Hallo, wij gaan half april voor de 5ex naar India. We gaan met onze 2 dochters (8 en 5) een soort Roots reis maken. Beide dochters zijn geadopteerd uit India. Met name de oudste heeft veel vragen en is erg nieuwsgierig waar ze is geboren. Voor ons de gelegenheid om weer naar ons favoriete vakantie land de gaan. Nu willen we eigenlijk niet te veel reizen binnen India, We vliegen aan op Mumbai, (daar staat ook het kinder tehuis waas onze kids vandaan komen) en dan door naar GOA (waar we al 2x eerder zijn geweest. Nu denken we er aan heen met de trein en dan weer terug naar Mumbai met het vliegtuig. Waar kan ik het beste boeken?
Voor de trein gaan we denk ik naar het victoria railway station, dat ging de vorige keer ook goed. Maar vooral de vliegtickets verschillen nogal in prijs, maar ik wil wel een beetje veilig vliegen :zon02:
In Mumbai hebben we altijd een vast Taxi Chauffeur, echt een eerlijke man! We hoeven vaak niet eens te betalen. (wat we uiteraard wel doen) Dus hebben jullie nog eens een goed en veilig Taxi Adres nodig, laat het me dan weten.
Vliegen is toch sneller en veiliger een treinreis is heel vermoeiend als je kinderen bij je hebt.
We hebben met Deccan Air en Spice Jet gevlogen afgelopen sept en dat is goed bevallen het zijn wel low budget maatschapijen.
Succes Vasilli1974
Air Deccan, Spice Jet, Kingfisher, Go Air, IndiGO zijn een aantal van de goedkopere airlines.
Kingfisher is relatief duur. AirIndia an Indian Airlines zijn er ook nog.
Let op met het boeken van deze vluchten in januari. In deze maand is het vaak zo mistig dat geen vlucht kan vertrekken, of met veel vertraging. Beter is dan de trein. Maar de treinreizen zijn vaak lang (gemiddeld 18 uur). Wel comfortabel en gezellig en veel te zien ook.
Op sommige sites van luchtvaartmaatschappijen kun je zelf niet tot betaling overgaan 9ook niet met creditcard) aangezien je een Indiase creditcard moet hebben. Je kunt het dan bij een reisbureau boeken maar dan moet je ook commissie betalen. Tegenwoordig kunnen ze op de luchthaven controleren of je wel een papier bij je hebt dat de persoon van wie de creditcard is bevestigd dat het ticket op zijn naam met zijn creditcard gekocht is. Dit om eventuele diefstal van creditcards op te sporen…