Ik vertrek 23 februari voor 6 maanden naar Australie. Ik zou graag advies op mijn reisschema willen hebben.
Aankomst Sydney
Sydney- Melbourne (maand maart verblijf ik in Melbourne ivm familie en werk)
Maand April: Adelaide- Uluru(hoe lang moet ik hiervoor rekenen)
Maand Mei: vlucht van Adelaide-Perth, omgeving Perth verkennen + misschien werken
Juni: Perth- Darwin, omgeving Darwin verkennen + misschien werken (Is Darwin de moeite waard)
Juli: Darwin - Cairns, omgeving Cairns verkennen + misschien werken en duiken e.d.
eind juli naar Nederland!
Is dit allemaal wel te doen in 6 maanden?
Hebben jullie een beter plan?
Graag jullie reacties
Hi
Hoe verplaats je je. Heb je een auto tussen sommige bestemmingen?
Ik zou het iets anders doen nl:
Sydney
Sydney Melbourne plus Melbourne. Over de weg langs de kust met een bezoek aan Canberra.
Melbourne-Adelaide over de weg. Bezoek Kangaroo Island etc.
Adelaide en vlucht naar Perth
Perth, in de horeca kan je hier gemakkelijk werk vinden als je toestemming hebt.
Perth, vlucht naar Alice Spings. Bezoek Uluru etc.
Vlucht naar Darwin.
Vlucht naar Cairns
Ik tel trouwens maar 5 maanden en een beetje. Vergissing?
Yeehaw
Bedankt voor je reactie!
Ik weet nog niet precies hoe lang ik van plan ben om daar te blijven, vandaar dat ik ongeveer 6 maanden aanhoud.
Op dit moment heb ik drie binnenlandse vluchten voor in Australië. Ik heb verder nog geen idee hoe ik me daar wil gaan verplaatsen, misschien met openbaar vervoer e.d. Is het beter om vanuit Alice Springs naar Uluru te gaan? & is het verder ongeveer te doen met de tijd die ik heb???
Ik kan je helaas niet helpen met openbaar vervoer. Wij doen alles met de auto. 6 Maanden is genoeg voor de dingen die je wil doen. Sommigen nemen langer, velen korter…Vliegen op Alice is meestal goedkoper. Vluchten op Yulara alleen met Qantas, die heeft een monopoly.