Wij, Cees en Astrid (55 en 48) gaan half oktober tot half november een rondtrip maken in China. Onze reis hebben we al redelijk inelkaar. Toch twijfelen we aan dag 11 t/m 14 ivm eventueel hoogteziekte en de tijd van het jaar eind oktober(naseizoen).
Het binnenlands vervoer mbt trein en vliegtuig willen we terplekke regelen via hotel of toeristbureau(haalbaar?). Graag wil ik jullie vragen of onzetrip haalbaar is en wat jullie adviezen hierin zijn.
:chin:
-
Beijing
-
Beijing
-
Beijing
-
Beijing
-
Beijing - Nachttrein Xian
-
Xian
-
Xian - Nachttrein Lanzhou
-
Bus Xiahe
-
Xiahe (labrangklooster)
- Xiahe
- Bus naar Langmusi (3400 mtr) **?? Ivm hoogte en tijd okt/nov **
- Langmusi ?? Ivmhoogte en tijd okt/nov
- Bus naar Songpan ** ?******? Ivm hoogte en tijd okt/nov
- Songpan ?? Ivm hoogte en tijd okt/nov
- Bus naar Chengdu
- Chengdu
- Vliegtuig naar Lijiang
- Lijiang
- Dali
- Dali
- Bus/trein Kunming Vliegtuig naar Guilin Bus naar Yangshuo
- Yangshuo
- Yangshuo
- Bus Guilin Vliegtuig naar Shanghai
- Shanghai
- Shanghai
Wat betreft de hoogte moet dit reisschema voor de dagen 11 t/m 15 op zich geen probleem zijn. Ik denk ook dat de 2e helft van oktober qua weer geen probeem moet zijn. Kan eventueel 's nachts wel koud zijn.
1 like
Ik heb ongeveer dezelfde route afgelegd. Ik heb bij aankomst in Xiahè wel wat last van de hoogte gehad. Ik was daar de eerste dag niet lekker van. Daarna geen last meer gehad, heel even op weg naar Songpan omdat je daar met de bus nog een hoog punt passeerd. Mijn reisgenote had nergens last van trouwens. Het is dus moeilijk te zeggen en heel persoonlijk. Ik denk dat de meeste mensen er niet erg last van zullen hebben, maar uitgesloten is het dus niet.
1 like
Het klopt dat het heel persoonlijk is of je last krijgt van de hoogte/hoogteziekte. Dat kun je nooit vooruit voorspellen. Dat gezegd hebbende blijf ik van mening dat het reisschema op zich goed is en dat je afgezien van wellicht wat hoofdpijn in Xiahe in principe niet echt last zult hebben van de hoogte (uitzonderingen dus daar gelaten).
1 like