Hi iedereen,
vanaf 21 juli tot 18 augustus zijn mijn vriend en ik in China.
Ik heb een globale route gemaakt hoe wij graag door China zouden willen reizen.
Zijn de dagen oke? en missen we eventueel iets? We houden vooral van natuur… dus als we een mooi natuur gebied missen laat het ons dan alsjeblieft weten, alvast bedankt!
21 Juli - Hong Kong
22 Juli - Hong Kong
23 Juli - Macau
24 Juli - guangzhou
25 Juli - Yangshou
26 Juli - Yangshou
27 Juli - Shilin- Kunming- Stone Forsest
28 Juli - Shilin- Kunming- Stone Forsest (Mount Tianmen Skywalk)
29 Juli - Ping’an
30 Juli - Ping’an -> Avond Hechi
31 Juli - Hechi
01 aug- Jiuzhaigou Valley
02 aug- Jiuzhaigou Valley
03 aug- Chengdu
04 aug- Chengdu
05 aug- Fenghuang
06 aug- Zhangjiajie
07 aug- Zhangjiajie
08 aug- Shanghai
09 aug- Shanghai
10 aug- Shanghai
11 aug- Pingyao
12 aug - Pingyao
13 aug t/m 18 aug Beijng… paar vrije reisdagen.
**Beijing **
hutongs
Mutianyu - Chineese muur
Shanghai
Suzhou
Hong Kong
Victoria peak
Stanley Bay
Maccau
Hainan - Tianya Haijiao
Wuzhizhou Island
Yangshou
moonhill - modderbadgrot - Zhaoxing (Slapen?) - Dagtrip Longji - vaart bamboeblot - Liu Sanjie Show
Een groot deel van de plaatsen die je noemt heb ik zelf nog niet bezocht, dus daar kan ik je niet veel over vertellen (hoe veel tijd je er zou moeten doorbrengen bijvoorbeeld).
Het valt me op dat je een redelijk vol schema hebt. Afstanden zijn lang / ver en het reizen in China kan behoorlijk intensief zijn. Ik denk dat je een aantal keuze zult moeten maken als je niet alleen maar onderweg wilt zijn. Het zou, vind ik, jammer zijn om veel reisdagen te hebben en minder tijd om echt dingen te zien.
Onder het kopje Hong Kong heb je Hainan & Macau staan. Willen jullie vanaf Hainan naar het vasteland? Of terug naar Hong Kong? Afhankelijk van je keus zul je een single of double entry visum nodig hebben.
1 like
Om een indruk te geven waarom je de route erg vol hebt gepropt:
Is 21 juli de dag van aankomst? Eén dag HK is erg weinig, een dagtrip naar Macau kan wel en misschien wat highlights van HK op een andere dag. Voor Hainan heb je helemaal geen tijd. Guangzhou zou je kunnen overslaan wanneer je van HK naar Shenzhen gaat en dan een nachttrein naar Guilin neemt. Vervolgens nog 1,5 uur per bus naar Yangshuo. Waar je vervolgens erg weinig tijd hebt. Yangshuo-regio verdient meer dagen. Ping’An kun je vanuit Yangshuo bezoeken, maar dan weer terug naar Guilin om bijvoorbeeld een nachttrein naar Kunming te nemen. De snelste manier naar Jiuzhaigou is per vliegtuig. Voor het park zou ik zeker twee volle dagen nemen. Is overigens een duur grapje. Chengdu naar Fenghuan gaat ook aardig wat tijd in zitten. En Fenghuan verdient het om een volle dag te blijven, of langer (ik zat er 3 nachten in een nieuw hostel via ctrip geboekt). Van Fenghuang naar Zhangjiajie is mooi via Jishou , eerste stuk per bus , dan een stuk per trein door veel tunnels, in Zhangjiajie City kun je eerst een nacht in een hostel gaan en de volgende dag de bergen in (ik had ook nog 2 nachten Jishuo voor een mooie dagtrip en ben uitgenodigd door studenten want er komen weinig buitenlanders). Shanghai is i.m.o het eerste om te schrappen wanneer je voor natuur gaat. Beijing verdient het wel weer om zeker 3 of 4 volle dagen te blijven (veel te zien).
De zomer is denk ik druk, met o.a. veel studenten die reizen, dus veel (hete en) volle treinen en hostels. Ik zou ook enkele dagen inplannen om treinkaartjes te laten boeken en goed voorbereiden door hostels/hotels uit te zoeken en boeken. Ook meer kans op regen in de periode waarin jullie gaan.
China is ongeveer net zo groot als Europa. Ik ben er nu 8 keer geweest en heb nog steeds enkele delen niet gezien.
Advies: meer is minder.
Johan
1 like
Ik bedoel uiteraard: Less is more
Hey!
Hainan is eventueel, het lijkt mij wel erg mooi. (vriend van mij is daar geweest), is het mogelijk vanaf Hainan door te reizen naar Guangzhou?
Voor Macau heb je geen double entry nodig toch?
Schema is inderdaad erg vol maar wij zijn van plan erg veel in de nachten te gaan reizen, als dat natuurlijk kan.
Wij hebben gemerkt dat we nooit lang op 1 plek kunnen zijn. Maar als een plek ons natuurlijk erg bevalt zullen we meer dagen van de grote steden afhalen…
Mount Tianmen Skywalk ziet er leuk uit dat moet ik ook nog eens bezoeken!
Vanaf Haikou gaat er een trein naar Guangzhou (wat ik lees plaatsen ze de trein op een veerboot). De trip duurt ongeveer 11uur en de meeste treinen vertrekken in de avond om de volgende morgen aan te komen in Guangzhou.
Niet ver van Shanghai heb je ook de Yellow mountain, dit is een erg bekende en mooie bestemming in China dit gebied zie je vaak op schilderijen van China.
Van Chengdu is het 10 uur met de bus naar Jiuzhaigou Valley houd daar dus rekening mee. De bussen vertrekken 's ochtends van Chengdu en Jiuzhaigou.
Mount Tianmen Skywalk ziet er leuk uit dat moet ik ook nog eens bezoeken!
Vanaf Haikou gaat er een trein naar Guangzhou (wat ik lees plaatsen ze de trein op een veerboot). De trip duurt ongeveer 11uur en de meeste treinen vertrekken in de avond om de volgende morgen aan te komen in Guangzhou.
Niet ver van Shanghai heb je ook de Yellow mountain, dit is een erg bekende en mooie bestemming in China dit gebied zie je vaak op schilderijen van China.
Van Chengdu is het 10 uur met de bus naar Jiuzhaigou Valley houd daar dus rekening mee. De bussen vertrekken 's ochtends van Chengdu en Jiuzhaigou.