Rookverbod Turkije

mag er nog overal in turkije gerookt worden zoals in hotels en cafe

Nee volgens mij ook niet meer… In ieder geval in de hotels niet…

Maar of men zich eraan houd… Ik zal het je van de week laten weten, dan zit ik er!!!

In het hotel waar ik vorig jaar was… Limak Lara mocht niet meer gerookt worden…

In ADR mag binnen niet gerookt worden.

dank je wel maar liefst voor de 14 juni wand dan vertrekken wij naar marmaris

Nee Wilke… er mag in de meeste hotels en zeker niet in ADR gerookt worden. Nergens binnen. Wel buiten op het terras van het restaurant.

De regels zijn zo ongeveer hetzelfde als in Nederland. Er mag niet in bars/restaurants/openbare ruimtes gerookt worden.

In het hotel waar ik vorig jaar was, mocht er gewoon binnen gerookt worden

Regels worden daar best vaak overtreden…maar hier ook, tenslotte zijn er hier ook kroegen waar je wel roken mag…
Volgens de wet mag het ook daar niet

In het hotel waar ik in december/januari was mocht er in bepaalde delen van de lobby en het restaurant gerookt worden.
In mei heb ik ook weinig van een rookverbod gemerkt. In elk restaurant waar we zijn geweest werd er gewoon gerookt.

Ohhhh hier ben ik ook heel benieuwd naar,waar ik vorig jaar was mocht gewoon overal gerookt worden!

Er is wel een rookverbod maar niemand houdt zich eraan. In het internet cafe hingen allemaal bordjes met verboden te roken, maar zelfs de eigenaar zat gewoon met een sigaret in zijn mond. :stuck_out_tongue:

Gisteren terug gekomen uit Turkije en idd niemand houdt zich aan het rookverbod.Werd gewoon overal gerookt.

Was in mei in Cappadocia en Antalya. Overal rookverbod.Maar er werd (bijna) overal gewoon doorgepaft hoor

Daar zijn we dan lekker mee!!! :vak02:

Ja bah!!! Vind het zooo goor!!! :frowning:

@Cynthia: In ADR mag echt nergens binnen gerookt worden … Ik heb het ook niet gezien, dat er iemand binnen rookte.

Echt allemaal alleen buiten in bij de patio’s ( open binnentuinen) en op het terras. Dus… dont worry. :biggrin:

Ik heb vorig jaar in Alanya eigenlijk alleen in restaurants iets gemerkt van het rookverbod, maar dan nog zat al en het personeel en vaste bezoekers onder het niet roken bordje aan de bar te paffen! In discotheken ook gewoon overal heb ik niet eens bordjes gezien.

In Kayseri merkte ik er al iets meer van daar waren in bepaalde eetgelegenheden gedeeltes met roken en delen zonder roken, maar in de theetentjes ook nog steeds volop gerookt.

officieel gaat het rookverbod in per 1 juli 2009…binnen dan…maarja, met het mooie weer zit je toch niet binnen…