Rondtrekken South Island

Hallo,

Binnen enkele weken vertrek ik voor 5 weken naar Nieuw-Zeeland. Ik vertrek 3 juli en kom terug op 6 augustus. Nu ga ik voornamelijk op familiebezoek maar ik heb ook tijd om wat rond te reizen. Ik heb in 2006-2007 reeds een uitwisseling gedaan naar Nieuw-Zeeland en heb over het hele eiland rondgereisd. Toen was alles gebonden aan strenge regels (nadeel van een uitwisseling met een organisatie) maar nu kan ik zelf beslissen hoe/wat.

Nu, ik ben een erg onafhankelijk iemand en wil niet van anderen afhangen om rond te reizen (ik wil mijn familie dus zo weinig mogelijk lastigvallen). Nu ben ik aan het twijfelen om een auto te huren of toch met de bus rond het Zuid-eiland te trekken.

Ik dacht aan volgende reisroute (met de dagen valt te spelen natuurlijk):
Day 1
Christchurch to Oamaru
Day 2
Oamaru to Dunedin
Day 3
Dunedin to Te Anau
Day 4
Te Anau to Milford Sound
Day 5
Te Anau to Queenstown
Day 6
Queenstown to Wanaka
Day 7
Wanaka to Franz Josef
Day 8
Franz Josef to Greymouth
Day 9
Greymouth to Nelson
Day 10
Nelson to Blenheim
Day 11
Blenheim to Kaikoura
Day 12
Kaikoura to Christchurch

Ik zou dus echt wel de hoogtepunten willen doen + eventueel Steward Island.

Iemand nog tips in verband met vervoer en overnachtingen?

Alvast bedankt!

Mooie route, het is wel nogal veel rijden op zo’n korte tijd. Je kan eventueel de focus leggen op een bepaald stuk
Misschien enkele dagen extra uittrekken in Te Anau / Fjordland (je zal het je niet beklagen) om een track te doen?
Misschien vooral het noorden verkennen en dieper ingaan op Abel Tasman en de Sounds
Opties genoeg alvast :slight_smile:

Hey Hanne!

Ik zie nu pas dit bericht en je bent ondertussen al in Nieuw Zeeland I guess.
Ik ben ook op zoek naar iemand om eventueel mee rond te trekken in juli. Momenteel ben ik in christchurch op familiebezoek.
Ik vertrek 2 augustus terug naar huis dus als je zin hebt en dit bericht nog op tijd ziet kunnen we misschien iets regelen :slight_smile:

groetjes!
Siska

Hey Siska,

Kan je me even mailen op hanne157@telenet.be?

Ik weet niet hoe ik hier een privebericht moet versturen

Groetjes