Rondreis Kroatië aug/sept 2012. Tips!!

Hallo Kroatië gangers!

Mid aug tot mid sept ga ik met mijn vriend een rondreis maken door Kroatië met auto en tent.
Zelf ben ik al druk bezig om een leuke (?) planning te maken.
Binnen een tijdsbestek van 3,5 week en voor een redelijke leuk bedrag vandaar de planning, ik ga graag voorbereid op vakantie.
Dit zal ons eerste bezoek worden aan Kroatië.

Voor nu ziet de planning er als volgt uit (alles is nog mogelijk) :

-Venetië
-kraljevica (nabij eiland Krk)
-Borje (bezoek plitvice meren)
-Zadar
-lozovac (bezoek Krka watervallen)
-trogir split

Ik heb hier voornamelijk reisfolders/anwb boekjes voor gebruikt + een kaart met campings en zo een beetje deze route uitgestippeld (De mening van reizigers waardeer ik des te meer.)
Overal wil ik zo’n 3 dagen verblijven (meerprijs?) dat kan ook langer of korter zijn.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar plaatsen die je echt gezien moet hebben als je dan toch een rondreis gaat maken (Zuidelijker dan split wil ik niet).
Eilanden? Welke zijn erg mooi en makkelijk te bereiken als je een rondreis maakt?
Leuke/kleine campings?
Mocht ik de tent even zat zijn is er dan veel aanbod in appartementen of dergelijke? (prijsverhoudingen?)
Alles gaat op de bonnefooi, zonder reservering met enige planning!

Voor nu heb ik ook een prijsberekening gemaakt die bestaat uit tanken (vanuit holland tot Trogir) + overnachtingen er vanuit gaande dat we overal 3 dagen verblijven 11 dagen totaal = ongeveer 800 euro, ruim gerekend.
Is dit reeël?
Ohja en dan zijn er nog de 1600 km die we terug moeten rijden richting NL, ben er dus nog niet.

Alle tips/ reacties zijn van harte welkom en worden zeer gewaardeerd!

Groetjes Krullebol.x

Niemand???

Hallo
Wij hebben in 2008 een rondreis gemaakt in Kroatie tot ongeveer Sibenik. Wij hebben hier een reisverslag over gemaakt. Na 4 jaar weten wij natuurlijk ook niet meer welke campings we hebben bezocht!
Eilanden Pag en Krk vonden wij super. Op eiland Krk hebben we enkele dagen gebleven. Zadar,oude stad, ook de moeite! Wij hadden ook niks vastgelegd maar toch altijd plaats gevonden!
Kijk uit naar de Kroatische lekkernij ‘odojak’!
In het binnenland vonden wij geen campings maar wel kamers te huur; kijk uit naar het woord ‘sobe’; wil zoveel zeggen als kamer te huur, ook in Slovenie, waar we toen zijn doorgereden kom je dit tegen, waren toen schappelijke prijzen.
Wij hebben wel speciaal het stuk Istrie overgeslagen omdat we dat te toeristisch vonden…
Kijk even naar onze website daar ga je wel wat vinden!

http://www.astrixx.be

Nog vragen? Laat maar weten, we zullen proberen te antwoorden!

Hee Astrix,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Ook wij gaan Istrië overslaan om dezelfde reden die jij aangeeft, te toeristisch…
De eilanden Pag & Krk zijn de enige die makkelijke met de auto (?!) te bereiken zijn dus daar gaan we waarschijnlijk wel een bezoekje brengen.
Ik heb de planning alweer een heel eind aangepast dus bovenstaande klopt niet meer.

Odojak, wat moet ik me daarbij voorstellen?
En hoelang zijn jullie onderweg geweest, veel het gevoel gehad dat je onderweg was of viel dat mee?
Wij willen namelijk zoveel als mogelijk van het land zien maar niet het gevoel hebben dat we alleen maar in de auto zitten.

Ga nu even een kijkje nemen op de site die je aangaf en wie weet worden dan al weer meer van mijn vragen beantwoord!

Groetjes Krullebol.x

Beste Krullebol,

Kijk ook even op de website van Kroatië Exclusief, zij zijn de specilaist in Nederland voor vakanties naar Kroatie, wij gaan deze zomer ook een rondreis doen, Kraljevia moet je niet doen, is niet interessant, ligt tegen Rijeka aan. Krk, Rab pag en Losinj zijn fantastisch, prachtige eilanden. Istrie zou ik inderdaad overslaaan behavel Motovun en Groznjan, dit zijn prachtige plaatsjes voor de rest is Istrie wel erg toeristisch, succes en veel plezier straks in het het mooie kroatie

Hai hrvatskadusa,

Poging 2.

Ik ga een kijkje nemen op de site, zou leuk zijn als ik daar nog een paar leuke tips kan vinden! Bedankt daarvoor iig.

Kraljevica word het niet, wel het plaatsje njivice op het eiland krk.
Ook gaan we een redelijk stuk door het binnenland,
njivice - karlovac richting de plitvice meren & dan richting kust.
Gaan jullie 't binnenland in of voornamelijk de kust?

Ik hou de plaatsjes in Istrië in mijn achterhoofd, moet zeggen dat ik mijn tijd al grotendeels op heb althans op papier!
Istrië slaan we voor nu in zijn totaliteit over, wie weet voor een volgende x als het ons heel goed bevalt.

Vraagje,
Zijn jullie al eerder in Kroatië geweest?
En hoelang hebben jullie uitgetrokken voor de rondreis?

Groetjes Krullebol.x

hoi hoi,

Njivice is niet de mooiste plaats eiland Krk, het gelijknamige hoofstadje Krk, Punat en Baska zijn veel leuker om te verblijven, ligging mooier, uitzicht mooier, plaatsjes sfeervoller.

Ga je vanaf eiland Krk naar Plitvice dan raad ik je aan als je de tolbrug bij Krk afkomt, het binnenland in te trekken via Fuzine (gorki Kotar) erg mooi daar, ook een aanrader is om een stukje rechtsaf langs de kustweg richting Senj en bij Senj het binneland in te trekken op weg naar Plitvice. Vanaf Plitvice kun je dan de snelweg richting Split verder nemen en afslag Zadar te nemen. Sukosan nabijn Zadar is erg prettig om te verblijven. Zadar is zo mooi ( monument ‘Greetings to the Sun’ en het zeeorgel)maar om daar zelf te verblijven zou ik je niet aanraden, ook leuk Nin, hele leuke kleine camping daar slechts 65 plaatsen en Nin is een lief klein plaatsje. Maak ook een kanotocht over de Zrmanja rivier, Reisburo Kroatië Exclusief had dit ons ook aangeraden en meer dan terecht!

Bij Np Krka zou ik je aanraden om bij agrotoerisme Kalpic een overnachting te doen, wij vonden het geweldig.

Split leuk voor 1 dag, blijft een grote havenstad, alleen het paleis is zeeri nteressant, de Riva en de kleine straatje in de kern, ook leuk om even de sfeer van de hectiek te proeven bij de haven, eigenlijk zou je daarop aansluitend gewoon een paar dagen naar Brac of Hvar moeten gaan, heerlijke eilanden.

Wij hebben een combi gemaakt van kust en binnenland, dit jaar gaan we nog meer het onbekende binnneland ontdekken, we hebben van Kroatië Exclusief een mooie offerte gekregen met daarin hun nieuwe bestemming in het continenentale gedeelte van het land.

Tot zover.

vriendelijke groet
Hd

Wauw Hd, super bedankt voor de tips!
Nu kan ik weer mijn hele planning om gaan gooien, haha.
Gelukkig hebben we nog even.

Ik hoop dat jullie met veel plezier het binnenland gaan ontdekken, ik kijk in ieder geval al enorm uit naar de vakantie!

Groetjes, krullebol

Gaan in Juli 3 weken voor het eerst naar Kroatie op doorreis, ben o.a op de site van Kroatie exclusief terecht gekomen. Is het grote voordeel bij hun dat ze via hun connecties de logies op je reispad voor jouw kunnen regelen? Aangezien we in het hoogseizoen gaan willen we voorkomen dat we meer bezig zijn met het zoeken van een verblijf in plaat van de omgeving te genieten. Improviseren zit er dan helaas niet in, of valt dit in hoogseizoen best nog mee?

Groetjes,

Taz

Mijn zus attendeerde mij ook al op de website van Kroatië Exclusief. Bijzondere accommodaties, agrotoerisme, mooie autorondreizen gheel naar wens te boeken, geen volle programmas, geen strakke schema’s en vooral geen massaproductie. Nog 12 weken en dan is het zover. Wij moeten ook in het hoogseizoen daar ik in het onderwijs zit, we jhouden ook van veel vrijheid en per dag bekijken wat we zoal tegenkomen maar de ervaring leert toch dat als je het gehad hebt en je wilt stoppen, je toch weer de nodige tijd kwijt bent om iets te vinden wat vrij is en wat echt helemaal naar je zin is om te overnachten. Bovendien we hebben nu ook de voorpret, we hebben bij de boeking bij reisburo Kroatie Exclusief een heel pakket met info ontvangen (mooie brochures, dvd over Kroatië enz.), dat is tegenwoordig ook niet standaard meer. Vorig jaar ontvingen wij van zowel Sudtours als ook Thomas Cook een paar zielige printjes uit de computer met zo van: dat zijn uw reisbescheiden en de rest kunt u vinden op internet

Ik heb de indruk dat reisburo Kroatië exclusief flink aan het spammen is op een forum dat daar niet voor bedoeld is.Als dat zo is ,zou ik nooit boeken bij een buro dat op zo’n irritante en stiekeme manier reklame maakt.Sorry als ik mij vergis.:mad:

Ach guyuyt, maak je toch niet zo druk, wat is nou het probleem? wat is nou JOUW probleem ik zie overal bij vele forumgebruikers hier reacties en enorme boosheid van jou over spam dit en dat, waarbij je jezelf genoodzaakt voelt de webmaster ter verantwoording te roepen. Je bent van mening dat dit forum bedoelt is om persoonlijke ervaringen uit te wisselen. Ik deel die mening, maar je snapt toch hoop ik ook wel dat gebruikers van dit forum reiservaringen hebben die betrekking hebben op het land, de bevolking, de hotels of campings, op autoverhuurbedrijven, luchtvaatmaatschappijen, reisbureaus , restaurants enz enz. Als ik een goede ervaring heb met de één of een slechte ervaring met de ander, deel ik dat, ik ben daar geheel vrij in. Mijn advies, misschien toch handig dat je de webmaster inschakelt omdat je blijkbaar enorm ergert aan, de in jouw beleving, enorm veel spam. Ps. ik heb geen aandelen in de BV Kroatie Exclusief :wink: Je brengt me nu ineens wel op een idee :slight_smile: maar werk fulltime als stewardess, bij de maatschappij die heel voordelig vliegt tussen R’dam en Split, enkele reis al boekbaar vanaf € 50,00 maar dit terzijde.

Helaas GuyUyt, moet ik toch weer eerlijk zijn. Ook ik zit nl op dit forum om mensen tips te geven, valkuilen kenbaar te maken, iedereen hier te vertellen wat leuk,interessant is. Wat een goed hotel is of minder, ja wat hvtskadus hier zei, namen mogen genoemd worden van hotels, campings, restaurants, reisbureaus enz

Allereerst welkom terug Krullebol, hebben jullie het leuk gehad?

Wij zijn terug van een heerlijke individuele autorondreis, fantastisch georganiseerd door reisbureau Kroatië Exclusief. We hebben kennis gemaakt met het prachtige binnenland, waar het in het hoogseizoen nog wel lekker rustig is en een stuk koeler op sommige plekken. We hebben Sukosan, Omis, Brac, Pag, Krk bezocht. Wat ook erg leuk was de agrotoerisme in lozovac vlakbij het park Krka met zijn watervallen. Wij vonden de accommodatie villa casa del sol prima, alleen het meertje wat er naast ligt, oogt niet mooi, dus blijf je vooral focussen op de zee die er voor ligt. de agrotoerisme is heel bijzonder, het voelt alsof je bij Iwana en haar familie thuis komt. Hotel Pagus vonden wij erg tegenvallen, te groot voor ons, ik geloof 130 kamers, dit hotel past ook niet echt bij de rest van het programma, maar na onze terugkomst heeft Kroatië Exclusief de reis met ons geëvalueerd, men vertelde ons dat ze dit hotel ook niet meer gaan aanbieden. OOk hotel Dvor onder Split was prachtig. Omis is mooi en ligt zowel aan zee als aan de Cetina rivier. Wij waren ook een gedeelte van onze vakantie in augustus. Ik raad toch wel de mensen af om in augustus te reizen. Vooral op eiland Krk vonden wij de drukte nogal storend. In augustus stikt het vooral ook van de Italianen, nee het was voor ons té druk en reden om komend jaar echt in de maand juli te blijven. We gaan dan terug en willen dan Motovun bezoeken, het binnenland en zuid Kroatië, medewerkers Kroatië Exclusief, enorm bedankt voor deze mooie reis en jullie prima service!!! :thumbsup::thumbsup:

Hallo allemaal,

van plan om een tweetal weken naar Kroatië te gaan in september. We zouden wel met vliegtuig gaan. Staan jullie reisverslagen soms online? Ik weet niet zo goed waar te beginnen met plannen… wil graag een mix van wandelen, fietsen, cultuur, maar vooral genieten… en de laatste dagen wil ik lekker lui zijn.

alvast bedankt voor de hulp!

Kroatie Exclusief hebben we ook al 2 jaar geleden voor het eerst geboekt, maar zij hebben een nieuw merk en veel nieuwe programma’s, echt helemaal té gek, in de meivakantie weekje gebruikt gemaakt van hun aanbieding uit de nieuwsbrief, lekker weekje in een huisje voor nog geen € 15,00 per persoon per dag. Deze zomer hebben we door Puur Kroatië weer onze reis laten samenstellen, we gaan nu binnenland doen en enkele nieuwe eilanden bekijken, kijk ook eens op hun facebook daar kun je ook best veel info vandaan halen of via reisblogs, fietsen kan heel goed, daar zijn we inmiddels ook achter. Veel plezier straks in Kroatie, hopelijk ga je net zo genieten zoals wij sinds enige jaren doen!

1 like

Is het de moeite om zowel naar de Pletvice meren en naar de watervallen op Krk te gaan? Of te veel hetzelfde?

dank!

Mijn ouders, 60+ zijn net terug, hadden eerst hun rondreis bij Arke geboekt, bleek € 400 pp. duurder dan bij Puur Kroatië, het geluk was met deze annulering bij Arke aan hun zijde. Terwijl mijn ouders op de mooiste locaties hebben gezeten, 3* en 4* hotelletjes, lief, klein charmant zaten hun buren, bij Arke geboekt, niet alleen duurder maar ook in sfeerloze mega hotels op nu al hele drukke plekken in Kroatie. Plitvice vonden ze mooi maar erg commercieel daarom waren ze ook zo blij met alle goede adviezen van het reisbureau. Zoals ze mij vertelden, je merkt het verschil, een reisbureau die echt alles weet van een bestemming en je goed, maar vooral ook snel, persoonlijk en vakkundig helpt. Het nationale park Krka met de watervallen vonden ze beter, juist omdat dit niet zo commercieel en nog rustiger is. Ze verbleven hier in de buurt in een bijzondere accommodatie een agrotoerisme. Wat hun tijdens de hele reis opviel is dat ze extra in de watten werden gelegd omdat ze geboekt hadden via Puur Kroatie, schijnt dus dat dit reisbureau, toch Nederlands, erg geliefd is ook in Kroatie. De rondreis die ze nu hebben gemaakt ging tot Trogir. Ze starten in Zagreb, toen ergens in het binnenland, in een dorpje in de buurt van Zadar, Trogir, en eiland Murter. Wij mogen volgende maand weer, lekker eilandhoppen in Kroatie. Zoveel zi n in!

• Updated - - -

Kun je doen, Plitvice is wel druk , hou daar rekening mee.

wij zijn ook helemaal verknocht aan Kroatie. Dit jaar eilandhoppen, voorgaande jaren autorondreizen, in oktober gaan we mee met Puur Kroatiësamen met de kinderen olijven plukken, ze hebben een heel leuk arrangement samengesteld speciaal voor de herfstvakantie.

Plitvice meren zeker doen. Schitterende omgeving.
Tip om massatoerisme te ontlopen is zo vroeg als mogelijk gaan (uiterlijk 8.00 daar) en dan een mooie wandeling te maken.
Voorkeurroute van beneden naar boven! Aanrader!