Volgende winter wil ik graag naar Nieuw Zeeland. Ik ben al een beetje aan het plannen. Heb nog geen dag tot dag planning, maar al wel een idee van mijn route. Per plaats wil ik minimaal 2 nachten verblijven. Ik ben op dit moment met name benieuwd of de afstanden tussen de plaatsen te doen zijn. Ik huur een auto en reis alleen. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.
Christchurch
Lake Tekapo
Dunedin
Stewart Island
Doubtful Sound (overnight cruise)
6.Te Anau
Wanaka
Okarito
Moana (toegevoegd omdat afstand tussen 8 en 10 me te lang lijkt. Andere optie is Reefton of…?)
Hoi Sammy,
Gave reis ga je maken!! De route ziet er heel goed uit, vind ik. Je zegt “ik heb nog geen dag tot dag planning”. Die zou ik ook niet maken als ik jou was. Dit is echt genoeg. Op deze manier ben je lekker flexibel. Je hebt de hoogtepunten en onderweg kun je nog bepalen of je iets toevoegt of overslaat of ergens langer blijft omdat het er mooi is. Soms gooit het weer ook nog roet in het eten en kies je ter plekke een andere route.
Ik zou inderdaad tussen 8 en 9 een stop doen. Over die weg kom je ook langs de Hokitika Gorge en de Pancake Rocks, beiden leuk om te bekijken. Wij hebben toen een tussenstop gemaakt in Greymouth. In de buurt van Rotorua kun je ook veel gave dingen doen, waaronder een thermaal park bezoeken met kokende modder, stomende meren in gekke kleuren, etc. Bijzonder!
Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag!
Hallo Koetje
Ook wij gaan in november/ december 2017 naar Nieuw Zeeland. We reizen 6 weken met een camper van noord naar zuid zonder een concreet plan. Wat we wel graag willen is een rugby wedstrijd bijwonen. Kun jij ons vertellen of er in die tijd een competitie cq wedstrijden zijn ?
Hoi! Leuk dat jullie ook gaan! Ik heb helaas geen idee van de rugbywedstrijden. Wel een heel leuk idee om die bij te wonen! Misschien dat iemand anders het hier weet. En anders even googlen of tegen die tijd aan de locals vragen. Veel plezier!
Als je kunt zeker een rugby wedstrijd zien, lijkt me helemaal geweldig in dit land. Vind dat je een leuke route hebt(@sammyx), kan je helaas niets adviseren want ben tot nu toe alleen maar op het noordelijke eiland geweest en dat was al in 1998. Ziet er naar uit dat ik dit najaar weer naar dit mooie land ga, weer voor het werk dat wel.
Leuk gedaan met dat kaartje, geeft toch een beter beeld dan alleen een dag tot dag programma hier neer te zetten.