Kan deze route in zes maanden?

hallo,

Ik heb al veel informatie van de site kunnen gebruiken, maar had nog een aantal vragen o.a. of de reisroute van perth naar darwin door naar cape york dan via cairns naar sydney, door naar brisbane, melbourne, adelaide en dan vanuit alice springs weer terug naar huis. is dit mogelijk in 6 maanden tijd?
En adviseer je dan een auto te kopen, of te huren of is een busreis ook goed te doen?
En is een budget van 1000 euro per maand genoeg voor 2 personen?
En dan is mijn vraag ook nog, of het goed te doen is om de weg af te leggen met de auto vanaf daly waters naar normanton en vanaf normanton naar weipa?
Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen helpen!
Overigens nog mensen die tips hebben voor het verhuren van je huis voor zes maanden?

Dat is makkelijk te doen, er is ontzettend veel niets in Australie dus je lekker doorrijden.
Ik zou zeker iets kopen om rond mee te rijden, dan heb je toch meer vrijheid en kun je stoppen als je een keer een beest of iets anders moois ziet. Er zijn genoeg reizigers aldaar die hun vervoersmiddelen aanbieden.
Wicked campervans is ook populair maar een beetje hippieachtig.
Zorg wel dat je iets met airco hebt.
Wij hebben in 3 maanden heel australie omcirkeld plus Alice springs en Tasmanie (28.000 km). Achteraf was dit iets teveel rijden maar met 6 maanden is dit goed te doen.

Dankjewel voor je reactie! Dan wordt het die reis :slywink:!
Heb je ook een indicatie van het bedrag waar we aan moeten denken, als we daar een auto willen kopen(met airco)?

De meeste auto’s en busjes worden aangeboden tussen de 2000 en 6000 dollar, maar er zit veel rommel tussen. Vraag of je eerst een inspectiekeuring mag doen voordat je hem koopt.
Het is ook belangrijk in welke staat deze is geregistreerd, Western Australia is stukken goedkoper als New south wales bijv.
Voor reiskosten tellen wij altijd 1000 euro per persoon per maand. Dan hoef je niet op een houtje te bijten maar heb je ook geen luxe.
Het kan altijd goedkoper maar vakantie is vakantie vind ik.
Jullie hebben niet toevallig de mogelijkheid om in Sydney te beginnen want daar zijn volgens mij de meeste aanbieders en zijn ze het goedkoopst.
Veel succes met jullie planning.

De weg van Daly Waters naar Borroloola is verhard (Carpentaria Hw) Daarna to Normanton is hij meestal onverhard. Er is geen directe route naar Weipa. Al deze wegen zou je niet in de Wet moeten rijden en in de Dry heb je een 4wd nodig en de auto moet voorzien zijn van reserve onderdelen en banden. Ik zou je dit avontuur willen afraden. Ook voor de wegen richting Cape York heb je een 4wd nodig. Onderschat nooit de Outback. Wij zijn best avontuurlijk ingesteld maar ik zou dit niet doen als je niet met tenminste 2 auto’s bent en elkaar kan helpen. Ben je een ervaren 4wd chauffeur? Indien niet neem dan eerst lessen in Nederland.
Yeehaw.

1000 euro voor 2 personen is niet genoeg voor alles, reken inderdaad liefst 1000 pp, of zelfs 1500 als je ook nog wat bijzondere extra trips maken wilt.

Bedankt voor de reacties! En als ik het goed begrijp wordt dat nog even doorsparen :slywink:!