Ik ben een bijna 22jarige meid en zou deze zomer een weekje willen rondtrekken met mijn lieve border collie. Nu ben ik nog op zoek naar eventuele “reisgenoten” die dit zien zitten. En wie tips heeft om met de hond rond te trekken en plaatsen die ik zou moeten zien, is altijd welkom 
Groetjes Sarina
Hoi Sarina;) hoe wil je met je border collie op vakantie en wanneer??
Ik heb zelf vakantie vanaf 22juli en zou het ook leuk vinden als ik met mijn hondje kan gaan…
Ik hoor graag wat van je…
hoi wat leuk dat je met je hond op vakantie gaat! Mijn hondje is 3 weken geleden overleden ,maar wij deden elke zomer zo’n 6000 km van camping naar camping. afgezien van scandinavie en zuid-europa zijn we overal geweest dus als je vragen hebt…groetjes inge
Het spijt me dat te moeten lezen, sterkte.
Zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten mee te nemen?
groetjes
als je naar polen gaat (in mijn ogen de mooiste en relaxte plek voor een hond qua natuur en de minste ‘verboden voor honden’ borden ) zou ik een taalgidsje meenemen, want als je gaat kamperen (in de steden is t anders) kom je zelden mensen tegen die engels of duits spreken. verder is een tekentang handig, maar die heb je in nl ook nodig. als je hond lidl voer gewend is: lidl zit in heel oost-europa. gewone tip: koffie is om de een of andere reden heel duur (6 euro bij de lidl voor een potje nescafe) dus dat zou ik meenemen, verder kun je daar alles krijgen wat je nodig hebt, goeie reis, inge
Ik weet niet of je al wat gevonden hebt, maar ik ga vanaf (ongeveer) 23 juli ongeveer 3 weken rond trekken door Kroatië, en ik heb er geen problemen mee als je hond (en jij) mee gaan. We hebben thuis altijd honden gehad. Mijn idee is in 2/3 dagen naar Kroatië te rijden met een tussen stop in Oostenrijk. Vervolgens in Kroatië op de bonnefooi twee, drie nachten per camping. Meer als het bevalt, minder als we het er sneller voor gezien houden. Lekker genieten van pittoreske dorpen en historische stadjes. Rondtrekken, al dan niet meerdaags met de rugzak, door de nationale parken. Eiland hoppen, zowel met de auto, als alleen met de rugzak. Natuurlijk ook soms een dagje strand, af en toe een terrasje pikken en genieten van gezellige restaurantjes en misschien eens ’s avonds naar de kroeg, hoewel dat misschien lastig is met een hond.
De afstanden tussen de campings in Kroatië wil ik beperken tot maximaal 150 km per reis dag / 2,5 uur rijden. En natuurlijk onderweg stoppen als je wat leuks/moois ziet. Het is tenslotte vakantie. De rit naar Oostenrijk wil ik ’s nachts doen, i.v.m. met eventuele hitte en drukte.
Indien je interesse hebt, uiteraard e.e.a. in goed overleg, jij en je hond hebben net zoveel inspraak als ik.
Ik hoor het wel.
gr. Robert