Route 2 weken Japan

Hoi! Mijn vriend en ik willen graag een keer naar Japan toe en hebben nu goedkope tickets gezien voor mei 2018. We hebben een route samengesteld maar twijfelen of dit een juiste route is voor de eerste keer Japan. Het idee is als volgt:

Dag 1: Donderdag 17 mei
Vliegen naar Tokio

Dag 2: Vrijdag 18 mei
Aankomst Tokio in de ochtend

Dag 3: Zaterdag 19 mei
Tokio

Dag 4: Zondag 20 mei
Tokio (Dagtrip Hakone/Mount Fuji)

Dag 5: Maandag 21 mei
Tokio

Dag 6: Dinsdag 22 mei
Tokio – Reizen naar Kyoto

Dag 7: Woensdag 23 mei
Kyoto

Dag 8: Donderdag 24 mei
Kyoto (Dagtrip Nara)

Dag 9: Vrijdag 25 mei
Kyoto - Reizen naar Osaka

Dag 10: Zaterdag 26 mei
Osaka – Reizen naar Hiroshima

Dag 11: Zondag 27 mei
Hiroshima

Dag 12: Maandag 28 mei
Hiroshima (Dagtrip Miyajima)

Dag 13: Dinsdag 29 mei
Hiroshima – Reizen naar Tokio

Dag 14: Woensdag 30 mei
Tokio (Dagtrip Nikko)

Dag 15: Donderdag 31 mei
Tokio

Dag 16: Vrijdag 1 juni
Terugvlucht Tokio – Amsterdam

We twijfelen over Osaka, ik lees op internet veel verschillende reacties. Niet iedereen vind het de moeite waard. Wat denken jullie? Daarnaast vraag ik mij af of er voldoende afwisseling is tussen steden/cultuur/natuur. Zouden er plaatsen zijn of dingen zijn die jullie anders zouden doen? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Mooie trip. Osaka heeft mij persoonlijk na 3 keer bezoeken niet echt kunnen overtuigen, Osaka is een zeer grote werk metropool waar wel veel te vinden is op culinair gebied. Tokyo vind ik interessanter vanwege meer bezienswaardigheden, waanzinnige architectuur en enkele top Japanse tuinen tussen de wolkenkrabbers, plus je voelt daar echt de rush en het ‘lost in translaties’ gevoel, wat ik bij Osaka niet ervaar. Wat je kunt doen is om reistijd te besparen om Nikko aan het begin van je reis bezoeken en terug te vliegen op je laatste vakantiedag vanuit Osaka. Als je van natuur, traditie, tempels en tuinen houd zou ik een dag meer in Kyoto reserveren, nu doe je Kyoto echt tekort.