mad:
Met wie ben je verzekerd?
Gr,
Blackeye
Hoi allemaal,
Ik heb contact gehad met Cheaptickets waar ik mijn ticket heb gekocht. Zij verwachten deze week nog meer info van KLM voor tickets van na 31 maart.
Ik vlieg 2 april naar Japan en heb besloten eerst 3 weken ten westen van Tokyo te gaan reizen en dan pas op 24 april te bekijken of Tokyo weer beter is.
Dit alles uiteraard onder het voorbehoud dat de situatie rond de centrale de komende twee weken verbeterd.
Ik heb al onder een ander onderwerp gezegd. Zolang je niet naar de getroffen gebieden gaat zul je zien dat mensen blij zijn met je komst en toch besloten hebt daar je geld uit te geven. Ik was in 2004 in Z-O Azié ten tijde van de Tsunami en merkte daar ook een verbondenheid en dankbaarheid met de bevolking.
Ik zit in het zelfde pakket, onze reis zou 4 april beginnen, onze reisorganisatie wacht het weekend nog af… wij dus ook maar.
De planning van de reis is (eerste keer met een groep) in 3 weken tijd van Fukuoka naar Tokyo.