Wij willen volgend jaar wat gaan rondreizen door Kroatie. De afgelopen 2 jaar hebben we dit door Amerika gedaan en dat is ons erg bevallen. Istrie zijn we al geweest, dus dat slaan we over. We hebben een beetje zitten kijken en zijn op het onderstaande uitgekomen. Wat vinden jullie ervan? Ik heb vooral geen idee hoeveel tijd we voor steden moeten inplannen. We zijn geen fans van musea, maar willen vooral de sfeer van de steden proeven en naar mooie gebouwen kijken. We vinden het niet erg om lange dagen onderweg te zijn, want we eindigen toch ook met een ruime week strand. De afstanden zijn vaak kort (iig vergeleken met in Amerika, al zijn de wegen daar ook anders), dus de ochtenden kunnen we ook nog op de verschillende lokaties besteden (bijv wanneer we in Split zijn).
Dag 1-2 Rijden naar Zagreb
Dag 3 Zagreb
Dag 4 Zagreb - Plitvice
Dag 5 Plitvice
Dag 6 Plitvice - Zadar
Dag 7 Zadar - Trogir - Split (via Krka)
Dag 8 Split - Dubrovnik
Dag 9 Dubrovnik
Dag 10 Dubrovnik - Kotor (Montenegro)
Dag 11 Kotor - Mostar - Sarejevo (Bosnie)
Dag 12 Sarajevo
Dag 13 Sarajevo - Makarska
Dag 14 t/m 23 Makarska (of een van de eilanden. deze tijd is vooral voor strand en het bezoeken van Korcula, Brac en Hvar)
Dag 24-25 terug naar huis.
Wij hebben dit jaar een rondreis gemaakt door heel Kroatiƫ. 3 weken. Onze rondreis hebben wij helemaal laten samenstellen door Kroatiƫ Exclusief, zij kunnen je veel tips geven en weten alles over het land. Voor ons uiteindelijk reden om door hen onze hele maatwerkreis te laten samenstellen. In tegenstelling tot ID Riva, de Jong Intra, of welke andere reisbureau dan ook bieden zij niet de massa toeristische bestemmingen aan met de grote hotels. Wij gingen altijd met Eliza was here kleinschalige hotelletjes maar Eliza heeft geen Kroatiƫ dus kwamen we uit bij Kroatiƫ Exclusief, zelfde soort reizen. Wat je zeker moet doen is Zagreb bezoeken, maar ook het nabij gelegen Samobor. We zijn in Fuzine geweest daar hebben we zelfs met de tips van Kroatiƫ Exclusief, beren weten te spotten, zij wisten ons precies de plewk te vertellen waar ze veel komen, een onvergetelijke ervaring. Wat ook leuk is, een kanotocht over de kupa rivier te maken en een zelfde tocht over de Zrmanja rivier bij Oborovac-Zadar in de buurt. Krka ook niet vergeten met een bezoek aan Skradin. Trogir is heel lief, pak de boot en bezoek ook eiland Brac, een heerlijk grieks aandoend eiland. Nog een tip is omis, In Mostar lekker eten bij Hindin Han, een lief klein restaurantje vlakbij de brug. Heb je genoeg tijd bezoek ook de regio Medjumurje en Slavoniƫ niet te verwarren met Sloveniƫ. Als ik jullie was zou ik ook eiland krk bezoeken, ach er is zoveel moois. voor ons waren de 3 weken nog te kort en we gaan daarom volgend jaar weer terug.
Pssst, niet verder vertellen maar wij zijn ook al met Kroatiƫ Exclusief weggeweest. Blijkbaar is dit nieuwe reisbureau heel populair, hoop eigenlijk wel dat ze klein blijven, nu is het contact met hen namelijk erg prettig omdat ze zo klein zijn. Iedereen kent je dossier, weten wat er leeft, welke reis je gaat maken, hoe ver de boeking is en echt ze weten alles alles alles van Kroatiƫ. Maar let wel, ze zijn er niet voor de megacomplexen, mega-campings en allerlei andere vormen die thuis horen bij massatoerisme./
Wat bedoelt u precies mevrouw Annika de Waal!??? Kijkt u eens heel goed rond hier op dit forum, men geeft hier elkaar tips en adviezen, welke reizen, welke bestemmingen, waar te eten, welke vliegmaatschappij, welke autoverhuurder, welk hotel, welke bar, welke luchthaven, welke camping, en welk reisburo. Dat namen worden genoemd is hiermee onvermijdelijk. Als u problemen heeft meld u dit bij de forumbeheerder, kleine kans dat u gelijk krijgt. Ik weet niet hoe het met u zit , maar ik ben deze zomer naar Griekenland geweest, geboekt bij ELIZA WAS HERE, oeps nu maak ik ook reclame, maar ja wie verbied mij dit te zeggen. Dus nogmaals mijn vakantie naar Greece was top, dankzij ELIZA WAS HERE en die tip kreeg ik ook hier op dit forum,want ELIZA WAS HERE werd ook regelmatig genoemd. En blij ben ik daarmee, dat mensen op dit forum als doel hebben om ervaringen negatief maar ook positief uit te wisselen.
Goedeavond. Ik kijk inderdaad regelmatig op dit forum. Eigenlijk als sinds 2008. Bij veel verschillende landen omdat ik al veel landen bezocht heb. Uiteraard zal er wel eens een reisbureau genoemd worden dat is onvermijdelijk. Wat daarintegen opvallend is, is dat je in heel veel verschillende berichten dit reisbureau weer hoort. Dat geeft mij het idee dat personeel van het reisbureau reclame voor zichzelf maakt. Maar zo heeft iedereen zijn persoonlijke mening. Ik zou er zelf nooit boeken om deze reden. Ik vind het ook bijzonder dat er zo fel gereageerd wordt op mijn opmerking⦠Groeten anika (met 1 n trouwens)
Mw A-N-ika, het is trouwens goedenavond ipv goedeavond. Als ik u was zou ik het echt melden bij de forumbeheerder, ik merk dat het u zo vreselijk dwars zit. Nog een goedbedoelde tip, doe beter uw huiswerk, check het forum beter en trek dan uw conclusie.
Even reclame maken omdat iedereen dit logischerwijs doet! we zijn allen op wereldwijzer reisforums om elkaar tips te geven, te helpen. Reclame maken voor iets of iemand hoort daarbij Anika, start je eigen blog dan heb je geen last meer van reclame en bepaal jij alleen het content van je website. Succes! :wereld: http://www.x-travel.nl/kroatie http://www.snp.nl/reizen/kroatie/europa
Even reclame maken omdat iedereen dit logischerwijs doet! we zijn allen op wereldwijzer reisforums om elkaar tips te geven, te helpen. Reclame maken voor iets of iemand hoort daarbij Anika, start je eigen blog dan heb je geen last meer van reclame en bepaal jij alleen het content van je website. Succes! :wereld: http://www.x-travel.nl/kroatie http://www.snp.nl/reizen/kroatie/europa
Inderdaad Anika, beter voor jou om dit forum te laten voor wat het is en je aan te melden bij reismee, zoals ik je gisteren al zei! Bepaal jij het content en heb je geen last van de reclame waar jij je zo mateloos aan ergert. Ik heb ook eens rondgekeken op wereldwijzer. Hier is reclame maken volstrekt normaal en door de meeste geaccepteerd. Persoonlijk vind ik het hier nogal meevallen, ik kwam ook op andere fora, daar wordt veel meer reclame gemaakt.
Hartelijk dank voor jullie mooie woorden hier op dit forum, fijn om te lezen dat jullie vakantie naar Kroatiƫ zo goed is bevallen. Weet niet of het door jullie recensies komt of op andere website waar we mooie beoordelingen krijgen of door onze facebook fanpagina, pinterest, twitter, feit blijft dat ik meer en meer gasten mag verwelkomen in mijn Kroatiƫ het land met een prachtig decor van cultuur en natuur.
Om de Kroatische sfeer alvast op te snuiven ⦠op 21 april is er een Kroatische avond (weliswaar in België) maar de toeristische dienst gaat er aanwezig zijn dus de ideale moment om aan hen tips te vragen voor je vakantie.
Op veler verzoek zijn we met een online magazine gestart over Kroatiƫ, http://www.puurkroatie.nl, dit magazine wordt door en voor de gepassioneerde Kroatiƫ liefhebbers verwezenlijkt.
Ook hoor ik van onze klanten dat ze veel tips en inspiratie weg halen op onze paginaās op social media:
Eind van dit jaar gaan we weer met een aantal ondernemers en balkanfans inspiratiedagen organiseren. Alle kleine bedrijven met een connectie met Sloveniƫ, Kroatiƫ en Bosniƫ zullen hier dan aanwezig zijn om al je vragen persoonlijk te beantwoorden.
Vorige zomer verbleven we 4 weken in KroatiĆ«. We verbleven op 4 campings, verspreid over KroatiĆ« en deden van daar uitstappen. Ik stel altijd onze vakanties zelf samen en haal inspiratie uit reisgidsen en internet. Belangrijk is dat je goed weet wat jij en je gezinsleden belangrijk vindt. Wij hebben drie oudere tieners en zij gaan nog altijd graag mee op vakantie. Wij houden van kleine campings, bij voorkeur met een zwembad. En ja, zeker met WIFI (! facebook). Twee dochters, dus moet er ook wat gelegenheid tot āshoppenā zijn. Twee mannen, dus we hebben ook wat sport nodig. Een beetje wandelen om de ouders tevreden te houden. Naar musea gaan we sinds ze kunnen stappen, dus dat mag er ook bij (niet teveel natuurlijk). Hier enkele tips :