Hoi iedereen
Wij gaan 7 weken rondtrekken in Laos en Cambodja. Voor Cambodja hebben we ongeveer 4 weken de tijd. Ik stippelde reeds een route uit maar wilde graag vragen of jullie deze route is wilde bekijken en laten weten of deze wat logisch in elkaar zit.
We komen binnen via Laos, Veun Kham en zouden een eerste stop willen houden in Stung Treng om dan verder door te reizen naar Kompong Thom. Dan naar Siem Reap, Battambang en vervolgens Phon Penh. Afsluiten zouden we willen doen aan de kuststreken: Kampot, Kep en Sihanoukville.
Op deze manier hebben we geen dubbele afstanden maar ik vind nergens terug of het haalbaar is om van Stung treng naar Kompong thom en dan Siem Reap te gaan… Iemand enig idee of dit haalbaar is?
Reacties zijn erg welkom, de route kan namelijk nog worden aangepast.
Merci alvast
Ik zou deze route doen: grens - Stung Treng - Kratie - Kampong Cham (een leuk plaatsje http://wikitravel.org/en/Kampong_Cham) - Phnom Penh - Kompong Thom - Siem Reap (neem hier ruim de tijd!) - Battambang (minstens 3 nachten, prachtige omgeving om te fietsen, en uiteraard de bamboetrein en het circus) - Phnom Penh - Sihanoukville - Kampot (één van mijn favorieten, lekker rustig) - Kep - Phnom Penh.
Overigens kun je in Laos makkelijk meer dan 3 weken vullen wanneer je niet alleen de 13 afrijdt, maar vanuit Luang Namtha ook naar Muang Sing (één van de beste plekken om dorpen met minderheden te bezoeken http://wikitravel.org/en/Muang_Sing), Phonsavan en Kong Lor Cave (geen nut met te hoge of te lage waterstand) gaat.
Johan
Dank je Johan om te reageren, maar zo kom je wel een paar keer uit op Phnom Penh he! Ik denk dat we het zo gaan doen:
Van grens Laos naar Kratie (1d), dan verder reizen via Kampong Cham naar Siem Reap, Angkor Wat en zo verder Battambang, om dan Phnom Penh rustig te kunnen doen om zo verder te gaan naar de kuststreek (Sihanoukvill-Kampot-Kep).
Maar er kan nog veel gebeuren tot het moment we effectief weg zijn :)!
Rond Laos ja we hebben ons nu vastgepind op Vientiane & Luang Prabang en dan naar het zuiden om iets meer tijd in Cambodja te zitten. Nu ja se keuzes maken :wereld:!
Laat jullie maar horen…!