Route 3 wkn. Japan

He guys,

9 mei as (net na de golden holliday) vliegen we voor 22-dagen naar Japan! We kijken er erg naar uit :).

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening over onze route. (Acco. boeken we van tevoren en nemen de 14 JR-pass).

Heel erg bedankt alvast!
Met groet, Theo

Japan

  1. Di: Osaka
    2 tm 6.wo, do, vr, za, zo: Kyoto
  2. Zo: dagtour Nara (vv Kyoto),
  3. Ma: overdag naar Koya-San (Moutain retrait), savonds naar naoshima
  4. Di: Naoshima (island)
  5. Wo: Naar Hiroshima, savonds naar Mijajima (floating tori + walk)
  6. Do: Mijajima
  7. Vr: naar Aso
  8. Za: Aso
  9. Zo: Kurokawa Onsen
  10. Ma: naar tusmago/ atsumago (houten huizen, in Japanse herberg)
  11. Di: naar Takayama
  12. Wo: Takayama (Alps, sake breweries, old town)
  13. Do naar Yudanaka
  14. Vr: Yudanaka (monkey) savonds naar Tokio
  15. Za: Tokio
  16. Zo: Tokio
  17. Ma: Tokio
  18. Di: Tokio vlucht om 23:00

Het ziet er goed uit. Alleen een vraagteken bij Aso. De krater, of liever gezegd de rand ervan, is niet bereikbaar. Er is een verboden gebied van 1km rond de krater. Aso Travel: Mount Aso

Thanx Nigo. Heb je misschien een alternatief hiervoor?

Ook ben ik gaan twijfelen over Naoshima, omdat ik niet echt veel met art heb en in plaats daarvan in Takayama te slapen, sochtends daar iets te d en smiddags dan naar Hiroshima te gaan.

Er is wel nog genoeg te doen/zien rond mount Aso, zoals hiken in de Kuju mountains (helaas ook niet geheel toegankelijk sinds de aardbeving). Het zou alleen jammer zijn als je speciaal ging om de krater te bekijken terwijl je op afstand moet blijven. Andere alternatieven zijn Takachiho of een andere vulkaan, Sakurajima in Kagoshima.

Naoshima ben ik nog niet geweest, dus ik kan niet zeggen of het ook interessant is als je niet veel met kunst hebt.

Zit Himeji kasteel in je reisplan? Dat is wel een grote aanrader. Goed te doen als tussenstop onderweg naar Hiroshima of op de terugweg.

Thanx. Nee het gaat niet specifiek om de krater, een actieve hebben we in Chili al eens gezien. Ik denk dus dat dat ik het doorzet (zal nog wat onderzoeken wat de beperkingen nu zijn). Heb jij nog een tip voor een mooie walk daar?

Thanx voor de tip van het Hameji kasteel. Het is een optie om vanuit Okayama daarheen te gaan en daarna naar Hiroshima.

Als je nog meer tips hebt…, ze zijn zeer welkom :-).

Als je Yudanaka speciaal bezoekt voor het monkeypark moet je er wel rekening mee houden dat de mogelijkheid bestaat dat er geen apen zijn. Ze maken er overwegend in de winter gebruik van de onsen. Wij waren er vorig jaar in dezelfde tijd als jullie en hadden de pech dat ze er niet waren.

In plaats van Naoshima naar Takoyama te gaan lijkt me zonde. Jullie zitten daar dag 15 en 16 al. Je zou de nacht kunnen doorbrengen in een tempel op koya-san en de volgende dag naar Himeji kunnen gaan en daar het kasteel bezoeken.
Andere optie is een extra dag in Tokio te blijven Genoeg daar en omringende plaatsen te zien/doen.

1 dag Hirosjima vond ik persoonlijk meer dan genoeg en zou daar zeker geen extra dag aan vastplakken.

Hi, thanx voor de response. We zullen erg hopen op de snow monkeys dan! Ik heb jaren geleden een keer David Attenborough’s series gezien en toen dacht ik: wow Japan! En nu gaan we er gewoon heen! ;).

We gaan idd wel naar Naoshima en middagje Hiroshima. Koya-San tempel is helaas te duur voor ons :(, misschien de volgende keer! ;).
Ben jij in het zuiden van Japan geweest? Ik twijfel daar nog een beetje over. Ik weet ook niet of ik daar goed kan geraken met de JR pass.

Ik zou toch zeker overwegen om naar nikko te gaan!

Het was ook voor ons de eerste keer en kan me je gevoel helemaal begrijpen:)

Hiroshima was voor ons het meest zuidelijke. Vandaar zijn we naar Osaka gegaan voor de vlucht terug naar huis.

Met plaatsen in het zuiden kan ik je dus niet helpen, maar er zijn hier genoeg mensen met een schat aan ervaring die je verder kunnen helpen.

:). Maakt het jouw verwachtingen waar?

Ik denk dat we niet naar het zuiden gaan, maar heb een hike gezien in de Alpen, bij mt. Tate. Dus denk dat we dat doen.

@ Boudewijn, Nikko staat ook op de planning (stond alleen nog niet op schemaatje). Is het de moeite om daar te overnachten of gewoon dagtour vanaf Tokio?

Wij hebben daar overnacht. Het is best een reis vanaf Tokio dus wij hadden het idee opgevat om daar te overnachten om niet een timing issue te hebben.

Persoonlijk vonden wij de jizu beelden in nikko echt een hoogtepunt. Japan guide is trouwens een super handige site voor ideeen maar misschien had hè die site al gevonden :grinning:

Absoluut! Het was een geweldige reis met een goede combi tussen stad en outdoor (ook wij houden van natuur en hiken)
Houd maar vast rekening met een gevoel van heimwee als je weer terug thuis bent������