Route Brisbane-Cairns, wat is wijsheid?

Beste mensen,

Mijn route is zo flexibel dat ik niet weet wat wijsheid is. Ik ben van 17-10 tm 31-10 in Aussi. Route Brisbane-Cairns (of andersom) leek mij geschikt om samen met mijn zus te doen. Wat is nou eigenlijk beter: beginnen vanaf Brisbane en dan richting Carins of andersom? Vluchten heb ik nog niet geboekt overigens. Kan dus alle kanten op. Welke plekken zouden jullie aanraden om in die kleine 14 dagen te kunnen zien? Reizen per vliegtuig, auto, trein, bus of boot maakt mij voor de rest niet zoveel uit als ik maar de hoogtepunten tussen deze twee plekken zie…

Bij voorbaat dank!

Dat is niet heel veel tijd voor die route. Van. Oord naar zuid of andersom maakt niet zo heel veel uit. Als je er langer over doet, kan het seizoen soms nog wel uit maken, maar in die twee weken. Het enige dat nog uit kan maken: de zon gaat over het noordelijk halfrond ipv zuidelijk. Als je van Z naar N rijdt, heb je dus steeds de zon in je gezicht. Iets minder prettig.
Verder zou ik proberen het met de auto te doen. Met vliegen, in en uitstappen ben je ook veel tijd kwijt. Zorg zeker voor wat tijd in het tropische noorden, dat is erg mooi.