Route 6 maanden Australië

Wij willen rond mei 2013, voor 6 maanden naar australie en willen deze route ongeveer gaan rijden.
Sydney
Brisbane
Cairns
Cape tribulation
Mount Isa
Kakadu
Darwin
Katherine
Broome
Port hedland
Tom Price
Exmouth
Monkey Mia
Perth
Margaret river
Albany
Wave Rock
Esperance
Port Lincoln
Alice Springs
Uluru
Flinders ranges
Adelaide
Melbourne
Ferry naar Tasmanie
Helemaal rondom Tasmanie
Ferry terug naar Melbourne
Canberra
Sydney
We willen dit gaan doen in een’camper" busje.
Graag ideeën of suggesties.
Groet
Chiel en Mirjam

Ik Plaats dit bericht even in ons reiscafe voor reacties.

succes.

Dir rondje hebben wij ook gedaan in 2004-2005.
Ik zou in Sydney een campertje kopen en verkopen bij terugkomst. Dit is verreweg de goedkoopste manier. Huren is geen optie voor 6 maanden.
Kijk maar eens in de kings cross carmarket in Sydney.
Voor 2 tot 3,5 duizend dollar heb je al iets leuks. incl. campinggear.

Prima rondje. Ook wel te doen in zes maanden als je tenminste niet heel veel hoeft te werken. Ik zou inderdaad een auto kopen en weer verkopen. Kijk ook of het een optie is om een gewone (kleine, zuinige) auto te kopen en dan te kamperen. Dit kan je flink wat geld schelen (een kleine auto is goedkoper, rijdt zuiniger, gaat sneller en je betaalt op campings vaak minder). Maar dat moet je natuurlijk wel willen (ik vind kamperen prima, maar er zijn genoeg mensen die hier niet van houden). Als je een goedkopere auto hebt, zou je kunnen overwegen om af en toe een 4WD te huren om afgelegen plekken te bezoeken.

Naar wat voor tips zijn jullie verder op zoek? Waar houden jullie van? wandelen, strandliggen, surfen, dieren zien, parachutespringen e.d…

Ik weet niet hoe oud en flexibel jullie zijn, maar wij hebben toen een ford falcon station gekocht en daar achterin een bed gemaakt. Dan heb je een goedkope auto met toch een slaapplek. Het geen luxe maar wel goedkoop.